با حضور قائم مقام و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی؛

مراسم بزرگداشت آیت الله صافی و پدر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله صافی و پدر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد
حسین فلاح مراد
0
۱۴ بهمن ۱۴۰۰

مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و پدر حجت الاسلام والمسلمین قمی با حضور قائم مقام و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، مجلس بزرگداشت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و مرحوم الیاس قمی، والد مکرم حجت الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز با حضور حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مددیرعامل بنیاد هدایت و جمعی از مدیران کل و معاونان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی استا‌ن‌های مختلف و راهیاران شهرستانی بنیاد هدایت، در حسینیه آیت الله شاهرودی مشهد مقدس برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و قرائت فاتحه جمعی آغاز شد؛ سپس پیامی که حجت الاسلام والمسلمین قمی به همین مناسبت صادر کردند، خوانده شد. در این پیام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی پدر خود را خام الحسین(ع) و عاشق امام خمینی(ره) معرفی کرد.

حجت الاسلام ناصر شکریان امیری معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگر این مراسم به ایراد سخن پرداخت و در شرح آیه «الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاهَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا» اظهار داشت: خداوند متعال زندگی و مرگ را آفریده است و از ما یک انتظار دارد که ما نیز انتخاب احسن داشته باشیم همان گونه که او در حق ما بهترین‌ها را انتخاب کرده است.

وی افزود: سخن ما، فکر و فعل ما و تمام فعالیت‌های زندگی ما باید احسن باشد. مرحوم آقای قمی خادم حسین بودند و بارها پیاده به کربلا مشرف شده بودند. کسی زندگی خود را خرج امام حسین(ع) کند، می‌تواند فرزندانی چنین صالح و اثرگذار تربیت کند.

معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی به آیات و روایات دیگری که بشر را به انتخاب احسن و عمل احسن، تشویق و توصیه می‌کند، اشاره کرد و گفت: خداوند از بین بسیاری از انسان‌ها، شما را به عنوان سرباز امام زمان(عج) انتخاب کرد؛ عمر شما با قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع) می‌گذرد؛ شکر این لطف بزرگ خداوند به عمل احسن است.

حجت الاسلام شکریان ماه رجب را یکی از فرصت‌های طلایی زندگی دانست و بیان داشت: آیا ما از این فرصت به صورت احسن استفاده می‌کنیم؟ اگر پاسخ ما مثبت است که خوشا به حال ما و اگر غیر این باشد، دچار خسران شده ایم.

گفتنی است، ذکر توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و به ویژه سیدالشهدا(ع) توسط حجت الاسلام رنجبر حسن ختام این مراسم بود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!