امامان محله، پدران معنوی که پیگیر مشکلات جوانان هستند

امامان محله، پدران معنوی که پیگیر مشکلات جوانان هستند
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۹ بهمن ۱۴۰۰

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: در شبکه امامت، امام‌ محله ها به عنوان پدر معنوی اهالی، پیگیر بسیاری از مشکلات جوانان هستند.

حجت الاسلام سیف اله سبزی مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل‌ذهاب در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، پیرامون وضعیت شبکه امامت در این شهرستان اظهار داشت: سرپل‌ذهاب، شهرستان حساسی است و دو مذهب شیعه و اهل سنت و فرقه اهل حق در کنار هم زندگی می کنند که ضمن تعامل و برادری، مشکلاتی نیز به لحاظ فرهنگی وجود دارد.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل‌ذهاب افزود: مبلغین تشیع ۳۵ نفر و از این میان ۱۴ نفر تحت سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان امام محله و امام روستا هستند، جمعیت اهل سنت نیز یک سوم شیعیان بوده و ۸۴ نفر مبلغ در میان اهل سنت به فعالیت مشغول اند.

وی بیان کرد: شهرستان سرپل‌ذهاب دارای سه بخش است که بخش قلعه شاهین جمعیت شیعه دارد، در بخش حومه و مرکزی مبلغ فعالی نداریم و در دشت ذهاب اهل سنت و اهل حق ساکن هستند.

حجت الاسلام سبزی عنوان کرد: یک فرصت زیبا و معنوی در شهرستان سر پل ذهاب به نام حرم مطهر احمد بن اسحاق قمی(ره) وجود دارد که با همت بنیاد مسکن و پیگیری امام جمعه پس از زلزله، به قطب فرهنگی تبدیل شده و نمود زیبایی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در شهرستان به دلیل فاصله زیاد با مرکز استان و از طرفی هوای بسیار گرم در حدود ۵۰ درجه، استقبال کمی از سوی مبلغین می شود. مجبور به استفاده از طلاب علوم دینی هستیم، از این رو از طلبه های پایه ۴ تا پایه ۸ استفاده می کنیم و طلبه سطح دو کم داریم.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: این طلاب نسبت به جمعیت استان، طلبه های موفقی هستند، با این حال جلسات مختلفی برای آن ها برگزار شده است.

وی گفت: از سال ۸۸  در سازمان تبلیغات مستقر شدم، در آن زمان ساماندهی خاصی وجود نداشت و می گفتند زیر چتر بنیاد علوی هستند، ما معتقدیم بنیاد علوی و هدایت و طرح هجرت و مستقر همه باید زیر چتر سازمان تبلیغات اسلامی باشند.

حجت الاسلام سبزی افزود: جلسات و گعده هایی داشتیم تا از امام جماعت چند نفر به امام محله تبدیل شود و قطب فرهنگی شویم، برخی در این زمینه موفق شدند.

وی با اشاره به اقدامات مهم نیز تصریح کرد: در هنگام شیوع کرونا در قالب گروههای جهادی به بیمارستان ها رفتیم و وقتی مردم دیدند از مسجد به بیمارستان ها رفته ایم، مساجد را پر از اقلام غذایی و دارویی کردند.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل‌ذهاب عنوان کرد: در شبکه امامت، امام‌ محله ها به عنوان پدر معنوی اهالی، پیگیر بسیاری از مشکلات جوانان هستند، به گونه ای که مردم برای همه کارها به آن ها رجوع کنند و فقط برای مسائل شرعی نباشد.

وی اظهار داشت: برخی از روحانیون در این مسیر موفق شده اند و سایرین نیز موفق خواهند شد، بنده به عنوان روحانی مستقر در ایام سیل و زلزله و کرونا تجربیاتی را کسب کرده ام و در وسط میدان در کنار مردم بوده ایم.

حجت الاسلام سبزی گفت: زمانی که کرونا در کرمانشاه شیوع یافت استاندار و علوم پزشکی نگران بودند که پرستاران بیمارستان ها را رها کرده اند، از این رو اعلام شد گروههای جهادی برای خدمت بیایند، ما نیز حضوریافتم.

وی افزود: زمانی که بیمارستان امام رضا(ع) به صورت معمم خدمت می کردم پرستاری از من سوال کرد آیا واقعا طلبه هستیم، سپس بیان می کرد که ما پرستاران به شدت از کرونا هراسان بودیم و وقتی شما را می دیدیم که به صورت جهادی در این شرایط آمده اید در حالی که وظیفه شما نبوده شرمنده شدیم و تصمیم گرفتیم حضور یابیم.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل‌ذهاب عنوان کرد: در ستاد کرونا از حضور گروههای جهادی قدردانی شد که در بازگشت پرستاران به محیط بیمارستانی اثر فراوانی داشت.

وی با اشاره برگزاری نشست کوثر هدایت  تصریح کرد: اجرای این برنامه جای تقدیر دارد، چنین برنامه ای سابقه نداشته که در کنار خانواده باشیم، حضور آن ها موجب می شود در جریان دشواری ها و سختی ها قرار بگیرند، در مجموع نشست بسیار عالی بوده و از امام رضا(ع)اجر معنوی برای دست اندرکاران نشست آرزو می کنیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!