مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان مطرح کرد؛

کمرنگ کردن بُعد سنگر بودن مسجد، یک اشتباه تاریخی است

کمرنگ کردن بُعد سنگر بودن مسجد، یک اشتباه تاریخی است
مجتبی عظیمی
0
۲۷ بهمن ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام حقانی گفت: یکی از اشتباهات تاریخی ما این است که مسجد را از سنگر به مسجد فریضه تبدیل کرده‌ایم. اگر نهادهایی مانند خانه قرآن را در مسجد تأسیس می‌کردیم با آسیب کمتری مواجه بودیم.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام غلامحسین حقانی در گفت و گویی به موضوع تعالی شبکه امامت پرداخت و اظهار کرد: مهمترین نکته در این اتفاق همین با هم بودن است و احساس این نکته که ائمه جماعت می توانند یک شبکه قدرتمند باشند که اتفاقات بزرگ و کوچک فرهنگی را رقم بزنند. این باور با هم بودن خود یک امر مهم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان افزود: برای این منظور شورای تعالی ائمه جماعات را تشکیل دادیم و با همت ائمه جماعات و روحانیون تلاش کردیم شبکه ای را از ائمه جماعات شکل دهیم و این را بگوئیم که همین با هم بودن برای ما موضوعیت دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا نهادهای مختلفی فعالیت می کنند و بنا به نگاه خود کارها را در حوزه مدیریت خودشان پیش می برند. شکل گیری تشکیلات و انسجام لازم با این با هم بودن رقم خورد. این تشکیلات متعلق به مردم اند و قرار است کارها را خود مردم مدیریت کنند.

حجت الاسلام حقانی بیان کرد: به منظور کشف ظرفیت های ائمه جماعات و رشد دهی مبلغین کمیته پایشی برای این منظور راه اندازی شد. قدرت و توانایی امامان خود به خود نهادها و سازمان ها را پای کار می آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان اضافه کرد: متأسفانه نهادها و سازمان ها نه تکلیف محور بلکه مأموریت محور کار می کنند. از سوی دیگر امام محله‌ای تکلیف محور عمل می کند حتما باید کار در سازمان قدرتمندانه پیش رود. بنابراین اگر ما در محله، کار خود را درست پیش ببریم سازمان ها از همکاری با شبکه امامت استقبال می کنند. اگر امام محله قوی عمل کند نهاد ها و سازمان به عنوان بازوان خارجی امام در کنار او قرار می گیرند.

حجت الاسلام حقانی تاکید کرد: یکی از اشتباهات تاریخی ما این است که مسجد را از سنگر به مسجد فریضه تبدیل کرده ایم. هرچند ممکن است یک مسجد امام جماعت قدرتمندی نداشته باشد و مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کند اما به هر حال آفت این مسجدی که سنگر واقع شده است از مسجدی که سنگر نیست کمتر است. اگر نهادهایی مثل خانه های قرآن که در خارج از مسجد تأسیس شدند در مسجد ایجاد می شدند با آسیب های کمتری روبرو بودیم.

وی در پایان از مسئولین بنیاد هدایت به خاطر ترویج گفتمان شبکه امامت تقدیر و ابراز امیدواری کرد تا این گفتمان در بین همه ائمه جماعات و مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی نهادینه شود.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!