برگی از کارنامه حجت الاسلام باقری پور؛

تلاش هایی که منجر به ترک اعتیاد ۹ جوان شد

تلاش هایی که منجر به ترک اعتیاد ۹ جوان شد
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۲ اسفند ۱۴۰۰

حجت الاسلام باقری با کمک مسجدی های جهادی به تولید کلیپ های مذهبی و مناسبتی پرداخته که این تولیدات رسانه ای رونق بخش کمک های مؤمنانه شده است. با رایزنی های او و کمک خیرین ۹ جوان از دام اعتیاد رها شدند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام علی باقری پور امام یکی از محلات شهرستان حاجی آباد هرمزگان است و امامت مسجد امام حسن مجتبی(ع) را به عهده دارد.
این امام محله در خصوص فعالیت های خود در این مسجد و محله می گوید: با کمک دوستان جهادی اقدام به تهیه کلیپ های مختلف با موضوعات، جمعیت، خانواده، جوانان و موضوعاتی از این دست پرداختیم که در قالب برنامه ای تحت عنوان چهارشنبه های مهدوی رسانه ای مسجد پخش می شود.
او از کمک ظرفیت رسانه به رونق مواسات خبر می دهد و می گوید: تولید کلیپ های رسانه ای با موضوع کمک به نیازمندان به جمع آوری کمک های مؤمنانه و رونق بیشتر مواسات بسیار کمک کرد و سبب شد تا کمک های بیشتری به دست نیازمندان برسد.
در گروه جهادی شهید سلیمانی هرکسی کاری برای خدمت به مردم انجام می دهد. هریک از افراد در هر رشته ای که تخصص دارند کمک می کنند. یکی جوشکار است، یکی لوله کش و یکی کاشی کار. یک روز در هفته را برای کارهای جهادی اختصاص می دهند تا کمکی باشند برای رفع محرومیت از منطقه و محله خود.


به گفته حجت الاسلام باقری پور تاکنون ۶ سرویس بهداشتی برای منازل نیازمندان ساخته شده و در حدود ۱۵ مورد لوله کشی ساختمان نیز صورت گرفته است. در طرح مواسات نیز تاکنون ۱۲ دوره بسته های معیشتی توزیع شده است که همه این ها با کمک خیرین و جوانان جهادی رقم خورده است.
این امام محله در خصوص مبارزه با آسیب های اجتماعی هم برنامه های را پیاده کرده و علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی نسبت به ترک اعتیاد افراد مبتلا نیز اقداماتی را انجام داده است. او در این باره می گوید: با رایزنی های صورت گرفته افراد مبتلا را به کمپ معرفی می کنیم. ماهانه مبالغی را برای هزینه کمپ از خیرین تأمین می کنیم کمپ هم مابقی هزینه ها را به صورت قسطی می گیرد. با تلاش های صورت گرفته ۹ نفر موفق به ترک اعتیاد شده اند.
حاج آقای باقری پور رایزنی هایی هم برای کم کردن هزینه ازدواج جوانان و تشویق آن ها صورت داده است. او با یکی دفاتر ثبت ازدواج هماهنگ کرده و در هرماه دو زوج که قصد ثبت ازدواج خود را دارند می توانند بدون پرداخت هزینه عقد خود را ثبت کنند. یکی از تالارها هم هر ماه یکبار رایگان در اختیار زوجی قرار می گیرد که از طرف مسجد معرفی شوند تا مجلس عروسی خود را در آن برگزار کنند.

به گفته حجت الاسلام باقری پور مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) در محله کشاورزان و تحت نظر کمیته امداد و مسجد فعالیت می کند. بین ۳۰ تا ۴۰ مورد جهیزیه را به صورت سالیانه و با قیمت پائین توسط مرکز تهیه می شود و در اختیار خانواده های نیازمند قرار می گیرد. برای برخی نیز با کمک خیرین این جهیزیه به صورت رایگان تأمین می شود.

این امام محله با رایزنی خود با کارخانه ها و گلخانه های منطقه تلاش می کند تا افراد جویای کار را معرفی و زمینه اشتغال آن ها را فراهم کند.

حجت الاسلام باقری پور

حجت الاسلام باقری پور

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!