مدیر تبلیغات اسلامی خرمدره خبر داد؛

برگزاری عملیات مشترک برای ارتقاء و توانمندسازی امامان در خرمدره

برگزاری عملیات مشترک برای ارتقاء و توانمندسازی امامان در خرمدره
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۰ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام ملکی توانمندسازی امامان را دارای اهمیت دانست و گفت: شهرستان را به ۲۲ منطقه تبلیغی با محوریت مسجد و امام تقسیم کردیم و امامان را با برگزاری دوره های مختلف، برای امامت محله توانمند می کنیم.
حجت الاسلام فرشید ملکی مدیر تبلیغات اسلامی خرمدره استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به وضعیت شبکه امامت بنیاد هدایت در این شهرستان گفت: ۷ امام روستا و ۲ امام محله و یک امام پایگاه فرهنگی اجتماعی، در شهرستان خرمدره مشغول به فعالیت هستند.
مدیر تبلیغات اسلامی خرمدره ادامه داد: در این شهرستان ۵۰ مسجد فعال داریم و در ابتدای ورود شهرستان را به ۲۲ منطقه تبلیغی با محوریت مسجد و هدایت امام تقسیم کرده و سایر قسمت های فعال مساجد اعم از پایگاه بسیج و … را حول محور امام برای ارتقاء مسجد جمع کردیم .
وی ارتقاء امامان را دارای اهمیت دانست و افزود: با رویکردی جامع نسبت به همه مبلغین شهرستان با برگزاری سلسله نشست های توانمند سازی برای امامان سعی کردیم آن ها را از سطح امام جماعت به یک امام محله ارتقاء دهیم و معتقدیم با برگزاری عملیات های مشترک می توانیم امامان را به سطح امامت در محله و یک فعال اجتماعی ارتقاء دهیم.
مدیر تبلیغات اسلامی خرمدره با اشاره به یکی از تجربیات موفق امامان خرمدره گفت: یکی از امامان فعال ما که قبلا در شهرستان همجوار بود و فعالیت اجتماعی چندانی نداشت با علم به ظرفیت ها و توانایی های این روحانی او را در یکی از روستاهای شهرستان به کار گرفتیم. وی در ابتدای کار و با همیاری ما گروه بچه های مسجد رادر ذیل مسجد تشکیل داد و به کمک همین گروه مشکلات و ظرفیت های روستا را شناسایی کرده و مشکلات را احصاء کردند و و با پیگیری های این گروه اتفاقات خوبی رقم خورد و برای نمونه برای تجهیز مدارس این روستا بیش از ۲۰۰ میلیون تومان جمع آوری و ۴ مدرسه در این روستا تجهیز شدند.
وی با اشاره به برگزاری نشست کوثر هدایت بیان داشت: برگزاری این نشست به توانمندسازی امامان کمک می کند و این دوره بسیار مفید بود و مباحث و برنامه های دوره برای ارتقاء مسجد و امامان کارآیی فراوانی دارد.
حجت الاسلام ملکی برگزاری نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در این نشست را نیز ستودنی دانست و خاطر نشان کرد: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز نیز قابلیت های فراوانی داشت و ظرفیت ها و توانمندی های امامان را در راستای ارتقاء مساجد نشان می دهد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!