مدیر تبلیغات اسلامی اردکان خبرداد:

ایجاد قرارگاه همدلی مساجد؛ طرحی برای انسجام بخشی به فعالیت امامان محله

ایجاد قرارگاه همدلی مساجد؛ طرحی برای انسجام بخشی به فعالیت امامان محله
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۷ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام حیدریان اردکانی گفت: ایجاد قرارگاه همدلی مساجد، طرحی برای انسجام بخشی به فعالیت امامان محله و مساجد در رفع مشکلات است و در آن محدوده جغرافیایی فعالیت هر مسجد مشخص می  شود.

حجت الاسلام حسین حیدریان اردکانی مدیر تبلیغات اسلامی اردکان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، ضمن معرفی خود اظهار داشت:  در حال حاضر از فروردین ۱۴۰۰  در اداره تبلیغات اسلامی اردکان مشغول به خدمت هستم، در این مدت یک مدلی را در اردکان به نام قرارگاه همدلی مساجد اردکان پیاده کردیم.

وی بیان کرد: ایجاد قرارگاه همدلی مساجد، طرحی برای انسجام بخشی به فعالیت امامان محله و مساجد در رفع مشکلات است، در این باره امام جماعت و مسئول فرهنگی مسجد و فرمانده پایگاه مقاومت محل را در مصلی بزرگ ارکان دعوت کردیم  تا هر کس محدوده مسجد را مشخص کند.

حجت الاسلام حیدریان اردکانی عنوان کرد: در این طرح همانند نقشه ایران که محدوده هر استان مشخص شده محدوده جغرافیایی مساجد را مشخص کردیم و امام جماعات را پای کار آوردیم تا برای شناسایی نیازمندان یک فهرست واحدی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در قرارگاه همدلی مساجد اردکان هر مسجد، محدوده ای را مشخص کرده و نیازمندان را شناسایی کرده است، سپس با کمیته امداد بررسی لازم انجام شد و کمیته امداد بر آن شد تا مراکز نیکوکاری را که همان کمیته های امداد در محل است، تأسیس کند.

مدیر تبلیغات اسلامی اردکان اظهار داشت: طبق این نقشه هر ۵ مسجد را به عنوان یک مرکز نیکوکاری قرار داده اند و هر نهادی نیز همسو با این طرح بخواهد به نیازمندان کمک کند طبق این نقشه پیش می‌رود.

وی گفت: پیشنهاد من به ادارات تبلیغات اسلامی این است که نقشه به روز شهر و شهرستان را بگیرند و با پایگاه و مرکز نیکوکاری و بچه های مسجد محدوده را مشخص کنند، سپس در این محدوده کار کنند به ویژه اینکه در این طرح نیازمندان به خوبی شناسایی می شوند و اگر مشکل خاصی دارند همه این ها توسط امام جماعت دنبال می شود.

حجت الاسلام حیدریان افزود: رابط این مرکز امام جماعت است، با این روش امامان از مسجد بیرون آمدند و وارد مصلا و قرارگاه شدند و تقسیم مسئولیت صورت گرفت، متأسفانه بسیاری از ائمه جماعات ما امام محله نیستند و مشکلاتی وجود دارد که شامل مشکلات معیشتی و عدم هماهنگی با هیئت امناست.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای خوب همراهی و تعامل اوقاف در تعیین هیئت امنای مساجد است در گذشته هیئت امنا به طور جداگانه توسط اوقاف و سازمان تبلیغات انتخاب می شد، در این زمینه منسجم شده ایم و یک هیئت امنا تعیین می شود.

مدیر تبلیغات اسلامی اردکان عنوان کرد: یک پایگاه اجتماعی و دو امام محله نیز داریم که رسمی و قانونی و تشیلاتی فعال است، روحانیون دیگر را طبق بندهای مرکز نیکوکاری جداگانه در گعده تعیین می کنیم؛ وقتی مرکز نیکوکاری تشکیل می شود بهتر می توان به ارزیابی دقیق امور پرداخت و با ایجاد گعده های منسجم برنامه ریزی بهتری شکل می گیرد.

وی در خصوص مدارس نیز یادآور شد: اگر چه تشکیلات طرح امین برای طرح هجرت و معاونت تبلیغ است اگر خود را جدا از این بحث بدانیم کار پیشرفت نمی کند پس با تلاش و پیگیری امسال ۲۱ خواهر طلبه به عنوان روحانی و طلبه امین وارد مدارس شدند که برنامه مشخصی دارند و این اتفاق خوبی است.

حجت الاسلام حیدریان بیان کرد: از سوی دیگر به سراغ وضع معیشتی طلاب رفته ایم و میزان درآمدها را احصا کردیم تا بتوانیم از طریق رایزنی با اوقاف و یا هیئت امنا حداقل نیازها را تامین کنیم، همچنین از طریق شبکه رهیاری بانک رسالت درصدد ایجاد مشاغل خانگی برای خانواده امامان برآمدیم.

مدیر تبلیغات اسلامی اردکان در مورد تبدیل امام جماعت به امام محله متذکر شد: کمک به تأمین معیشت امامان جماعات اولین قدم است در این صورت است که با فراغ بال برنامه ها را دنبال کنند.

حجت الاسلام حیدریان در مورد برگزاری نشست کوثر هدایت عنوان کرد: مثل مدلی که برای امامان جماعات انجام می دهیم سازمان تبلیغات همین کار را برای ما انجام داده است، همان طور که اعلام می‌شود به امامان مساجد هویت ببخشیم در این نشست به روسای سازمان تبلیغات شهرستان ها هویت بخشیدند و حرکت بزرگی است.

وی تصریح کرد: هر چند افتتاحیه برنامه خاصی نداشت، اما در کارگاهها و گعده ها آموزش لازم را سپری کردیم، اگر همانند این گعده ها در سطح استان ها نیز برگزار نشود ابتر می ماند همانند این گعده ها باید در ادارات شهرستان ها و معاونین فرهنگی برگزار شود.

مدیر تبلیغات اسلامی اردکان اظهار کرد: مانند مهرواره اوج که در سطح استان ها نیز به خوبی تبیین شد در این گعده ها نمونه های عینی و انتقال تجربیات انجام می شود باید تلاش کرد این مسیر ادامه یابد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!