رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالدران خبر داد؛

ایجاد میز خدمت در مساجد چالدران

ایجاد میز خدمت در مساجد چالدران
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۷ بهمن ۱۴۰۰

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالدران گفت: ایجاد میز خدمت در مساجد با حضور مسئولان و اهالی روستا، یکی از ظرفیت‌های مهم در حل مشکلات است.

حجت الاسلام حسین حقوردی زاده در گفتگو با خبرنگار رسانه بنیاد هدایت، در خصوص وضعیت شبکه امامت و تبلیغ اظهار داشت: شهرستان مرزی چالدران با اینکه منطقه ای حسین حقوردی زاده در گفتگو با خبرنگار رسانه بنیاد هدایت در خصوص وضعیت شبکه امامت و تبلیغ اظهار داشت: چالدران یک شهرستان مرزی و محروم است و به لحاظ محرومیت دومین شهرستان به شمار می آید. بنیاد علوی در این شهرستان مستقر شده و اقدامات ارزشمندی را به انجام رسانده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالدران افزود: در حال حاضر  ۱۱ روحانی مستقر و ۴ امام روستا داریم و فعالیت های روحانیون خوب بوده و در رفع مشکلات، کارهای خوبی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: با اینکه اطلاع رسانی وسیعی از شهرستان های دیگر برای جذب مبلغ صورت داده ایم متأسفانه از شهرستان ها هیچ یک از روحانیون برای تبلیغ به این شهرستان نیامده اند و مجبور شدیم از عزیزانی از قم که مشغول به تحصیل هستند دعوت به عمل آوریم.

حجت الاسلام حقوردی زاده بیان کرد: در این راستا ۴ روحانی از قم دعوت و به عنوان امام روستا مستقر شدند، این روستاها با شهرستان فاصله زیادی در حدود ۴۰ کیلومتر دارد و مجبور بودیم برای هر روستا خانه عالم احداث کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز ۴ خانه عالم توسط بنیاد علوی خریداری شده که در قالب تفاهم نامه‌ای به مبلغ ۲ میلیارد تومان بوده و نیمی از آن را گرفته ایم، همچنین تعمیر سه خانه عالم را به دست بنیاد علوی سپرده ایم که تا پایان سال به اتمام می رسد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالدران عنوان کرد: ۸ روحانی در خانه عالم مستقر می شوند، هدف ما از خرید و احداث خانه های عالم این است روحانی که برای نماز جماعت می رود پس از نماز به شهرستان بازنگردد.

وی گفت: با احداث خانه، عالم روحانی در روستا مستقر شود و امام محله و روستا بهتر می تواند به مشکلات رسیدگی کنند.

حجت الاسلام حقوردی زاده در مورد ضرورت توانمندسازی روحانی و امام در مسجد افزود: در این خصوص اقدامات زیادی انجام می شود، یکی از روحانیون در حدود ۱۰۰ میلیون پول جمع آوری وغسال خانه و مسجد را نوسازی کرده است، امروز بسیاری از مشکلات توسط روحانیت حل می شود.

وی اظهار داشت: با تعاملات لازم ۲۰۰ میلیون تومان از بنیاد علوی و ۱۰۰ میلیون توسط خیرین برای تعمیر مسجد جمع آوری شده است. تعمیر غسال خانه و مدارس روستا و ایجاد دوربین مدار بسته در فضاهای عمومی و آسفالت جاده از دیگر اقدامات است.

رئیس تبلیغات اسلامی خاش خاطرنشان کرد: برنامه های بنیاد هدایت در قالب گعده فرصت خوبی در شناسایی مشکلات روستاها فراهم کرده است و گعده ها با شناسایی مشکلات توسط روحانیون انواع مشکلات فرهنگی و عمرانی را شناسایی می کنند.

حجت الاسلام حقوردی زاده تصریح کرد: ایجاد میز خدمت در مساجد با حضور مسئولان و اهالی روستا، یکی از ظرفیت‌های مهم در حل مشکلات است، ما تلاش کرده ایم مسئولان را پای کار بیاوریم تا در رفع مشکلات مردم اقداماتی انجام گیرد.

وی گفت: در این خصوص داد چند برنامه در دهه فجر و ایام فاطمیه برگزار شد و در این میزهای خدمت که توسط امامان تشکیل شده با دعوت از مسئولان و امام جمعه و روسای ادارات مربوط به مشکلات روستا و مردم با محوریت مسجد رسیدگی شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالدران در مورد برگزاری نشست کوثر هدایت نیز بیان کرد: دوره خوبی برگزار شد و ارزیابی خوبی را از فعالیت شاهد بودیم و دوره های قبل نیز بسیار مفید بوده است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!