گزارشی از عملکرد برگزیده استانی مهرواه اوج آذربایجان شرقی؛

امام محله ای که خطرات کرونا را به جان خرید

امام محله ای که خطرات کرونا را به جان خرید
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۴ اسفند ۱۴۰۰

حجت الاسلام عزیزیان با شیوع کرونا پای در عرصه خطر گذاشت و نگذاشت اموات مؤمنین بدون کفن و دفن شرعی به خاک سپرده شوند. حمایت از خانواده های آسیب دیده از کرونا بخش دیگری از فعالیت های او است.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام مهدی عزیزیان امام محله سرچشمه شهرستان میانه و منتخب استانی مهرواره اوج است. او که از ۶ سال قبل در این محله به فعالیت می پردازد در این باره می گوید: در مناسبت‌های مختلف محرم و رمضان و سایر مناسبت ها بسته های معیشتی میان نیازمندان توزیع می کنیم و از طریق خیرین بیش از ۱۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده است.
او می گوید: ۱۵۰ تا ۲۰۰ خانوار از حمایت های این مسجد برخوردار هستند و علاوه بر بسته های معیشتی ۲ قربانی نیز در نیمه شعبان سال گذشته میان مستمندان توزیع کرده است.
تأمین و اهدا ۶۰ بسته لوازم تحریر برای دانش‌آموزان نیازمند یکی دیگر از فعالیت های او است.
یکی از فعالیت‌های این امام محله رفع اختلافات خانوادگی و آشتی دادن میان آن ها است که تعدادی از پرونده های اختلاف ختم به خیر شده است.
حجت الاسلام عزیزیان از ابتدای کرونا به عنوان ناظر شرعی کفن و دفن اموات کرونایی فعالیت می کند؛ با شروع کرونا، افزایش آمار فوتی ها و ترس و دلهره ای که وجود داشت مانع از این نشد تا حجت الاسلام عزیزیان این صحنه خالی را رها کند؛ بلکه خطر را به جان خرید و نگذاشت اموات مؤمنین بدون کفن و دفن شرعی به خاک سپرده شوند. رسیدگی و سرکشی به خانواده های کرونایی نیز فعالیت دیگر این امام محله است.
ارتباط با نوجوانان و جوانان فعالیت دیگر حجت الاسلام عزیزیان است و تعدادی از آن‌ها را به مشاورین متخصص ارجاع و از مشاوره رایگان استفاده کرده اند. با همت او این ارتباط در پایگاه و هیئت نوجوانان نیز برقرار است.
فعالیت های حجت الاسلام عزیزیان منحصر به فضای حقیقی نیست بلکه در فضای مجازی نیز فعالیت چشمگیری دارد صفحه اینستاگرام او که بیش از سه هزار دنبال کننده داشت به خاطر فعالیت های تبلیغی و انقلابی و ترویج شهید سلیمانی از دسترس خارج شد. او در زمینه ایجاد اشتغال نیز تعدادی را برای ایجاد اشتغال در کارگاه ها معرفی کرده است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!