مدیرعامل بنیاد هدایت:

موفقیت روحانیون در مهرواره اوج ما را به تحقق تمدن اسلامی امیدوار کرد

موفقیت روحانیون در مهرواره اوج ما را به تحقق تمدن اسلامی امیدوار کرد
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۴ اسفند ۱۴۰۰

حجت الاسلام میرمحمدیان عملکرد موفق مبلغین در مهرواره اوج را یاداور شد و گفت: فعالیت های موفق مبلیغین در مهرواره اوج و نمونه های دیگری که در نقاط مختلف کشور می بینیم نشانه هایی است که ما را به تحقق تمدن اسلامی امیدوار می کند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، نشست شورای تحقق محلات اسلامی با حضور حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت و سردار حیدر بابا احمدی ریاست سازمان بسیج مساجد و محلات کشور، در کاشان برگزار شد.
در این نشست مدیرعامل بنیاد هدایت به سخنانی از رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: تمدن سازی کار بزرگی است و در برابر ما تمدن های بزرگی نظیر تمدن مصر و چین وجود داشته اند را که ادبیات، فرهنگ و معماری و دیگر مؤلفه های یک تمدن را با خود داشته اند.
وی ادامه داد: آخرین این تمدن ها، تمدن غرب است. و براساس فرد محوری شکل گرفته است و هرچه در اطراف ما هست در آن رشحات این تمدن مشهود است و نتیجه این هیمنه قوی این است که ما مثل صاحبان تمدن می اندیشیم و مانند آن ها طراحی می کنیم. متون و دانشی که به ما در مدرسه آموزش داده می شود از آن تمدن آمده است. بنابراین وقتی از تمدن سخن می گوئیم چنین چیزی را در نظر داریم.
حجت الاسلام میرمحمدیان اظهار کرد: اگر هدفمان را کوچک کنیم حتما به آن می رسیم اما باید بدانیم هدفی که رهبر معظم انقلاب در بحث تمدن سازی ترسیم کرده اند هدف مهمی است. به عنوان مثال ایشان می گویند زبان فارسی باید در ۵۰ سال آینده زبان مرجع دنیا باشد. این یکی از ویژگی های تمدن است.

مدیرعامل بنیاد هدایت تصریح کرد: وقتی خداوند در قرآن از مدل حکمرانی اسلام در جریان غدیر رونمایی می کند شروع به تبریک گفتن به خود و دیگران می کند و ابراز رضایت می کند. این مدل حکمرانی در برابر تمدن غرب قرار گرفته است.
وی با اشاره به مدل حکمرانی غرب گفت: این مدل حکمرانی براساس زر و زور و تزویر است. یا می خرند یا به زور وادار می کنند یا فریب می دهند. استخفاف ایجاد می کنند و این استخفاف یا با زور و زر وتزویر است.
حجت الاسلام میرمحمدیان افزود: امام در تمدن اسلامی با استخفاف مردم را رشد نمی دهد بلکه با «یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» رشد می دهد. این ویژگی امام در برابر امامان زر و زور محور در تمدن غرب است.
مدیرعامل بنیاد هدایت خاطرنشان کرد: در گام اول کارآمدی مدل امامت و مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی توسط امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در مقیاس کلان اثبات شد. اما جامعه پردازی به این معنا است که مدل امامت در مقیاس میانی تا خرد هم محقق شود. یعنی مناسبات اجتماعی را که بر اساس نظام دیوان سلار شکل گرفته تغییر دهیم و براساس نظام ولایی شکل دهیم. و اساس این نظام ولایی محبت است.
وی اضافه کرد: آنچه در نظام ولایی بسیار اهمیت دارد نقش مردم است. ما باید از مردم باشیم و برای مردم عمل کنیم اما باید کارها را توسط مردم انجام دهیم. باید مدل ها طوری طراحی شود که بر اساس تمدن اسلامی شکل بگیرد و جلو رود.
حجت الاسلام میرمحمدیان عملکرد مبلغین برگزیده مهرواره اوج را یادآور شد و گفت: این فعالیت های موفق و نمونه های دیگری که در جاهای مختلف می بینیم، نشانه هایی است که ما را به رسیدن به تمدن اسلامی امیدوار می کند. باید کار را در تولید محتوا و تولید دانش جدی بگیریم و در حل مسئله مدل های بومی تولید کنیم.
سردار بابا احمدی در ادامه این نشست نقش مهم مردم را مورد تأکید قرار داد و گفت: آنچه ما در قرارگاه های جهادی خود دنبال می کنیم به طور دقیق همین پیش برد اهداف توسط مردم است. دخالت هیچ ارگانی در میان نیست و خود مردم کارها را پیش می برند.
علی اکبر مرتضایی فرماندار شهرستان کاشان در این نشست یکی از برکات نظام اسلامی را احیای مساجد دانست و عنوان کرد: پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس همه حرکت های جهادی و انقلابی از مساجد شروع می شد و اگر کاری برای مردم صورت می گرفت مساجد و محلات محور آن ها بود.
وی افزود: پس از این دوره نقش مساجد و محلات کمرنگ شد و به جایی رسیدیم که مساجد از جوانان و نوجوانان خالی شد اما در حال حاضر شاهد این هستیم تا حدی رنگ و بوی مساجد تغییر کرده و حضور جوانان و نوجوانان رونق بیشتری گرفته است.

در دیگر رسانه‌ها ببنید:

خبرگزاری مهر

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!