راهیار بنیاد هدایت در هرمزگان مطرح کرد؛

یک تیر و دو نشان امام محله شهرستان خمیر برای حل مشکل ازدواج و مسکن جوانان

یک تیر و دو نشان امام محله شهرستان خمیر برای حل مشکل ازدواج و مسکن جوانان
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۶ بهمن ۱۴۰۰

راهیار بنیاد هدایت در استان هرمزگان به فعالبت‌های حجت الاسلام سلحشور امام محله شهرستان خمیر اشاره کرد و گفت: ایشان طرح ویژه ای برای جوانان دارای مشکل مسکن دارند، کسانی که امکان ازدواج ندارند؛ در این خصوص ۱۰۰۰ هکتار زمین اخذ شده و در قطعه های ۳۰۰ متری در اختیار جوانان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام حمید غلامپور راهیار بنیاد هدایت در هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با تشریح وضعیت شبکه امامت در این استان اظهار داشت: هرمزگان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و حدود ۵۴۰ روحانی در آن مشغول به تبلیغ هستند که ۱۵۰ نفر از آن ها تحت عنوان امام محله، روستا و پایگاه فرهنگی، اجتماعی فعال اند. همچنین شبکه شریکه الامام ۱۲۰ نفر هستند که در قالب گروهی سازماندهی شدند.

وی بیان کرد: ۳۲۰۰ مسجد در سطح استان فعال است که ۲ هزار و ۳۸۸ مورد آن به ثبت رسیده است، از طرفی ۱ هزار و ۱۳۵ هیئت مذهبی جز ظرفیت های استان به شمار می رود و ۱۳۲ خانه عالم در اختیار مبلیغین است و از سوی دیگر ۳۱۲ خانه قرآنی فعال داریم.

حجت الاسلام غلامپور تصریح کرد: با توجه به تجربه میدانی که داریم به دنبال آن هستیم تجربه محور باشیم و این تجربیات را منتقل و کار تشکیلاتی ارائه دهیم و ظرفیت بارش فکری در اذهان امامان ایجاد کرده و باعث رشد یکدیگر شویم.

راهیار بنیاد هدایت در هرمزگان خاطرنشان کرد: چند تجربه میدانی توسط امام اهل سنت و شیعه و پایگاههای اجتماعی در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و کاشت گیاهان مختلف در شهرستان بشاگرد و جایگزینی کشت نوین به جای سنتی در راستای کاهش هزینه و افزایش محصول ارائه شده است.

وی گفت: همچنین ایجاد کسب و کاری در بازارچه روستایی و ساخت مسجد از دیگر خروجی‌هاست که ۸۰ درصد مردمی است، به طور کلی بهترین کار دولت در شبکه امامت، کاهش تصدی گری و واگذاری کار به مردم است تا حکمرانی نرم مسجد شکل بگیرد و شبکه امامت به خوبی کارش را عهده دار شود.

حجت‌الاسلام غلامپور افزود: مسئولان نیز می توانند در این مسیر تسهیل گری کنند، ما نیز می توانیم با مطالبه گری، مردم را پای کار بیاوریم، در این خصوص تجربه میدانی داریم؛ برای نمونه آقای سلحشور در شهرستان خمیر کار زیبایی انجام دادند و شورای اراضی شهرستان را در رفع مشکل مسکن پای کار آورده اند.

وی در این باره توضیح داد: این طرح ویژه جوانان دارای مشکل مسکن است و امکان ازدواج ندارند در این خصوص ۱۰۰۰ هکتار زمین اخذ شده و در قطعه های ۳۰۰ متری در اختیار جوانان قرار گرفته است.

راهیار بنیاد هدایت در هرمزگان با بیان اینکه این خدمتی با رویکرد تمدنی است عنوان کرد: با روحیه مطالبه گری می توان مسئولان را پای کار آورد، متأسفانه در داشتن روحیه مطالبه گری ضعیف هستیم، در این باره بهترین کاری که امام در محله می تواند انجام دهد، زنده نگاه داشتن روحیه مطالبه گری و اعتماسازی بین مردم و مسئولان است.

