مدیر اداره تبلیغات شهرستان ملکشاهی خبر داد:

تدوین شناسنامه محلات ملکشاهی و استخراج ظرفیت های آن ها

تدوین شناسنامه محلات ملکشاهی و استخراج ظرفیت های آن ها
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۷ بهمن ۱۴۰۰

مدیر اداره تبلیغات شهرستان ملکشاهی گفت: ایجاد شناسنامه هر محله و دریافت آمار دقیق از اهالی یکی از دستاوردهای مهمی بود که به دست آمد و این در حل مشکلات مردم اهمیت بالایی دارد.

حجت الاسلام مهدی حسن زاده مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان ملکشاهی در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت اظهار داشت: در بدو ورودم به شهرستان، تعداد روحانیون و امامان محله ۴ نفر بودند که با حمایت مسئولان و بنیاد هدایت توانستیم تعداد امامان را افزایش دهیم.

مدیر اداره تبلیغات شهرستان ملکشاهی افزود: در حال حاضر  ۹ امام در شهرستان داریم، همچنین تعداد روحانیون ۸ نفر شامل۴ روحانی مستقر و ۲ طرح هجرت و ۲ امام مناطق بنیاد علوی است، همچنین ۱ امام روستا که در روستای گنبد فعال است.

وی بیان کرد: شهرستان ملکشاهی، بخشی از شهرستان مهران بوده که به شهرستان ارتقا یافته و اکثریت جمعیت شهری هستند و سایر روحانیون مستقر و هجرت و علوی داخل شهر فعالیت دارند.

حجت الاسلام حسن زاده عنوان کرد: در تحول جدید در سازمان و برنامه ای منسجم، روحانیون را از خمودگی بیرون آوردیم تا صرفا مردم نگاهشان به امام برای خواندن نماز نباشد، هر امام محله، فرمانده محله و رئیس مسجد می شود و فعالیت هیئت امنا و پایگاه و کانون ها باید زیر مجموعه این روحانی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: ایجاد شناسنامه برای هر محله و دریافت آمار دقیق از اهالی یکی از دستاوردهای مهم در حل مشکلات مردم است، در این شناسنامه ها تعداد دانشجو و دانش آموز و افراد تحت پوشش و تعداد خانواده شهدا و نیازمندان وجود دارد تا بتوانیم برای اهدای هدایا و سبد معیشتی افراد را شناسایی کنیم.

مدیر اداره تبلیغات شهرستان ملکشاهی خاطرنشان کرد: در شهرستان ما در بدو ورود هر یک از محله‌ها داری شناسنامه است، در این باره نیز روحانیون طرحی ارائه دادند و به نتیجه مطلوبی رسیدیم که در قالب آن در مناسبت های مختلف، امامان محله همراه با شریکه الامام به مردم سر می زنند.

وی گفت: این امر باعث شده  که بسیاری از مشکلات رفع شود و بسیاری از دانش آموزان که به دلیل فقر ترک تحصیل کرده بودند با کمک امام محله به تحصیل بازگشتند و در تامین مسکن و جهیزیه و دیگر خدمات حضوری چشمگیر داشتند.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: ما از امامان محله درخواست داریم که به گونه ای باشند که صرفا امامان جماعت نباشند و مردم بومی از کوچک تا بزرگ، امامان مسجد و محله را بشناسند، در شهرستان ما این اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: قبل از آخرین اربعین که گرفتار کرونا شدیم میزبان حجت الاسلام قمی بودیم و در یک نظرسنجی به این نتیجه رسیدیم که از همه اهالی شهرستان مهران تجلیل شود و یک لوح حاوی سلام حضرت آقا به مردم مهمان نواز مهران به همراه یک قطعه فرش متبرک آستان قدس رضوی اهدا شد.

مدیر اداره تبلیغات شهرستان ملکشاهی تصریح کرد: این خبر در کشور پیچید؛ زیباترین بخش این کار این بود که روحانیون بومی و اعزامی استان برای احوالپرسی سراغ مردم و خانواده شهدا می رفتند و وقتی فرش متبرک و لوح را دریافت می کردند اشک شوق از چشمانشان جاری می شد.

وی عنوان کرد: مردم از حضور نماینده حضرت آقا بسیار خوشحال بودند،مردم مهران خادمین زائران هستند و خانه های خود را تبدیل به بیت الحسین کرده بودند و در این دو سال نیز غم زیادی در شهر مهران به دلیل عدم حضور زائر وجود داشت.

حجت الاسلام حسن زاده اظهار داشت: خدا را شکر می کنیم که زائران امسال بازگشتند و مردم مهران دوباره خادم زائران شدند حتی روستائیان نیز استقبال کردند سال جاری نیز مردم از حرکت حجت الاسلام قمی نیز استقبال خوبی داشتند و در آن زمان صحنه های زیبایی شکل می گرفت.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!