برنامه‌های بانوان در دومین روز از دوره سوم نشست ملی «کوثر هدایت»

برنامه‌های بانوان در دومین روز از دوره سوم نشست ملی «کوثر هدایت»
حسین فلاح مراد
0
۱۳ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار مرکز خبر بنیاد هدایت، برنامه‌های دومین روز از دوره سوم نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» با برگزاری کارگاه‌های مهارت مدیریت گعده و شبکه سازی، مدل تربیتی و ارتباط مؤثر و مهارت‌های نوین حل مسأله برگزار شد.

در این روز راهیاران شهرستانی شبکه شریکه الامام استان‌ها در قالب سه گروه مختلف قرار گرفتند که گروه اول شامل استان‌‌های خوزستان و همدان گروه دوم شامل استان‌های فارس و بوشهر و گروه سوم شامل استان‌های قم، قزوین، مرکزی، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویر احمد بودند که برای هر کدام از این گروه‌ها به صورت مجزا مباحث مربوط به گعده داری، مدل تربیتی و ارتباط مؤثر و حل مسأله مطرح شد.
حجت الاسلام امید محلاتی معاونت راهبری بنیاد هدایت به ارائه بحث پیرامون گعده داری و آموزش نحوه گعده داری پرداخت.


حجت الاسلام حامد تقدیری نیز مباحث مربوط به ارتباط مؤثر را تدریس نمود که نحوه تعامل با شریکه الامام، در قالب سه سرفصل کلامی، برنامه‌ای و رفتاری برای آنان بیان شد.
همچنین حسن قاسمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه بنیاد هدایت نیز به ارائه بحث پیرامون مدل حل مسأله پرداخت و به گام‌ها و مهارت‌های اولیه لازم جهت حل مسأله در محله‌ها اشاره نمود.

همزمان با برگزاری این کارگاه‌ها برای راهیاران شهرستانی، نشست تبیین طرح شریکه الامام ویژه همسران مدیران و معاونان ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های کشور با حضور حجت الاسلام غلامی قائم مقام بنیاد هدایت برگزار شد.
در این نشست بانوان ضمن معارفه خود به تبادل تجربیات خود پرداختند و برای کمک به راه اندازی طرح شریکه الامام اعلام آمادگی نمودند. همچنین دغدغه‌های بانوان در این جلسه مطرح و با هم اندیشی یکدیگر راهکارهای لازم ارائه شد.
ارتباط گیری قوی با مردم و ایجاد صمیمیت با آن‌ها به عنوان اصلی ترین راهکار برای موفقیت در این مسیر تبلیغی توسط بانوان مطرح گردید.

پس از برگزاری نماز جماعت حجت الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در جمع بانوان گفت: شما علاوه بر اینکه برای این مسیر انتخاب شده‌اید، خودتان نیز این مأموریت را برگزیده‌اید و باید از این مجاهدت‌های شما تقدیر کرد؛ اگرچه خداوند شاکر علیم است و بیشتر و بهتر به جزئیات مجاهدت‌‌ها و ایثار شما آگاه و در قدردانی از شما تواناتر است.
وی همچنین اظهار داشت: وقتی انسان انتخاب می‌کند همسر یک عالم دینی باشد، حتما این انتخاب او جهاتی دارد و در این راستا با حضرت زهرا (س) معامله کرده است و باید با توسل به این حضرت تلاش نماید تا همسرش در این مسیر بایستد و از این مسیر منحرف نشود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سید و سیده بودن بیش از اینکه موضوعیت داشته باشد، طریقیت دارد، گفت: چه بسیار ساداتی که در مسیر اجداد خود حرکت نمی‌کنند و چه بسیار غیر ساداتی که در حال خدمت به خاندان اهل بیت (ع) هستند.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی همچنین عنوان کرد: انسان با اعمال خود و نه با انسابش حساب و کتاب می‌شود و روایت بسیاری نیز این مطلب را بیان نموده‌اند.
او در این راستا اضافه کرد: خدا به اموال و ظاهر افراد نیز توجهی ندارد و زیبایی‌های بصری نزد او به حساب نمی‌آیند؛ چرا که تمام زیبایی‌ها نزد خداوند است و او غنی بالذات است و فقط در حساب و کتاب خود به دل و عمل بندگان توجه دارد.

در ادامه برنامه‌های این روز نشست صمیمی راهیاران استانی شبکه شریکه الامام با حضور حجت الاسلام عزت زمانی معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام پشم فروش دبیر برگزاری نشست ملی «کوثر هدایت» و حجت الاسلام غلامی قائم مقام بنیاد هدایت برگزار شد.


در این نشست راهیاران استانی ضمن معارفه خود به تبادل تجربیات و ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.
همچنین حجت الاسلام عزت‌زمانی در این نشست گفت: باور به حضور بانوان و قدرت اثرگذاری و نقش آفرینی آن‌ها یک باور جدی است و این شبکه مبارک که با مشارکت اعضای خانواده‌ها در حال شکل‌گیری است یقینا اثرگذاری مضاعفی خواهد داشت.
عزت زمانی عنوان کرد: تلاش و توانایی که خواهران در این بازه زمانی کوتاه از شروع فعالیت خود تاکنون به نمایش گذاشتند و پشتیبانی برادران بنیاد هدایت از آنان موجب استفاده از ظرفیت عظیم بانوان به عنوان سرمایه های کم‌نظیر شد.
معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی همچنین اظهار داشت: در این عرصه توقعات سنگین، غیر قابل تحمل و کارهایی که بانوان را از نقش اصلی آن‌ها که رسیدگی به خانواده است خارج نماید وجود ندارد بلکه دغدغه داریم که انجام کارهای فرهنگی از درون خانه‌ها آغاز شود و متناسب با ظرفیت‌ها و توان افراد دامنه آن توسعه یابد.
عزت زمانی خاطرنشان کرد: در گذشته شاید فهم دقیقی از نقش بانوان وجود نداشت؛ اما امروز باور داریم نقش بانوان محوری‌تر است و این بلوغ و رشد در همه مجموعه‌های مؤثر شکل گرفته و سازمان تبلیغات نیز در این عرصه پیشرو و چند گام جلوتر است و با جدیت در تلاش برای استفاده از این سرمایه عظیم است.

گفتنی است در پایان این جلسه از تعدادی از بانوان راهیار فعال تجلیل و تقدیر به عمل آمد که اسامی آن‌ها به شرح ذیل است:

خانم خزاعی راهیار استان خراسان جنوبی
خانم پور سلیم راهیار استان بوشهر
خانم حسینی راهیار استان فارس
خانم حوائجی راهیار استان همدان
خانم بابایی راهیار استان قزوین
خانم عابدی راهیار استان مرکزی
خانم مرادی راهیار منطقه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!