وضعیت کوچه پس کوچه‌های عقیل آباد با پیگیری‌های امام محله سامان یافت

وضعیت کوچه پس کوچه‌های عقیل آباد با پیگیری‌های امام محله سامان یافت
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۱ اسفند ۱۴۰۰

حجت الاسلام موسوی با پیگیری‌های خود و با دعوت از امام جمعه و مسئولان، آن‌ها را در جریان شرایط بد کوچه‌ها در شرایط بارندگی قرار داد و سبب شد تا آسفالت این کوچه‌ها انجام و از وضعیت اسفبار سابق خارج شود.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام حشمت الله موسوی امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله عقیل آباد شهرستان الیگودرز استان لرستان است.
او با توجه به وضعیت نامطلوب کوچه های خاکی این محله در یک روز بارانی که کوچه ها گل آلود بود امام جمعه را به صورت حضوری در جریان وضعیت محله قرار می دهد. در اقدامی مشترک با وی در همان روز مسئولین شهر را به محل دعوت می شوند و همان جا قول آسفالت شدن تمام کوچه های محل داده می شود و ۳ هزار نفر مردم محله از وضعیت نابسامان کوچه های خاکی رها می شوند.
پیگیری زمین برای ساخت چمن مصنوعی برای فوتبال اقدام دیگری است که این امام انجام داده است و کارهای اولیه و مسطح سازی انجام شده و با برطرف شدن موانع به نتیجه خواهد رسید.
حجت الاسلام موسوی با کمک مردم و خیرین مسجد را نما سازی و مشکلات آن را اصلاح و آن را تکمیل کرده و سرویس بهداشتی برای مسجد ساخته است.
اشتغال برای بانوان یکی دیگر از اقدامات حجت الاسلام موسوی است که برای تعداد زیادی از بانوان مشاغل خانگی فراهم کرده است؛ هرچند با بی مهری برخی از نهادها قول داده بودند که محصولات این بانوان را خریداری کنند بعضی از این کارها رو به تعطیلی گذاشته، ولی تعدادی دیگری هنوز مشغول به کار هستند.
او برای سه نفر از دختران دم بخت نیز از طریق کمیته امداد و کمک های خیرین تأمین جهیزیه کرده و برای ازدواج چند نفر نیز پیگیری هایی داشته که موفقیت آمیز بوده است.
این امام پایگاه با مشارکت در جمع آوری کمک های مردمی برای رضایت گرفتن از خانواده مقتول برای یک زندانی همکاری خوبی را با سایر نهاد ها در این اقدام خداپسندانه داشته است.
امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) همزمان با ایام کرونا با همکاری سپاه و نهادهای دیگر و همچنین خیرین و کمک های مردمی نزدیک به ۳هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان توزیع کرده است. علاوه بر این اهدای چند هزار بسته بهداشتی و رسیدگی به خانواده هایی که درگیر کرونا بودند با تأمین هزینه های بیمارستان و کمک های دیگر انجام شده است.
امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله عقیل آباد در راستای حمایت از محرومین دو تبلت برای دانش آموزان نیازمند خریداری و ده ها پک تحصیلی نیز اهدا کرده است. همچنین برای بعضی از نیازمندان تلویزیون و لوازم مورد نیاز دیگر خریداری شده است.
او برای حمایت از مادران شیرده بیش از ۲۰۰۰ بسته شیر خشک میان آنها توزیع کرده است در آخرین مورد نیز در شب یلدا بسته های یلدایی برای نیازمندان در نظر گرفته بود تا نیازمندان در این شب احساس محرومیت نداشته باشند.
حجت الاسلام موسوی برای آسیب زدایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، کلاس های متعددی را برای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی برگزار کرده است؛ پیشگیری و مبارزه با اعتیاد و کلاس های سبک زندگی اسلامی و موارد دیگر که هر هفته یا دو هفته یکبار برای والدین در مدرسه برگزار و بسته های فرهنگی نیز به آنها اعطا می‌شود.
او در این راستا تعدادی از معتادین را به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی کرده و عده‌ای نیز ترک کرده اند و پیگیر ایجاد اشتغال برای آن ها نیز بوده است و معتقد است با حمایت های بیشتر مسئولین و ایجاد اشتغال برای کسانی که ترک کرده اند آمار ترک اعتیاد نتایج مطلوب تری خواهد داشت.

امام محله عقیل آباد

امام محله

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!