پایان سلسله نشست‌های ملی «کوثر هدایت»/ از عهد جمعی تا درخواست دیدار ولی امر مسلمین

پایان سلسله نشست‌های ملی «کوثر هدایت»/ از عهد جمعی تا درخواست دیدار ولی امر مسلمین
حسین فلاح مراد
0
۱۴ بهمن ۱۴۰۰

ویژه برنامه‌ی اختتامیه سومین نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» با قرائت عهد جمعی و درخواست دیدار ولی امر مسلمین با حضور معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در دار القرآن حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام عظیمی مدیر ادراه تبلیغات اسلامی شهرستان قنوات استان قم آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت نمود.

سپس حجت الاسلام رضا عزت‌زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه و قدردانی از دست اندر کاران بنیاد هدایت به دلیل برگزاری این نشست گفت: در زمان مبارکی به محضر علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شده‌ و رزق زیارت این امام نصیبتان شده است و تمام افتخار این جمع این است که برای زمینه سازی ظهور حضرت حجت گرد یکدیگر جمع شده‌اند.
وی با اشاره به شعار «بأبی انت و امی و اهلی و مالی» اضافه‌ کرد: همه دارایی ما فدایی مسیری است که انتخاب کردیم و امروز شما بزرگواران با تمام دارایی و سرمایه خود آمده‌اید تا در کنار خانواده مسیر حقی را طی نمایید.


معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی همچنین اظهار داشت: امید ما این است این جمع به یک شجره طوبی تبدیل شود که اگر قرار است زمینه سازی ظهور و اتصال به حضرت ولیعصر (عج) محقق شود، ان شاالله به دست این شجره طیبه مقدمات آن فراهم گردد.
حجت الاسلام عزت‌زمانی با تأکید بر حفظ جایگاه مساجد و تلاش برای ارتقای این جایگاه بیان داشت: این جمع برای بازگرداندن مسجد به جایگاه اصلی خود به عنوان پایگاه اصلی دین گرد یکدیگر جمع شده است و مشقت‌های این مسیر را به جان خریده‌ایم تا این هدف مقدس محقق شود.
وی اضافه کرد: این ارتباط و پیوستگی ما می‌تواند پایه گذار اجتماع قلوب و پیوند زدن دل های ما در این هدف مقدس، برای تحقق ولایت عظمی ولیعصر (عج) باشد.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خطاب به همسران روحانیون گفت: شما مجاهدانه در پرده عفت و حیا در این محفل حضور دارید، همراهی و همدلی با امام و ایجاد شبکه عظیم خواهران برای استحکام و پیوستگی بین بانوان، ظرفیت ویژه‌ای است که باید بیش از پیش بدان توجه کرد.

در ادامه این برنامه، مراسم نوحه خوانی و قرائت زیارت وداع با نوای گرم حجت الاسلام رنجبری انجام شد و سپس حجت الاسلام موسوی مدیر اداره تبلیغات اسلامی ماهشهر بیانیه لبیک و عهد مشترک را قرائت نمود که در بخشی از این عهدنامه آمده است:

از صدر اسلام مساجد همواره میعادگاه بندگی و پایگاه تربیت انسان های وارسته و قلب تپنده امداد و حمایت از نیارمندان و کانون تصمیم گیری‌های سیاسی و فرهنگی بوده است.
این مهم در طول تاریخ براساس عوامل مختلف دست خوش تغییر شد و به تدریج کارکردهای اصیل مساجد را فراموش کردند.
اکنون در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب اسلامی ما هم‌سنگران سازمان تبلیغات اسلامی در جوار ملکوتی حضرت امام رضا(ع) با توسل و استمداد از آستان قدسی آن امام رئوف، برآنیم تا با اجتماع همم مؤمنانه و عزمی راسخ با تأسی به امامین انقلاب اسلامی در مسیر شکل‌گیری و تعالی شبکه امامت و ارتقای کارکردها و نهضت خدمت رسانی مساجد کشور با رویکرد محله محور گام های بزرگ برداریم.
ما همگام با خانواده خود در این مسیر مقدس و نورانی با الگوگیری از سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در این مسیر هم عهد می‌شویم و تا پای جان بر این عهد ثابت قدم می‌مانیم.
از خداوند متعال خواستاریم تا هرچه زودتر توفیق زیارت و دیدار سکان دار کشتی ظفر مند انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله) را پیدا کنیم و یک صدا این عهد مشترک را در محضر مبارکشان فریاد بزنیم و به فرامین صریح ایشان برای تشکیل نظام امت و امامت گوش جان بسپاریم.

در بخش پایانی این مراسم از سه غرفه برتر نمایشگاه مفهومی «مسجد جامعه پرداز» از نگاه مدعوین و بازدید کنندگان، تجلیل شد که استان فارس با کسب بیشترین امتیاز به عنوان غرفه برتر انتخاب و استان خوزستان و قم به ترتیب رتبه دوم و سوم را کسب نمودند.
همچنین دو بوم برتر راهیاری معرفی شدند که بوم استان خوزستان رتبه اول و بوم استان مرکزی رتبه دوم را توسط داوران کسب نمود.

گفتنی است، در این مراسم از حجت الاسلام همتی فر معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام رحمتی راهیار استان خراسان رضوی و حجت الاسلام صاحب قرانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی این استان به دلیل همکاری و مساعدت در برگزاری این نشست تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!