مدیر تبلیغات اسلامی میبد خبر داد:

توقف رشد طلاق و افزایش ۲۳ درصدی ازدواج با تلاش های امامان محله میبد

توقف رشد طلاق و افزایش ۲۳ درصدی ازدواج با تلاش های امامان محله میبد
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۳ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام آقایی گفت: با تشکیل مرکز صیانت خانواده در اداره تبلیغات اسلامی میبد و با همت امامان محله رشد طلاق در این شهرستان متوقف شد و شاهد رشد ۲۳ درصدی ازدواج هستیم.
حجت الاسلام آقایی مدیر تبلیغات اسلامی میبد در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در تشریح وضعیت این شهرستان بیان کرد: شهرستان میبد در حدود ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۰ هزار نفر از آن ها مهاجر هستند. به شهرستان صنایع مشهور است.
مدیر تبلیغات اسلامی افزود: در حدود ۲۰۴ مسجد در شهرستان میبد وجود دارد که از این تعداد ۱۸۰ مسجد فعال هستند و نماز جماعت و امور دینی در آن ها برگزار می شود. ۱۶۰ هیئت در شهرستان وجود دارد که ۸۰ هیئت در ماه محرم فعالیت می کنند و بقیه در طول سال و در مناسبتهای مذهبی فعالیت می کنند. ۵۰ مؤسسه قرآنی هم در میبد به فعالیت می پردازند.
وی به وضعیت شبکه امامت در میبد نیز اشاره و اظهار کرد: در شهرستان میبد ۵ پایگاه فرهنگی، اجتماعی، ۲ امام محله و ۴ امام روستا فعالیت می کردند. اما با رایزنی های صورت گرفته ۳۰ امام محله و روستا به این تعداد اضافه شد.
حجت الاسلام آقایی در خصوص ارتقاء امامان جماعت عنوان کرد: شهرستان را به ۱۷ محله تقسیم کردیم و با جلساتی که برای ائمه جماعات محلات برگزار کردیم اهداف طرح امام محله را برای آن ها تشریح کردیم. امیدواریم ۴۰ نفر از این امامان جماعات محوریت طرح امامان محله را به دست بگیرند و در محدوده ای که بر روی نقشه برای هر محله مشخص شده آسیب های این محلات را شناسایی کنند.
مدیر تبلیغات اسلامی میبد دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع خانواده را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: بر اساس آمار با افزایش طلاق رو برو بودیم برا این اساس اداره تبلیغات با کمک دیگر نهادها توانستیم مرکز صیانت خانواده را در این اداره راه اندازی کنیم.
وی افزود: در این مرکز به ارائه خدمات مشاوره قبل و بعد ازدواج ، میانجیگری و امور خیریه پرداخته می شود. با فعالیت های مرکز صیانت و براساس آمار، رشد طلاق در سال ۹۹ متوقف شده است و از سوی دیگر ازدواج رشد ۲۳ درصدی داشته است. و این اتفاق با کمک روحانیون و امامان محله صورت گرفت. اثرگذاری مساجد بسیار بالا است و بدون آن ها نمی توانیم کار خود را پیش ببریم.
حجت الاسلام آقایی با اشاره به برگزاری نشست «کوثر هدایت» گفت: برگزاری این نشست که به صورت خانوادگی برگزار شد روحیه راهیاران شهرستانی به خوبی بالا برد. در این نشست هایی که از جانب بنیاد هدایت برگزار شده است روش های نویی به کار رفت که ما پیش از این در سازمان تبلیغات اسلامی ندیده بودیم.
وی افزود: بوم های حل مسئله و پرداختن به زیست بوم و حل مسائل از پایین به بالا جزو مسائل اصلی است که در این نشست ها به آن پرداخته شده و در کشورهای دیگر و یا در دانشگاه ها به آن پرداخته می شود. این نخستین بار است که به این مسائل در حوزه دین پرداخته می شود. مطالبی هم که توسط اساتید ارائه شد بسیار قابل استفاده شد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!