اقدامات برگزیده استانی مهرواره اوج قم؛

احیاء نهضت نهج البلاغه خوانی؛ الگویی برای جهاد تبیین

احیاء نهضت نهج البلاغه خوانی؛ الگویی برای جهاد تبیین
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۳ اسفند ۱۴۰۰

یکی از کارهای مهم صورت گرفته توسط حجت الاسلام عبادی راه اندازی نهضت نهج البلاغه خوانی است که این خود الگویی برای شکل گیری جهاد تبیین است.

حجت الاسلام سید مهدی عبادی مسئول قرارگاه نهضت نهج البلاغه خوانی و برگزیده مرحله استانی مهرواره اوج از استان قم در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در خصوص فعالیت های خود در حسینیه فاطمه الزهرا(س) اظهار کرد: یکی از فعالیت های ما در مهرواره اوج در این حسینیه تهیه بسته های معیشتی و نیز تهیه جهیزیه برای خانواده نیازمند بود و تاکنون ۱۰ مورد جهیزیه اهدا شده است.
مسئول قرارگاه نهضت نهج البلاغه خوانی قم بالا بردن غنای فکری جامعه را هدف اصلی حسینیه فاطمهالزهرا(س) دانست و بیان کرد: با این وجود به رفع نیازمندی مردم نیز پرداختیم و در این راه با کسب اجازه برای مصرف وجوهات و استفاده ظرفیت خیرین نسبت به این مهم اقدام کردیم.
وی به نهضت به موضوع آسیب های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن حسینیه در منطقه دروازه ری قم و محرومیت های آن، این منطقه از نظر قرارگاه تحول اجتماعی به عنوان منطقه ویزه مورد توجه قرار گرفت. به همین دلیل برنامه هایی را برای حل معضلات ان در نظر گرفتیم.
حجت الاسلام عبادی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب های اجتماعی موضوع اعتیاد است. افرادی بودند که معتاد بودند؛ از این افراد برخی را به کمپ ترک اعتیاد معرفی کردیم و در کنار این از خانواده های آن ها حمایت می کنیم. با کمک خیرین هزینه اجاره خانه آن ها پرداخت می شود. با رایزنی با نانوایی ها هم نان رایگان آن ها تأمین وبسته های معیشتی به آن ها تحویل می شود تا در دوره درمان پدر خانواده مشکل معیشتی نداشته باشند.
این شرکت کننده مهرواره اوج نزدیک بودن اعیاد شعبانیه را یادآور شد و گفت: درصدد هستیم برنامه هایی را که برای پذیرایی از مردم در این مناسبت ها داریم در محلات برگزار کنیم و مانع بروز ترافیک شویم.
وی در خصوص اشتغالزایی هم عنوان کرد: برخی از افراد جویای کار را به کارگاه های چرم دوزی و قالیبافی و کارخانجاتی که با آن ها مرتبط بودیم معرفی کردیم و از این طریق مشکل اشتغال آن ها از جمله افرادی که ترک اعتیاد می کردند فراهم شد.
حجت الاسلام عبادی بر اهمیت مطالعه نهج البلاغه و موضوع جهاد تبیین تأکید کرد و افزود: یکی از کارهای مهم صورت گرفته در حسینیه فاطمه الزهرا(س) را راه اندازی نهضت نهج البلاغه خوانی دانست و تصریح کرد: تلاش کردیم تا نهج البلاغه را به درون زندگی مردم ببریم و با تبیین نقش ولی در جامعه و زیست اجتماعی مردم با او را با استفاده از بیان امیرالمؤمنین(ع) اکنون کسانی را داریم که روزی لیدر فتنه ۸۸ بودند و حالا با شناختی که نهج البلاغه به آن ها داده است به اشتباه بودن عملکرد خود معترف اند.
مسئول قرارگاه نهضت نهج البلاغه خوانی قم اظهار داشت: رایزنی هایی را برای ایجاد صندوق قرض الحسنه انجام داده ایم تا از این طریق به حل مشکلات مردم کمک شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!