مدیر اداره تبلیغات اسلامی خاش مطرح کرد:

تلاش امامان محله در رفع مشکلات اهل تسنن و تشیع

تلاش امامان محله در رفع مشکلات اهل تسنن و تشیع
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۷ بهمن ۱۴۰۰

مدیر اداره تبلیغات اسلامی خاش گفت: امامان محله در رفع مشکلات اهل تسنن و شیعه تلاش های خوبی دارند. مراجعاتی از هردو گروه داریم که در رفع مسائل آن ها در تلاش هستیم

حجت الاسلام غلامرضا دهقان مدیر اداره تبلیغات اسلامی خاش در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در خصوص وضعیت شبکه امامت در این شهرستان اظهار داشت: خاش اولین شهرستان به سمت جنوب استان و از لحاظ جمعیتی در مجموع با توجه به اینکه بخشی از شهرستان به نام تفتان از آن جدا شده حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و تفتان نیز دارای ۶۰ هزار نفرند، هر چند دو شهرستان علی رغم اینکه مستقل شده با هم در ارتباط هستند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی خاش افزود: ۹۰ درصد جمعیت را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می‌دهند و تنها ده درصد شیعه اند، شیعیان دارای ۱۰ مسجد فعال هستند، مجموع روحانیون شاغل و مستقر و هجرت نیز ۲۰ نفرند.

وی بیان کرد: در این جا یک حوزه علمیه خواهران و یک نماز جمعه داریم و برادران اهل سنت ۲۰ حوزه علمیه و مکتب خانه و ۷۰۰ مسجد و ۵۲ نماز جمعه دارند.

امام جمعه خاش عنوان کرد: عمدتا روحانیون مستقر به عنوان امام محله هستند و از روحانیون شاغل نیز دعوت شده است البته مستقیم از ما حقوق دریافت نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: از حضور این عزیزان در جلسات توجیهی مهرواره اوج و مهرواره محله همدل دعوت شده و مباحث مربوط به شناسایی مساجد و احصای ظرفیت ها ثبت شده است، البته از اهل سنت درخواست ثبت داشته ایم که تعدادی به ثبت رسانده اند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی خاش تصریح کرد: در مجموع ۴ امام محله و روحانیون مستقر و تحت پوشش هستند که سه نفر در تفتان و یک نفر در محلات اطراف است، از روحانیون شاغل درخواست داشته ایم امامت مساجد را فعال نمایند.

وی گفت: برخی از آنها با شریکه الامام فعالیت مطلوب دارند و با طرح های توجیهی ورود پیدا می کنند و می توانند تا مراحل کشوری راه یابند، چرا که توانمندی خوبی دارند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی خاش خاطرنشان کرد: ظرفیت مساجد مهم است و در مساجد نشست های آموزشی و توجیهی برگزار و طرح ها و برنامه‌ها از طریق گروهی در فضای مجازی دنبال می شود.

وی اظهار کرد: روحانیون مستقر ۴ نفرند و به طور مستقیم بحث هدایت گری و ارائه گزارش را دارند، آنها در سطح یک و دو آموزشی حوزوی قرار دارند و از نظر معیشتی و حقوقی در وضعیت مناسب نیستند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی خاش بیان کرد: منطقه بسیار محروم است و اهالی محل اکثریت اهل سنت اند، از طرفی شیعیان غیر بومی هستند و ظرفیت کافی در محل در اختیار روحانیون نیست، با این وجود از عزیزان خواسته ایم در شناسایی معضلات و ظرفیت ها تلاش کنند.

وی گفت: در این باره اقداماتی صورت گرفته و برخی نیاز به توجیه بیشتری دارند و انگیزه بیشتری می خواهند تا مسائل منطقه را رفع کنند.

حجت الاسلام دهقان با بیان اینکه امامان محله در رفع مشکلات اهل تسنن و شیعه تلاش های خوبی دارند افزود: بنده چون امام جمعه نیز هستم مراجعات زیادی از بین شیعه و سنت دارم، متأسفانه در منطقه بیکاری و طلاق و قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان و فقر از جمله معضلات است.

وی تصریح کرد: با توجه به چنین مراجعاتی درصدد رفع مشکلات با معرفی خیرین و یا هدایت در زمینه مهارت آموزی جهت اشتغال از هستیم و زمینه هایی وجود دارد، برخی واقعا مشکلات معیشتی دارند که در تأمین نیازها از خرید وسایل خانگی تا دریافت وام به آنها مساعدت می کنیم.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی خاش عنوان کرد: ما در تلاشیم فعالیت های مربوط به  قرآن و عترت را گسترش دهیم و در حمایت از هیئت های دینی قدم برداریم تا نور اهل بیت(ع) را توسعه بخشیم و از برکات آن استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وفاق خوبی بین روحانیت و مجموعه سازمان وجود دارد که با همدلی امورات را پیش می بریم و در این مسیر قدم برمی داریم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!