اقدامات امام محله مسجدالنبی؛

از برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد و طلاق تا ایجاد اشتغال برای بانوان

از برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد و طلاق تا ایجاد اشتغال برای بانوان
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۷ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام خسروی علاوه بر برگزاری کارگاه های پیشگیری از اعتیاد و طلاق نسبت و ایجاد اشتغال برای بانوان به برگزاری پویشی برای تهیه البسه کودکان نیازمند اقدام کرده است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام علیرضا خسروی امام محله مسجدالنبی(ص) شهر جونقان از توابع استان چهار محال بختیاری است که با استقرار در این محله تلاش های خود را در مسیر حل مشکلات محله به کار گرفته است.
امام محله مسجد النبی جونقان یکی از مشکلات این محله را آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد می داند. به همین منظور تلاش کرده با کمک نهادهای مربوطه اقدام به آگاه سازی مردم کند.
او در این خصوص می گوید: برای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد از روان شناسان و کارشناسان این حوزه دعوت کردیم و کار گاه هایی برگزار کردیم. در زمینه مسائل خانواده و تربیت فرزند نیز کلاس های آموزشی را ترتیب دادیم.
حاج آقای خسروی گریزی هم به بحث اشتغالزایی زد و گفت: یکی از اقدامات که صورت گرفت و به شخصه آن را دنبال کردم احداث نانوایی بود که هم اکنون توسط توسط بانوان اداره می شود و ۶ نفر در آن مشغول به کار شده اند.
با پیگیری های امام محله مسجد النبی(ص) و دعوت معاون اشتغالزایی کمیته امداد شهرستان قول هایی از طرف مسئولین این اداه داده شد تا نسبت به اعطاء وام به متقاضیان برای پرورش کرم میل ورم، زنبور عسل و کارهایی نظیر این اقدام شود.
گوهر تراشی از دیگر کارهایی است که حجت الاسلام خسروی خود در آموزش این آن پیش قدم شده و کسانی هم با او همراه شده اند اما به دلیل هزینه های بالای خرید دستگاه های این کار از ادامه کار بازماندند. به نتیجه رسیدن این موضوع مرهون تأمین سرمایه لازم است.
حجت الاسلام خسروی در خصوص همکاری با مؤسسه خیریه منطقه نیز می گوید: این مؤسسه با ما همکاری خوبی دارد و در تهیه بسته های معیشتی و تهیه و توزیع گوشت قربانی برای نیازمندان و تهیه اقلام فرهنگی برای جوایز و دیگر برنامه های مسجد ما را همراهی می کند.
گروه جهادی شهید ایرج بختیاری در مسجدالنبی(ص) فعال است و به گفته این امام محله در سه حوزه معیشتی عمرانی و فرهنگی به فعالیت می پردازد. که توزیع ماسک، تعمیرات منازل، ساخت حمام از جمله اقدامات این گروه جهادی است.
آخرین برنامه گروه جهادی مسجدالنبی(ص) راه اندازی پویشی است که در آن نسبت به جمع آوری هدایای مردمی برای تهیه البسه کودکان نیازمند در شب عید اقدام می شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!