رئیس اداره تبلیغات اسلامی نجف آباد تأکید کرد؛

تعامل گسترده با روحانیون، مهمترین عامل در ارتقاء جایگاه امامان

تعامل گسترده با روحانیون، مهمترین عامل در ارتقاء جایگاه امامان
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۴ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام قاسمی گفت: یکی از طرح‌های مهم در ارتقای جایگاه امامان محله، تعامل گسترده با روحانیون و انسجام بخشی به فعالیت‌های آن ها است.

حجت الاسلام یزدانبخش قاسمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نجف آباد در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با بیان اینکه از سال ۹۱ در سازمان تبلیغات مشغول به خدمت است، اظهار داشت: نجف آباد دارای ظرفیت های مهمی است و ۲۵۰۰ شهید دفاع مقدس و ۲۰ شهید مدافع حرم دارد که ۸۶ نفر سردار هستند.

رئیس تبلیغات اسلامی نجف آباد بیان کرد: از این میان ۱۹۰۰ شهید در گلزار دفن هستند و مزار حجت شهیدان شهید حججی مملو از حضور زائران و اجرای برنامه های فرهنگی را در این مکان شاهد هستیم.

حجت الاسلام قاسمی تصریح کرد: ۲۰۰ مسجد و ۶ مدرسه علمیه خواهران و سه مدرسه علمیه برادران از جمله ظرفیت‌های شهرستان نجف آباد است.

وی عنوان کرد: مجمع شورای تبلیغی فعال است و با ۱۵۰ امام جماعت، جلسات ماهیانه داریم و طرح و برنامه ابلاغ می شود، همچنین در حوزه مبلغات ۳۰۰ فارغ التحصیل داریم که در قالب گروهی برنام هایی را دنبال می کنند.

حجت الاسلام قاسمی خاطرنشان کرد: نجف آباد ۷ امام جمعه دارد و در ۲۰ روستا نیز اکثرا طلبه طرح هجرتی است و ۶ نفر امام روستا هستند، در حال حاضر پایگاه فرهنگی، اجتماعی نداریم اما ۴ امام محله فعال‌اند.

وی گفت: یکی از طرح‌های مهم در ارتقای جایگاه امامان محله، تعامل گسترده با روحانیون و انسجام بخشی به فعالیت‌هاست، همچنین برنامه سرکشی مساجد و تعامل با هیئت ها را داریم که در قالب طرح امام محله می گنجند.

رئیس تبلیغات اسلامی نجف آباد بیان کرد: تجربیات تبلیغی دوستان روحانی را در گذشته نمی توانستیم منسجم کنیم، در این زمینه طرحی به ذهن رسید که با عنایت خدا روزهای دوشنبه را به امور روحانیون مستقر اختصاص دادیم، در این باره سرمایه گذاری شد و مهرواره اوج و ثبت مساله در این روز ها با دورهمی شکل گرفت و با این روش موفق به ارتباط گیری و انسجام شدیم.

حجت الاسلام قاسمی در مورد نشست کوثر هدایت عنوان کرد: زحمات زیادی برای این نشست کشیده شده است، دیده شدن مدیران و خانواده ها ضرورت است. این اجتماعی که اتفاق افتاده کاری نیک است، یکی از انتظارات فرصت کافی برای زیارت بوده است در مجموع برنامه خوبی است و جای تقدیر از بنیاد هدایت دارد.

وی در پایان بیان کرد: دو مدرسه صدرا داریم که جز اولین هاست و در مدرسه پسرانه برترین المپیاد نقد ادبی شعر نفر اول کشوری حضور دارد و رتبه های زیر ۱۰۰۰ کنکوری داریم و مدرسه دخترانه انقلاب نیز رتبه های برتر را کسب کرده اند

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!