راهیار بنیاد هدایت در کرمان مطرح کرد:

انتقال درست گفتمان امامت؛ آنچه می تواند مسئولین را پای کار بیاورد

انتقال درست گفتمان امامت؛ آنچه می تواند مسئولین را پای کار بیاورد
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۴ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام سراجی گفت: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت ها و حمایت های سازمان ها و مسئولین برخوردار باشیم باید بتوانیم گفتمان امامت را به درستی به آن ها منتقل کنیم.

حجت الاسلام علیرضا سراجی راهیار بنیاد هدایت در استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در تشریح فعالیت های خود در سمت راهیاری گفت: به تازگی به جمع راهیاران بنیاد هدایت پیوسته ام و در این مدت در تدارک مقدمات و جمع آوری اطلاعات برای نمایشگاه استان کرمان در نشست کوثر هدایت بودم.

راهیار بنیاد هدایت در کرمان در بیان برنامه های خود برای ارتقای ائمه جماعات به امام اظهار داشت: اگر ما بخواهیم شبکه امامت را در استان کرمان پیاده کنیم باید ارتباط مردم با امام محله بیشتر و بیشتر شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر در روستایی پلی توسط دولت ساخته شود و مردم در ساخت آن دخیل نباشند؛ اگر هر اتفاقی برای آن پل بیفتد مردم منتظرند دولت برای ترمیم پل وارد عمل شود. در حالیکه اگر همین کار را خود مردم انجام بدهند کوچکترین آسیبی که نسبت به این پل وارد شود خودشان نسبت به رفع آن اقدام می کنند چرا که نسبت به آنچه خود ساخته اند علقه دارند. بنابراین امام باید از توان مردمی در امور بهره ببرد. و اگر مردم در امور دخیل نباشند اتفاق خاصی رقم نخواهد خورد.

حجت الاسلام سراجی پا کار آوردن سازمان های دولتی و مسئولین را پیشبرد اهداف مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: ظرفیت های موجود در سازمان ها می تواند به پیشبرد اهداف ما کمک کند. کاری که ما باید در این مقطع انجام دهیم این است که گفتمان امامت را به درستی به مسئولین و نهادها منتقل کنیم. در این صورت است که آن ها نیز ما را همراهی می کنند.

وی روزهای آغاز همکاری خود با بنیاد هدایت را یادآور شد و خطرنشان کرد: وقتی بنیاد کار خود را در منطقه قلعه گنج آغاز کرد، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و دیگر مجموعه ها کارهایی را شکل داده بودند.شوراها، بسیج، مراکز خیریه و دیگران فعالیت می کردند و وجود امام این جمع را تکمیل کرد و انسجام بخشید.

راهیار بنیاد هدایت در کرمان به جذب امامان علوی هم اشاره کرد و افزود: در ابتدای کار ۲۰ امام را گزینش کردیم و وقتی نتیجه داد تعداد را افزایش دادیم. درحال حاضر بیش از ۱۰۰ امام مناطق بنیاد علوی داریم که بیش از نیمی از آن ها در منطقه زهکلوت و بقیه در قلعه گنج مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان داشت: برای انتقال الگوی پیشرفت در منطقه تلاش کردیم از ظرفیت هنرمندان بهره ببریم. هنرمندان هم پای کار آمدند و مردم هم با این عزیزان که همزبان آن ها بودند ارتباط خوبی برقرار کردند. این موضوع به توسعه و پیشرفت منطقه کمک کرد.

حجت الاسلام سراجی گریزی هم به نشست «کوثر هدایت سلام الله علیها» زد و گفت: تاکنون سفرهای کاری بسیاری رفته ام اما نقطه تمایز این سفر این بود که با خانواده آمده بودیم. انتظار داشتیم نمایشگاه مسجد جامعه پرداز به خوبی و به موقع و در قالب چند رسانه ای برگزار شود که این اتفاق نیفتاد و به دور اول نشست نرسید.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!