وی بیان کرد: اکثر مسئولان پیوست های فرهنگی را در برنامه هایشان دارند و می خواهند به عنوان گزارش کارشان ثبت شود پس بهتر آن است که با همراهی امامان بتوانند آن را تحقق بخشند، در این عرصه اکثر ادارات و نهادها به خوبی می دانند آن چه می تواند دوام مؤثری داشته باشد کاری است که از مرکز محله و مسجد و از سوی امام شکل گرفته باشد.

حجت‌الاسلام غلامپور خاطرنشان کرد: آن ریل گذاری که رهبری ایجاد کرده اند همه را به سمت مسجد گسیل داده اند. مهرواره اوج شکل گرفت تا مسجد به ریل تمدن سازی بازگردد، حالا تقویت حلقه های میانی نیز بر عهده امام است و مردم این حلقه های میانی هستند.

وی اظهار داشت:گاهی می بینیم در روستایی، مردم از وضعیت معاش نا امید هستند، اما امام با اعتمادسازی و معرفی نمونه های موفق در جهت همراه بودن با اهالی در رفع مشکلات قدم برداشته است، ما نیز باید در اعتمادسازی قدم برداریم و جامعه تبلیغی باید مهارت ارتباط موثر را بیاموزد.

این راهیار تصریح کرد: اگر بتوانیم این مطالبه گری و اعتماد را بازسازی کنیم بسیاری از مشکلات رفع می شود، در این باره اگر الگوهای موفق را معرفی کنیم، حلقه های میانی می مانند.

وی ادامه داد: بنده روستایی را می شناسم که اهالی ۸ گوسفند برای سلامتی امام در برابر کرونا نذر کرده‌اند زیرا موفق به جلب اعتماد شده است، بخش عمده ای که کمک می کند شبکه تبلیغی موفق شود همین اعتمادسازی است.

حجت‌الاسلام غلامپور به غرفه استان هرمزگان در نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز» اشاره کرد و گفت: ما در غرفه نیز به این امر توجه داریم که مخاطبان ببینند و از این الگو نسخه برداری کنند و این امور را در محله های خود پیاده کنند، همچنین در سری جدید برنامه‌ها سازمان تبلیغات به این نقطه رسید که روحانی نباید تعیینی باشد این کار تحکمی است و جوابی در حوزه تبلیغ نمی دهد، باید اجازه دهیم امام مورد پذیرش مردم باشد.

وی افزود: در گذشته امام رها می شد، در حالی که امروز برای آن برنامه ریزی و و راهبری فعالیت ها ارزیابی می شود اگر این روند ادامه یابد خروجی خوبی خواهیم داشت.

این راهیار برگزاری نشست کوثر هدایت را مثبت دانست و عنوان کرد: یکی از مهم ترین نشست ها در حوزه تبلیغی است و کوثر هدایت به معنای واقعی، خیر کثیر است و به اشتراک گذاری تجربیات میدانی در آن اتفاق می افتد.

وی بیان کرد: البته استان ها باید به خوبی در راستای اهداف تعیین شده توجیه شده باشند که نمایشگاه برای معرفی آمار و ارقام استان نیست؛ بلکه باید یک فضایی را ایجاد کند برای اشتراک گذاری تجربیات میدانی، خلاقیت‌ها و ایده‌هایی که توسط شبکه تبلیغی انجام می شود.

حجت‌الاسلام غلامپور تصریح کرد: گزارش ها باید میدانی باشد، قالب غرفه ها به ارائه آمار پرداختند، به نظر باید برای فعالیت های بعدی از تجربیات میدانی استفاده و منشوری تعیین و شاخصه هایی را مشخص کرد و حتی در حوزه هنری به خوبی بتوانیم مفاهیم و تجارب را انتقال دهیم.

وی در پایان متذکر شد: از همه دست اندرکاران این برنامه به خصوص مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت و مدیرعامل بنیاد هدایت و تمامی راهیاران و به ویژه خانواده ها در جهت تلاش‌های صورت گرفته قدردانی می کنیم، قطعا شریکه الامام نیز نقش مهمی در این موفقیت ها دارد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!