حریزاوی:

انسان نه با انسابش بلکه با اعمالش حساب و کتاب می‌شود+فیلم

انسان نه با انسابش بلکه با اعمالش حساب و کتاب می‌شود+فیلم
حسین فلاح مراد
0
۱۳ بهمن ۱۴۰۰

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: انسان با اعمال خود و نه با انسابش حساب و کتاب می‌شود؛ چراکه خداوند فقط در حساب و کتابش به دل و عمل بندگان توجه دارد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در سومین دوره از سلسله نشست‌های ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» با حضور در جمع بانوان راهیار، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن حلول ماه رجب و با اشاره به اهمیت زیارت علی بن موسی الرضا(ع) در این ایام گفت: در جوار این امام رئوف وارد این بهشت زمانی می‌شویم و باید از خداوند سپاسگزار باشیم که توفیق زیارت رجبیه حضرت رضا(ع) را نصیب ما نمود و باید این فرصت ناب را برای بهره برداری بیشتر معنوی غنیمت شمرد.

وی در این خصوص افزود: ماه رجب را ماه خدا، ماه شعبان را ماه پیامبر(ص) و ماه رمضان را ماه ضیافت بندگان خدا نامیدند و اگر کسی به این سیر ملکوتی تقریبا یکصد روزه آگاه باشد، حتما از آن بهره‌مند می‌شود و لحظات متفاوت‌تری را سپری خواهد کرد.

حجت الاسلام حریزاوی در بخش اصلی سخنان خود به تبیین اهداف خود برای حضور در این جمع اشاره و عنوان کرد: هدف اصلی تقدیر و سپاسگزاری از مجاهدت‌های شما بانوان است که رسالت عظیمی را پذیرفته‌اید و وارد کارزار با شیاطین شده‌اید.

وی اضافه کرد: شما علاوه بر اینکه برای این مسیر و انتخاب شده‌اید، خودتان نیز این مأموریت را برگزیده‌اید و باید از این مجاهدت‌های شما تقدیر کرد؛ اگرچه خداوند شاکر علیم است و بیشتر و بهتر به جزئیات مجاهدت‌‌ها و ایثار شما آگاه و در قدردانی از شما تواناتر است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: اگر انسان معرفت و قصد قربت داشته باشد، تمامی اعمال خود حتی کوچکترین کارهایش از قبیل خوردن و خوابیدن‌ را با نیات خود، تبدیل به عبادت می‌کند و آن‌ها را مایه رشد و سلوک معنوی خود قرار می‌دهد.

او ادامه داد: پبامبر اکرم(ص) نیز در این خصوص فرمودند «اجری که خدا به انسان عطا می‌کند به اندازه‌ تحمل مشقت‌های او می‌باشد».

حجت الاسلام حریزاوی همچنین اظهار داشت: وقتی انسان برای همسری یک عالم دینی را انتخاب می‌کند، حتما این انتخاب او جهاتی دارد و در این راستا با حضرت زهرا (س) معامله کرده است و باید با توسل به این حضرت تلاش نماید تا همسرش در این مسیر بایستد و از این مسیر منحرف نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سید و سیده بودن بیش از اینکه موضوعیت داشته باشد، طریقیت دارد، گفت: چه بسیار ساداتی که در مسیر اجداد خود حرکت نمی‌کنند و چه بسیار غیر ساداتی که در حال خدمت به خاندان اهل بیت (ع) هستند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی همچنین عنوان کرد: انسان با اعمال خود و نه با انسابش حساب و کتاب می‌شود و روایت بسیاری نیز این مطلب را بیان نموده‌اند.

او در این راستا اضافه کرد: خدا به اموال و ظاهر افراد نیز توجهی ندارد و زیبایی‌های بصری نزد او به حساب نمی‌آیند؛ چراکه تمام زیبایی ها نزد خداوند است و او غنی بالذات است و فقط در حساب و کتاب خود به دل و عمل بندگان توجه دارد.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!