امام محله، ناجی دختر ۸ ساله از دام اعتیاد

امام محله، ناجی دختر ۸ ساله از دام اعتیاد
بنیاد هدایت
0
۱۸ آذر ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام محمد جهانگیری، امام محله اسلام‌آباد کنگاور، با اشاره به انجام عملیات شهید سلیمانی، گفت: در راستای مواسات و نیکوکاری ذیل عملیات شهید سلیمانی،‌ ۵۲۶ خانواده‌ی آسیب‌پذیر اعم از کودکان کار، زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست و خانواده‌های نیازمند، تحت پوشش گروه جهادی تبلیغی علی بن موسی‌الرضا قرار گرفته و به صورت ماهانه خدمات می‌گیرند.

وی در ادامه افزود: تا این لحظه تعداد ۳۲۵۰ بسته مواد غذایی، هر بسته مواد غذایی به ارزش ۴۰۰ هزار تومان برای خانواده‌های پرجمعیت و برای خانواده‌های کم‌جمعیت هر بسته به ارزش ۲۵۰ هزار تومان در مراحل مختلف تقدیم شده است.

حجت‌الاسلام جهانگیری با اشاره به تقسیم ۳۶ هزار پرس غذای گرم بین خانواده‌های نیازمند اظهار داشت: اجاره خانه تعدادی از کارگران که به هر دلیلی به خاطر شرایط کرونا کارشان را از دست داده‌اند، پرداخت شده است.

وی ادامه داد: با همکاری و همدلی خیران نیک‌اندیش، هزینه درمان تعدادی از خانواده‌ها که به کرونا مبتلا شده و هزینه درمان نداشتند، پرداخت شده است،‌ تعداد ۴۵ گوسفند و دو رأس گاو نیز ذبح شده و گوشت آن در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفته است.

فعالیت‌های ورزشی

امام محله اسلام‌آباد کنگاور با اشاره به فعالیت‌های ورزشی در این محله بیان کرد: چندین مرحله مسابقات بومی محلی برگزار شده است،‌ حتی در ایام کرونا با اجازه کتبی از ستاد مبارزه با کرونای شهرستان، مسابقات ورزشی در قالب جام یادبود شهدای شهرستان، جام شهدای دفاع مقدس، مسابقات فوتسال، مسابقات والیبال و مسابقات بومی محلی _ ورزش‌های خاص شهرستان که بومی محله است _ برگزار شده است.

وی ادامه داد: ۱۷ تیم، هر تیم در قالب ۷ نفر در مسابقات شرکت کردند، البته با رعایت تمام پروتکل‌ها، یعنی فقط دو تیم داخل زمین بازی می‌کردند بدون تماشاگر. به نوبت تیم‌ها عوض می‌شدند، که به تیم‌های برتر جوایزی اهدا شد.

فعالیت‌های اجتماعی

مسؤول گروه جهادی تبلیغی علی بن موسی‌الرضا(ع) شهرستان کنگاور یادآور شد: این گروه جهادی نزدیک به دو سال است که راه‌اندازی شده و تاکنون تعداد ۲۵۶ معتاد متجاهر را شناسایی و به کمپ ترک اعتیاد معرفی کرده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۵۸ نفر از آقایان و ۳۶ نفر از بانوان موفق به ترک شده‌اند و برای آنان ایجاد اشتغال شده است یا برای اشتغال معرفی شده‌اند تا دوباره به اعتیاد کشیده نشوند.

حجت‌الاسلام جهانگیری خاطرنشان کرد: آخرین مورد ترک اعتیاد، یک دختر خانم ۸ ساله و معتاد به ۶ نوع مواد مخدر بود که  پدر و مادرش او را معتاد کرده بودند.

وی در پایان گفت: برای ترک اعتیاد این دختر نزدیک به ۱۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم، خون بدن کاملاً تصفیه شده و به لطف خدا ترک اعتیاد کرده است، از خانواده‌اش سلب حضانت کردیم و حضانت وی هم‌اکنون با این گروه جهادیست و تحت حمایت گروه جهادی علی بن موسی‌الرضا(ع) قرار دارد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!