مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد؛

استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی در گره‌گشایی از مردم هنر امامان محله است

استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی در گره‌گشایی از مردم هنر امامان محله است
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۱ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام باقر بیگ گفت: حلقه های میانی واقعیت موجود صحنه جامعه ما است و این هنر امام است که چگونه از ظرفیت آن ها بهره ببرند. گروه های جهادی نمونه ای از برکات این حلقه های میانی است.

حجت الاسلام منصور باقربیگ مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در تشریح وضعیت شبکه امامت در استان خود بیان داشت: در راستای ارتقاء امام مسجد به امام محله دوره‌هایی را برگزار کردیم که این دوره ها به صورت گعده اداره شد و در آن امامان موفق را معرفی کردیم که برنامه هایی را که داشتن را بیان کردند
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان ادامه داد: یکی از برنامه هایی که داشتیم و در خود شهرستان زاهدان برگزار می‌شود و در بقیه شهرستان ها نیز در دستور کار قرار دارد این است که در محلات رو به چندین منطقه تقسیم کردیم. در هر منطقه امامان مساجد این منطقه را دعوت کردیم تا هفته ای یک شب در یکی از مساجد دور هم جمع شوند و برنامه های خودشان رو بیان کنند تا از نظرات همدیگر استفاده کنند.
وی عنوان کرد: مدیران کل سازمان و اوقاف و مسئولان بسیج در این جلسات حضور پیدا می‌کنند و مشکلات این منطقه در این جلسات بررسی و رفع می شود.
حجت الاسلام باقربیگ وجود حلقه های میانی را واقعیت موجود صحنه دانست و اظهار داشت: این هنر خود امام را می طلبد که چقدر بتواند از ظرفیت حلقه های میانی استفاده کند. استفاده درست از این موقعیت و پایه کار آوردن آنها برای حل مسائل محله به عهده امام محله است.
حجت الاسلام باقربیگ افزود: ما باید به سراغ حلقه های میانی برویم و منتظر نباشیم که آن ها به سراغ ما بیایند و برای آنها تبیین کنیم که مسجد باید و مأمن و پناه مردم باشد و مردم باید مسجد را به عنوان حلال مشکلاتشان بدانند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: برخی از امامان در بهره گیری از حلقه های میانی بسیار موفقیت آمیز عمل کرده اند. اگر ارتباط امام با این حلقه ها برقرار باشد این افراد هم پای کار حل مسائل می آیند. ما پیگیر هستیم که همه امامان بتوانند از همه ظرفیت‌ها استفاده کند وقتی که مشکلاتی مانند سیل و زلزله به وجود می‌آید این جا ضرورت وجود حلقه های میانی خود را نشان می دهد. گروه هایی جهادی نمونه ای از این حلقه های میانی است.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان به پای کار آوردن سازمانها و مسئولین هم گریزی زد و گفت: برخی از دستگاه ها و نهادها وارد میدان شده اند. قرارگاه خاتم و ستاد اجرایی فرمان امام از این جمله اند. ارتباطات منظمی را با این نهاد ها برقرار کرده ایم و این ارتباطات در سطح بسیار بالایی است و گفت و گوها در جریان است.
وی افزود: در جلسات مشکلات را بررسی می‌کنیم و از ظرفیت همدیگر بهره می‌بریم. این جلسات منظم می تواند بسیار راه گشا باشد؛ پیشنهاد این است که این جلسات که می‌تواند نقطه آغازی باشد برای استفاده از ظرفیت‌های موجود، برگزار شود.
وی به مشکلات معیشتی امامان نیز اشاره کرد و بیان داشت: در برخی استان ها که مردم توانایی لازم برای تأمین معیشت امام آن را ندارند و استان سیستان و بلوچستان نیز از این دست محسوب می شود، نمی توان از مردم توقع داشت که آن ها امام را تأمین کنند.اما در شهرها و مناطق متمول باید مردم امام را تأمین کنند و این فرهنگ قدیمی ما بوده و باید این روش ادامه پیدا کند
حجت الاسلام باقر بیگ عنوان کرد: در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان باید خود امامان در فضاهایی که موجود است به کارهای اشتغال پیدا کنند که معیشت حداقلی آنها تأمین شود و به کشاورزی یا دامداری به صورت مختصر بپردازند و این شدنی است. در یکی از روستاهای مناطق مرزی شهرستان هیرمند به خدمت یکی از امامان رسیدیم که خود ایشان با وجود بیماری که که داشت هم روستا را اداره می کرد و هم به پروش مرغ و گوسفند می‌پرداخت. به این ترتیب هم معیشت خود را تأمین می کرد و هم تعدادی از روستایی ها را که نیازمند بودند را تحت پوشش خود قرار داده بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوجستان ادامه داد: برخی ممکن است که این روحیه را پیدا کنند که بنشینیم در خانه و منتظر باشیم که کسی به ما کمک کند اما وقتی ببیند که امام روستا برای تأمین معیشت خود شروع به کار می کند آن ها هم به کار می افتند و به فعالیت می پردازند
وی به برگزاری نشست کوثر هدایت در مشهد مقدس پرداخت و گفت: افتتاحیه های این نشست برخلاف نشست های قبلی برنامه‌ها چندان از غنای کافی برخوردار نبود امیدوارم که در نشست های بعدی این نقص جبران شود.
حجت الاسلام باقر بیگ افزود: این دوره بسیار مفید است اما باید در نظر داشت، آن کسانی که باید حل مسئله کنند امامان هستند. بنابراین اگر دست اندرکاران انتظار داشته باشند که مدیران آنچه در این دوره ها گفته شده را بدون کم و کاست در اختیار امامان قرار بدهند انتظار بالایی است و این محقق نخواهد شد. بنابراین باید دوره‌های برای خود امامان در همین سطح با همان اساتید برگزار شود.

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!