گزینش امامان محله به صورت آنلاین در ایام شیوع کرونا

بنیاد هدایت
0
۰۷ آذر ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام رسول عارفی زاده‌، مدیر جذب و گزینش بنیاد هدایت، با اشاره به فرایند جذب امامان محله در بنیاد هدایت گفت: فرایند مصاحبه و گزینش امامان محله در ایام کرونا به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: روند جذب و گزینش امامان محله از اوایل فروردین‌ماه با ابلاغ شیوه‌نامه جذب و گزینش به استان‌ها، در استان‌ها شروع شد.

حجت‌الاسلام عارفی زاده اظهار داشت: در فرایند جذب کمیته‌های استانی و کمیته ملی جذب و گزینش تشکیل شد، یکی از اتفاقات مبارک در کمیته‌های استانی، همگرایی نهادهای مرتبط با موضوع تبلیغ در جذب افراد بود.

وی ادامه داد: معاون فرهنگی سازمان، معاون فرهنگی اوقاف، نماینده دفتر امام‌جمعه و معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه و همچنین مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی در هر استان در این کمیته حضور داشتند و امامان روستا و پایگاه‌های اجتماعی از سوی این کمیته جذب و گزینش شدند.

مدیر جذب و گزینش بنیاد هدایت بیان کرد: این فرایند تا به امروز در ۲۷ استان انجام شده و بیش از ۱۰۵۰ نفر مورد بررسی قرار گرفته که از این میان عده‌ای پذیرفته شد‌ه‌اند و فرایند جذب برخی دیگر هنوز ادامه دارد.

وی با اشاره به فرایند ارتقاء روحانیان مستقری که از قبل در سازمان جذب شده‌اند، ابراز داشت: افرادی که از قبل جذب شده و در روستاها مشغول فعالیت تبلیغی هستند، فرایند ارتقاء را طی می‌کنند، این افراد بر اساس طرح جدید به چهار دسته امین،‌سفیر، هادی و امام تقسیم‌ شده‌اند.

حجت‌الاسلام عارفی زاده خاطرنشان کرد: روحانیان مستقر پس از ورود به چرخه ارتقاء و گذراندن دوره‌های آموزشی به امام روستا و یا امام پایگاه‌های اجتماعی  ارتقاء پیدا می‌کنند.

وی با بیان این‌که کمیته‌های ملی جذب و گزینش در ۹ استان کشور تشکیل شده است، ادامه داد: دوره آموزشی مهارت امامت به صورت حضوری، آنلاین و آفلاین برای داوطلبان جذب در طرح امامت برگزار می‌شود.

مدیر جذب و گزینش بنیاد هدایت، بیان کرد: پس از برگزاری دوره آموزشی، مهارت‌های داوطلبان در زمینه‌های مختلفی همچون توانایی برقراری ارتباط، مهارت منبر و کلاس داری، انگیزه برای خدمت در مناطق محروم و … سنجیده‌ می‌شود.

آثار و برکات حضور امامان محله در شهر و روستا

وی با اشاره به آثار و برکات حضور امامان در مناطق آسیب‌پذیر حاشیه شهرها و روستاها ابراز کرد: جامعه امروزی ما دچار مشکلات و آسیب‌های جدی است، اگر آموزش‌ها و فعالیت‌های خود را در عرصه پویا کردن محلات شهری با آموزش دقیق امامان شهری و روستایی و محلات کم برخوردار به‌وسیله احداث پایگاه‌های اجتماعی گسترش بدهیم، بسیاری از این مسائل حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام عارفی زاده با تأکید بر عدالت آموزشی خاطرنشان کرد: امکانات، آموزشی و رفاهی و خدماتی که در شهرها وجود دارد باید در دسترس روستائیان به‌واسطه امام روستا احداث و پویا شود تا سبب مهاجرت روستائیان به شهرها نشود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی ما در حاشیه شهرها و در بین روستاییان مهاجر است، اگر این مشکلات در روستاها حل شود به حاشیه شهرها تسری پیدا نمی‌کند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!