امام محله باید مدیر باشد/ضرورت همراهی مردم با امام محله

امام محله باید مدیر باشد/ضرورت همراهی مردم با امام محله
بنیاد هدایت
0
۱۲ آذر ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام مهرداد جعفری، راهیار استان فارس، گفت: حفظ ارزش‌های دینی و تقویت نقش روحانیت در میان مردم از مهم‌ترین ویژگی‌های یک امام محله است.

امام محله باید مدیر باشد

وی با  اشاره به ضرورت ارتباط قوی میان امامان محله و مردم در ادامه افزود: مردم وقتی به امام محله نگاه می‌کنند، باید احساس معنوی به آن‌ها دست بدهد، یعنی هنگام ارتباط با امام محله احساس کنند که با امام علیه‌السلام روبه‌رو هستند؛ این احساس سبب ارتباط قوی و مناسب مردم و روحانیت می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که یک امام محله باید داشته باشد، مدیریت است؛ اگر امام مدیر باشد و مدیریت بلد باشد به واسطه مدیریت خود می‌تواند از تمام ظرفیت‌های آن محل یا روستا استفاده بهینه کند.

نظارت دوسویه سبب ایجاد انگیزه می‌َشود

وی با بیان این‌که در مدت ۸ ماه با ۱۶۷ روحانی مستقر دیدار کرده و از نزدیک با فعالیت‌های آنان آشنا شده است،‌ بیان کرد: رابطه خوب و مناسبی میان امامان محله و مردم برقرار شده است، هم مردم به کار امام محله نظارت می‌کنند و هم امام محله بر کار مردم نظارت می‌کند و وظیفه هدایت و راهبری مردم را بر عهده دارد.

راهیار استان فارس با تأکید بر ضرورت ترویج اندیشه و گفتمان امامان محلات شهری و روستایی برای تمام حوزویان، خاطر نشان کرد: ارتباط قوی و مناسب میان مردم و امامان محله همراه با نظارت دوسویه باعث شده است، مردم و امامان محله با انگیزه و توان بیشتری به رفع مشکلات بپردازند.

ضرورت آَشنایی بیشتر با احکام شرعی و بیان قوی

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌هایی که یک امام محله باید داشته باشد، ابراز کرد: با وجه به این‌که بیشتر مردم در روستاهای استان فارس کشاورز یا دامدار هستند، امام محله‌ای موفق است که با احکام شرعی به خوبی آشنا بوده و بتواند به سادگی آن را برای مردم بیان کند، تجربه نشان داده است که روحانیان و مبلغانی که از نظر بیان احکام و آشنایی به مسائل فقهی موفق‌تر بوده‌اند و بیان قوی‌تری داشته‌اند، بیشتر مورد پذیرش مردم واقع شده‌اند.

ضرورت همراه و هم‌سو کردن مردم

حجت‌الاسلام جعفری تأکید کرد: امام محله باید مردم را همراه و همسو با خود کند، زیرا استفاده صحیح و به‌جا از ظرفیت‌های مردم سبب ایجاد انگیزه و حرکت مردم برای مشارکت در اداره محله می‌شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!