به همت امام روستا صورت گرفت؛

حمایت از ۵۰ خانواده نیازمند روستای جعفرآباد قم

حمایت از ۵۰ خانواده نیازمند روستای جعفرآباد قم
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۲ اسفند ۱۴۰۰

حجت الاسلام علوی علاوه بر فعالیت های فرهنگی و ورزشی برای اقشار مختلف مردم از ۵۰ خانواده نیازمند روستا نیز حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید مصطفی علوی امام روستای جعفرآباد از توابع شهرستان جعفرآباد استان قم است.
او که از سه سال و نیم گذشته در این روستا مستقر شده و امامت مردم این روستا را بر عهده دارد، در راستای فعالیت های فرهنگی اقدام به برگزاری برنامه های متنوع مذهبی از آموزش قرآن تا عقاید و احکام برای نوجوانان و جوانان و همه مردم می کند.
حجت الاسلام علوی برای اینکه دست نوجوانان این روستا را در دست اهل بیت(ع) بگذارد اقدام به تأسیس هیئت نوجوانان کرد که جمعه شب ها برنامه دارند و در این محفل علاوه بر آموختن مسائل دینی و با آموزه های اهل بیت(ع) انس می گیرند.
یکی از ابتکارات او در این روستا برگزاری کاروان های شادی و عزا در مناسبت های مختلف و برگزاری یادواره شهدا است.
یکی از فعالیت‌های این امام روستا رفع نزاع در اختلافات بین اهالی روستا است و تاکنون تعداد زیادی از موارد اختلافی توسط این امام روستا رفع نزاع شده است و برخی از این نزاع ها مربوط به اختلاف بین زوجین نیز بوده که با آشتی پایان یافته است.
حجت الاسلام علوی برای کمک به نیازمندان از اهل محل و بخشی از اتباع که در این روستا ساکن هستند از ۵۰ خانواده نیازمند حمایت های مالی و معیشتی انجام می دهد و در این باره می گوید: در مناسبت ها به این خانواده های نیازمند کمک می کنیم و بسته های معیشتی مانند برنج و مرغ و روغن و غیره در اختیار آنها می گذاریم. همچنین توزیع گوشت قربانی با اولویت خانواده‌های نیازمند نیز بین مردم روستا انجام شده است.
او ادامه می دهد: کمک های ما به نیازمندان فقط در بسته های معیشتی و گوشت خلاصه نمی شود بلکه در مواردی هزینه‌های بیمارستانی آنها پرداخت شده و به دانش‌آموزان نیازمند نیز رسیدگی می‌کنیم و برای دو مورد از دختران دم بخت نیز تأمین جهیزیه شده است.
حجت‌الاسلام علوی با هدف ارتقای فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان روستا اقدام به برگزاری اردوهای مختلف داخل استانی، زیارت حرم و جمکران و …کرده و برای آن ها مسابقات مختلف ورزشی و غیره برگزار می‌کند.
برنامه های پیاده روی برای جوانان و بزرگسالان برای ارتقاء سلامتی نیز یکی از فعالیت‌های دیگر این امام روستا است و تبلیغ چهره به چهره و ارتباط با مردم از آثار این برنامه ها است.
او با اشاره به فعالیت های عمرانی خود در روستا می گوید: ساخت دیوار مسجد و گنبد و گلدسته با کمک مردم روستا انجام شد و ورودی روستا که نیاز به آسفالت داشت نیز با پیگیری‌های فراوان آسفالت شد. همچنین اطراف مسجد که نیاز به نور مناسب داشت بعد از پیگیری از نهاد مربوطه اصلاح شد.
حجت الاسلام علوی برای پیشگیری از اعتیاد اقدام به برگزاری کلاس ها و کارگاه ها برای نوجوانان و برنامه های اطلاع رسانی و روشنگری برای خانواده ها کرده و به ارائه مشاوره در این زمینه می پردازد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!