مدیر تبلیغات اسلامی سلطانیه خبرداد:

بیش از نیمی از مساجد سلطانیه فاقد امام جماعت هستند

بیش از نیمی از مساجد سلطانیه فاقد امام جماعت هستند
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۶ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام اسدی گفت: در شهرستان سلطانیه ۴۸ مسجد داریم که از این تعداد ۲۲ مسجد دارای امام جماعت و فعال هستند و مابقی امام جماعت ندارند.

حجت الاسلام سعید اسدی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سلطانیه در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، اظهار داشت: در این شهرستان حدود ۲۰ مبلغ فعال هستند که ۵ نفر آن ها به صورت مستقر و مستقیم تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی اند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی سلطانیه افزود: این شهرستان دارای ۲۲ روستا و ۴۸ مسجد است که تعداد ۲۲ مسجد اعم از روستایی و شهرستانی دارای امام جماعت بوده و فعال اند، همچنین ۴ امام محله نیز فعالیت دارند.

وی با اشاره به راهکارهای عملی برای تبدیل امام جماعت به امام محله تصریح کرد: با هدف ایجاد هم افزایی بین امامان گعده هایی برگزار می شود و از این طریق می توان امامان جماعت را توانمند کرد، به طور کلی تولید محتوا و گعده داری و ارائه تجربیات و الگوهای موفق نقش مهمی در توانمندسازی امامان محله دارد.

حجت الاسلام اسدی عنوان کرد: در این راستا تجربیات موفقی را در اختیار امامان جماعت قرار می‌دهیم و با تعامل با نهادها و ارگان ها تلاش می شود این امامان به امامان محله ارتقا یابند و مسائل را با نگرش مسجد و محله محوری حل کنند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی سلطانیه خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت شریکه الامام در حوزه مباحث بانوان اهمیت زیادی دارد، از این رو ازتبلیغ حضور شریکه الامام که متخصص در احکام هستند در تبیین احکام بانوان استفاده کردیم.

وی گفت: این تجربه ای بود که خودمان مستقیم وارد حوزه بانوان نشویم و شریکه الامام را ظرفیت مهمی بدانیم، در مجموع استفاده از این تجربیات اهمیت دارد و موجب پیشرفت می شود.

حجت الاسلام اسدی در مورد برگزاری نشست کوثر هدایت خاطرنشان کرد: نشست خوبی با سایر شهرستان‌ها به شمار می رود و فعالیت ها و برنامه ها برکات زیادی داشت، همچنین حضور اساتید توانا و صاحب فن و بیان از نقاط قوت بود.

وی بیان کرد: از نقاط ضعف نیز فشرده بودن برنامه هاست و این امر تمرکز داشتن روی برنامه ها را کاهش می داد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!