راهیار بنیاد هدایت در خراسان شمالی:

۱۵۰ امام روستا و محله خراسان شمالی در مهرواره اوج شرکت کردند

۱۵۰ امام روستا و محله خراسان شمالی در مهرواره اوج شرکت کردند
مجتبی عظیمی
0
۰۲ اسفند ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام بداریه گفت: ۱۵۰ امام روستا و محله خراسان شمالی در مهرواره اوج شرکت کردند و  ۷ امام که طرح و ایده برتر و فعالیت‌های شاخص اجتماعی را در مساجدشان به منصه ظهور رساندند، شناسایی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام مجید بداریه، راهیار استانی خراسان شمالی در بنیاد هدایت گفت: وظیفه امام روستا تنها امام جماعت بودن مسجد نیست؛ بلکه «کمک به مردم»، «بررسی وضعیت و مشکلات روستا»، «برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی مسائل» و «اقدام در جهت رفع مشکلات منطقه با مشارکت مردم» از وظایف امامان محله به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام بداریه افزود: هدف اصلی انبیاء و اولیا الهی تربیت انسان و انسان‌سازی است و تحقق این هدف جز در بستر جامعه توحیدی امکان‌پذیر نیست، ازاین‌رو انبیاء و اولیاء الهی و به‌تبع آن‌ها انقلاب و نظام اسلامی به دنبال ایجاد جامعه اسلامی و توحیدی هستند، جامعه‌ای که بستری مناسب برای رشد و تعالی انسان باشد و این امر مهم تنها با اخلاص و فعالیت جهادی امامان در محلات و روستاها بر حول محور مساجد امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: مهرواره اوج؛ حرکتی رو به جلو و بدون شکست

وی تصریح کرد: مهرواره اوج یکی از عملیات‌های بسیار مهم و بابرکتی بود که امسال از سوی شبکه راهیاری بنیاد هدایت انجام شد و هدف آن؛ دغدغه‌مند کردن امامان برای حل مسائل و مشکلات مردم و تجربه نگاری و بیان فعالیت‌های آنها بود.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات امامان محلات و روستاها با استفاده از ظرفیت بسیار خوبی که در مساجد وجود دارند توانستند طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه‌، الگوها و تجربیات موفق سایر امامان و تولید محصولات آموزشی و ترویجی ارائه دهند.

حجت‌الاسلام بداریه در ادامه افزود: تعداد ۱۵۰ امام روستا و محله در استان خراسان شمالی در مهرواره اوج شرکت کردند و در ۲۵ عرصه مختلف مانند « آموزشی»، «عمرانی»، «تربیتی»، «محیط زیستی» و… اقدام به حل مسئله کردند که از این تعداد ۷ امام به مرحله استانی راه پیدا کردند و به‌عنوان برترین‌های مهرواره اوج مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: تعداد ۳ امام از ۷ امام برتر استان به مرحله کشوری راه پیدا کردند که این افراد از اول اسفند سال جاری همراه با خانواده جهت تجربه نگاری فعالیت‌های ویژه‌ خود در مشهد مقدس حضور یافتند و با امامان برتر استان‌های دیگر تبادل تجربه می‌کنند.

گفتنی است، تعالی شبکه امامت با تلاش در جهت گسترش دایره تبلیغ و ترویج آن برای تبدیل‌شدن به گفتمان رایج جامعه با تأکید بر حضور، مشارکت و نقش‌آفرینی حداکثری مردم در عرصه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی بخشی از اهداف و وظایف بنیاد هدایت است.

در دیگر رسانه ها ببینید:
وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!