رئیس تبلیغات اسلامی تبریز روایت می کند؛

اهدای بیش از ۲۰۰ جهیزیه به نوعروسان؛ ظرفیتی که هیئات در رفع مشکلات محله دارند

اهدای بیش از ۲۰۰ جهیزیه به نوعروسان؛ ظرفیتی که هیئات در رفع مشکلات محله دارند
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۸ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام رجب زاده گفت: در ایام فاطمیه بیش از ۲۰۰ جهیزیه توسط هیئات به نوعروسان اهدا شد. هیئات مذهبی ظرفیت هایی است که باید جدی گرفته شوند و از آن ها بهره ببریم.

حجت الاسلام مظفر رجب زاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷ امام داریم که غالبا در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار ساکن هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز افزود: امامان علاوه بر کارهای تبلیغی و عرفی، در ورود به فعالیت های اجتماعی در مواسات حضوری چشمگیری داشته اند و یک امام محله موفق شده تراکم مالی ۱۳ میلیارد تومانی برای مواسات ایجاد کند.

وی تصریح کرد: امامان محله در اشتغال زایی نیز فعال اند و ۵۰ تا ۶۰ نفر از خانم هایی که توانایی مالی پایینی دارند موفق به تولید شده اند و یک سری اقدام به صادرات دارند، در ارتباط با کرونا در تولید ماسک و وسایل بهداشتی نیز حضور دارند.

حجت الاسلام رجب زاده بیان کرد: در حوزه فرهنگی و دینی نیز گروه هایی تشکیل شده و از ظرفیت نهادهای دینی، ائمه جماعات، هیئت های مذهبی و کانون های فرهنگی مساجد در رفع مشکلات محله ها استفاده کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: در تبریز ۴ امام روستا، ۸ امام محله و ۵ پایگاه اجتماعی داریم و در قالب بحث مسجد جامعه پرداز و توسعه شبکه امامت فعالیت ویژه ای صورت می گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز خاطرنشان کرد: روحانیون منطقه را با این ایده آشنا می کنیم تا بتوانند در قالب امامت، مسائل اجتماعی را منتقل کنند و از این جایگاه استفاده شود و کارهای خوبی شکل بگیرد.

وی گفت: امام جماعت می تواند امامت محله را به عهده بگیرد و مسائل را حل کند، ما در تلاش هستیم شبکه امامت را توسعه دهیم تا طرح را تبیین کنیم و قدمی در راستای امامت محله برداریم.

حجت الاسلام رجب زاده افزود: امام محله با توکل به خدا قدم برمی دارد و بسیاری از موفقیت‌ها، نصرت الهی است، وقتی امام محله ای با یک ایده در جمع آوری لباس مناسب برای نیازمندان موفق به جمع آوری ۲ کانتینر لباس می شود و نهضت کمک رسانی به محرومین در عید نوروز و بازگشایی مدارس راه می اندازد نصرت الهی است.

وی تصریح کرد: هر روحانی و غیرروحانی قدم در راه خدا بردارد خدا به کارهایش برکت می کند، خیلی وقت ها شیطان می خواهد در انسان یأس و نا امیدی ایجاد کند ولی اگر به خدا توکل کنیم خداوند دست او را می گیرد، این ها نمونه هایی از اقدامات روحانیون است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز عنوان کرد: در ایام فاطمیه یک هیئت مذهبی ۷۲ جهیزیه کامل به نوعروسان بخشید و هیئتی دیگر ۱۳۵ جهیزیه کامل آماده کرده است، با این اقدامات مردم محبت شان به اهل بیت(ع) زیاد می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز اظهار داشت: یک هیئت و نهاد دینی و یا فرهنگی از ظرفیت های بزرگی است و باید بتوان در حل مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی محلات و دستگیری از نیازمندان از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی در مورد برگزاری نشست کوثر هدایت بیان کرد: این نشست سراسر خیر است و ما پناهنده امام رضا(ع) شدیم تا ما را در این مسیر یاری رساند، این خود برکات زیادی دارد و در ایده یابی ها و حل مسائل کمک می کند.

حجت الاسلام رجب زاده خاطرنشان کرد: گاهی راهیار شهرستانی به دلیل مسائل اداری فرصت کمی بری ارائه طرح دارند این فرصتی است تا مشکلات منطقه ای در چارچوب علمی توسط امامان محله حل شود.

وی گفت: بنده ارزیابی مثبتی از این طرح دارم و از عوامل برگزار کننده این نشست علمی تقدیر می کنم و امید است بتوانیم از این فضا به خوبی استفاده کنیم، البته انتظار داریم از نظر فکری و ایده پردازی کمک کنند تا بتوانیم شبکه را تقویت کنیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!