تلاش برای حل گرفتاری‌های مردم مهمترین وظیفه امام محله است

بنیاد هدایت
0
۲۶ آبان ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام علی احمدی زلتی، راهیار امامان محله استان مازندارن، گفت: خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم مهمترین وظیفه امام محله است.

وی در ادامه افزود: انجام کار به صورت تشکیلاتی و با استفاده از ظرفیت‌های همه اقشار و گروه‌ها به ویژه جوانان از دیگر وظایف یک امام محله است، با استفاده از ظرفیت مردم می‌توان قدم‌های بزرگی برداشت.

مهمترین وظایف امام محله

حجت‌الاسلام احمدی زلتی اظهار داشت: پیشگیری از موازی‌کاری و همکاری و همدلی با هیأت امناء مسجد و پایگاه بسیج از دیگر وظایف امام محله است، در سایه وحدت و همدلی اتفاقات خوبی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: بهره‌گیری و استفاده از امکانات مؤسسات و نهادهای دولتی و غیردولتی از دیگر وظایف یک امام محله است؛ در سایه ارتباط و پیگیری مؤثر امام محله می‌توان بسیاری از پروژه های عمرانی، تفریحی،‌ ورزشی و فرهنگی را به کمک این مؤسسات و ادارات در محلات ایجاد کرد.

امام محله کوی شهید صالحی قائم‌شهر خاطرنشان کرد: جذب جوانان به سمت مسجد و فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی وسیله علائق جوانان به ویژه ورزش و تفریح یکی دیگر از وظایف امام محله است.

وی با اشاره به ضرورت مطالبه‌گری مردم در این زمینه تأکید کرد: امام محله باید سطح مطالبه‌گری مردم از خود را بالا ببرد، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب در اجرای برنامه‌های فرهنگی، عمرانی، زیارتی و سیاحتی به این مهم کمک می کند.

حجت‌الاسلام احمدی زلتی یادآور شد: برگزاری مراسم مختلف دعا و نیایش، برگزاری اردوهای تفریحی، برگزاری اردوهای راهیان نور و برگزاری کاروان‌های زیارتی بخشی از مطالبات مردم از امام محله است که در سایه آن می‌توان بین امام محله و مردم وحدت و همدلی ایجاد کرد.

وی با بیان این‌که امامان محله باید با زبان رسانه و سواد رسانه‌ای آشنا باشند، تصریح کرد: در ایام شیوع بیماری منحوس کرونا فعالیت های بسیار خوبی همچون تهیه بسته‌های معیشتی، ضد عفونی اماکن عمومی، سرکشی و تهیه اسباب و اثاثیه منزل برای سالمندان و … تحت نظارت امامان محله صورت گرفت که با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای می‌شد بسیاری از این فعالیت‌ها را پوشش داد.

مهمترین ویژگی‌های امام محله

راهیار امامان محله استان مازندارن اخلاص و توکل به خدا را لازمه کار امامان محله دانست و گفت: امامان محله باید در کار خود اخلاص و توکل به خدا داشته باشند، ‌در سایه اخلاص به خدا بسیاری از مسائل و مشکلات مادی رفع می‌شود.

وی با اشاره به تجربیات خود در این زمینه ابراز داشت: در یکی از مناطق قائم‌شهر به عنوان امام جماعت فعالیت می‌کردم، مردم بسیاری از مایحتاج و نیازهای روزانه ما را فراهم می‌کردند و در این زمینه دغدغه‌ای نداشتیم، چون مردم وقتی ببینند یک روحانی اخلاص دارد با جان و دل به او خدمت می‌کنند.

حجت‌الاسلام احمدی زلتی تصریح کرد: اگر یک روحانی به جای دغدغه خدمت به مردم و رفع گرفتاری‌ها و مشکلات آنان، دغدغه حل مسائل و مشکلات مالی خود را داشته باشد و چشمش به دنبال اندک مقرری سازمان یا نهاد و اداره باشد، از چشم مردم می‌افتد و بعد از مدتی کارکرد خود را از دست می‌دهد.

ثمرات و برکات طرح امام محله

وی با اشاره به ثمرات و برکات طرح امام محله بیان داشت: مدت زمان زیادی از شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است،‌ توجه به مشکلات مردم و حل گرفتاری‌های آنان به ویژه مردم حاشیه‌نشین و محروم در روستاها از برکات این طرح است.

راهیار امامان محله استان مازندارن تأکید کرد: در صورتی که از امامان محله پشتیبانی مناسب صورت گیرد و این طرح استمرار و تداوم پیدا کند، بیش از گذشته شاهد موفقیت،‌ پیشرفت و گسترش این طرح خواهیم بود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!