مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین تأکید کرد؛

نگاه تمدنی و مردمی سازی تبلیغ؛ دو رویکرد مهم سازمان تبلیغات در برنامه‌ها

نگاه تمدنی و مردمی سازی تبلیغ؛ دو رویکرد مهم سازمان تبلیغات در برنامه‌ها
حسین فلاح مراد
0
۱۴ بهمن ۱۴۰۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین به تحولاتی که در این سازمان پس از انتصاب حجت الاسلام والمسلمین قمی در جایگاه ریاست رخ داده است، اشاره کرد و گفت: داشتن نگاه تمدنی در برنامه‌ها و فعالیت‌ها و مردمی سازی تبلیغ از جمله رویکردهای مهم سازمان است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر و امیر حسین بانکی پور فرد نمایندگان مجلس شواری اسلامی ظهر امروز از نمایشگاه «مفهومی مسجد جامعه پرداز» که به همت بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد مقدس راه اندازی شده است، بازدید به عمل آورند.

حجت الاسلام محمد جواد زهرایی مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین یکی از سخنرانان این مراسم بود که به تبیین گوشه‌ای از فعالیت‌های سامان تبلیغات اسلامی و شبکه امامت پرداخت و گفت: امروز سازمان تبلیغات یکی از جوان ترین و انقلابی‌ترین نهادهای جمهوری اسلامی است؛ با انتصاب حجت الاسلام قمی نگاه تمدنی به فعالیت‌های سازمان محوریت پیدا کرد.

وی مردمی سازی تبلیغ را یکی از رویکردهای مهم سازمان تبلیغات اسلامی دانست و اظهار داشت: یکی دیگر از مأموریت‌های ما تبلیغ نوین در کنار تبلیغ سنتی است. عموم فعالیت‌های سازمان به منظور تقویت اراده های مردم برای حرکت تمدنی برنامه ریزی و اجرا می شود که در مقام عمل کار بسیار پیچیده ای است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین مسجد را نقطه ثقل تقویت اراده‌ها خواند و گفت: مسجدی می تواند اراده مردم را تقویت کند که زبان مردم باشد؛ مسجدی که فعال و زنده است و در جهت حل مشکلات اجتماعی مردم گام بر می دارد. محور مسجد هم امام جماعت است؛ یکی از اشتباهاتی در این سال‌ها صورت گرفت این بود که جایگاه امام را در حد پیش نماز تقلیل دادیم، در حالی که امام می‌تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی اعم از ازدواج، طلاق، بحث جمعیت، اعتیاد و اشتغال را حل کند.

حجت الاسلام زهرایی خاطرننشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی بنا ندارد خودش در امور تصدی‌گری کند بلکه تلاش دارد خدمات اجتماعی مسجد محور را مردمی سازی کند و به کمک شبکه امامت این کار را پیش ببرد.

وی با اشاره به پیشتازی شبکه امامت در نهضت مواسات و جریان ساز بودن آنها در خدمات اجتماعی و بهداشتی عرضه شده در دوران کرونا، گفت: بنیاد هدایت به دنبال تقویت این شبکه است. شبکه امامت ما یک اراده جدی برای کار کردن دارند و ما متولی تقویت اراده این امامان محله و روستا هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در پایان مطالباتی را از مسئولان کشور برای تقویت شبکه امامت داشت و بیان کرد: بهره گیری ضابطه مند از ظرفیت‌های حاکمیتی برای حمایت از شبکه امامت و تخصیص بودجه برای تقویت و توسعه این شبکه، از جمله انتظارات ما دولت و مجلس انقلابی است.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!