نیکزاد:

دولت و مجلس به احیای مسجد جامعه پرداز کمک کنند

دولت و مجلس به احیای مسجد جامعه پرداز کمک کنند
حسین فلاح مراد
0
۱۴ بهمن ۱۴۰۰

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز» گفت: احیای مسجد تراز انقلاب اسلامی و مسجد جامعه پرداز کار ارزشمند و بزرگی است؛ دولت و مجلس انقلابی برای کمک به دین باید سازمان تبلیغات اسلامی را در این عرصه یاری کند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر و امیر حسین بانکی پور فرد نمایندگان مجلس شواری اسلامی ظهر امروز از نمایشگاه «مفهومی مسجد جامعه پرداز» که به همت بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد مقدس راه اندازی شده است، بازدید به عمل آورند.

نیکزاد در جمع برخی از مدیران کل، معاونان ادارات تبلیغات اسلامی و راهیاران شهرستانی بنیاد هدایت ضمن تبریک دهه فجر و حلول ماه رجب، اظهار داشت: بنده از عمق جان به این کاری که سازمان آغاز کرده است اعتقاد دارم؛ تلاشی که در مسیر احیای جایگاه مسجد جامعه پرداز، تمدن ساز و مسجد تراز انقلاب اسلامی است. همواره تأسف می خورم از اینکه می بینم مسجدی تعطیل است و یا فقط در وعده‌های نماز باز می‌شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با مرور تفکرات کمونیستی و لیبرالیستی دین ستیز، گفت: انقلاب اسلامی الگوی جدیدی را در حکومت داری معرفی کرد که برخلاف آن دو نظامی که در شرق و غرب حاکم شده بود، به دنبال نهادینه کردن حاکمیت دینی است.

نیکزاد رسیدن به تمدن اسلامی را مورد توجه و تأکید رهبر معظم انقلاب دانست و بیان داشت: ایشان از اینکه ما همچنان در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم، تأسف می‌خورند. بنابراین این کار شما اگر نتیجه بدهد آنگاه تبلیغات اسلامی می‌تواند در جامعه اسلامی جایگاهی پیدا کند.

وی تقویت جایگاه مساجد را باور خود عنوان کرد و گفت: در طول دوران مسئولیت‌های مختلفی که داشته ام، همه توان خود را در این عرصه به کار گرفته ام. این کار شما ارزشمند است؛ نهادهای مختلف باید تبلیغات گسترده‌ای انجام دهند که مسجد به جایگاه اصلی خود بازگردد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی موازی کارهای نهادهای فرهنگی به ویژه در اداره مساجد کشور، گفت: انتقاد ما این است که چرا با وجود این همه دستگاه فرهنگی و هزینه هایی که می شود به میزانی که انتظار می رود ثمرات و خروجی لازم را در جامعه مشاهده نمی کنیم؟! باید این موضوع آسیب شناسی و حل شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی معماری شهرهای قدیمی را مورد توجه قرار داد و گفت: در آن زمان مسجد در محور محله جانمایی می شد که محل تجمع بازاریان بود در کنار آن حوزه علمیه نیز وجود داشت؛ حتی بازاریان پیش از شروع کار درس فقه و مکاسب را می‎گذراندند؛ در کنار اقتصاد حلال به برکت مجالس روضه اباعبدالله(ع) این افراد تربیت می‌یافتند. اما متأسفانه به مرور زمان این ساختار برهم خورد.

نیکزاد افزود: امروز شهرهای ما به گونه ای ساخته می شوند که مسجد محور نیستند و همسایه از همسایه خبر ندارد؛ بنابراین احیای ائمه جماعات و کارکرد ویژه مساجد در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بسیار ارزشمند است. اگر ما برسیم به جایی که همه اقشار جامعه برای حل مشکلات مختلف زندگی خود مسجد و امام آن را پناهگاه خود بداند، آرمان‌های الهی و اسلامی جمهوری اسلامی ایران به ثمر خواهد نشست.

وی تأکید کرد: ما در مجلس به بحث احیای مساجد اعتقاد داریم. شما به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی لازم است به امور معیشتی طلابی که به نان شب خود محتاج هستند رسیدگی کنید.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی کمک به احیای جایگاه مسجد را مصداق بارزی از کمک به دین خدا دانست و گفت: هرکسی به دین کمک کند به خودش کمک کرده است؛ پس مجلس و دولت اگر می‌خواهند به دین کمک کنند باید پای کار این مسئله بیایند.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!