توسط امام محله دهران صورت گرفت؛

تشکیل هیئت اندیشه ورز برای پای کار آوردن ظرفیت های محله در حل مشکلات

تشکیل هیئت اندیشه ورز برای پای کار آوردن ظرفیت های محله در حل مشکلات
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۷ اسفند ۱۴۰۰

حجت الاسلام علویان با تشکیل هیئت اندیشه ورز و پای کار آوردن جوانان و فعالین اقدام به شناسایی مشکلات محله کرده و خدمات فراوانی برای مردم و محرومین منطقه داشته است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام حسین علویان امام محله دهران شهر اهرم شهرستان تنگستان و برگزیده مهرواره اوج است.
محله دهران در حاشیه شهر اهرم واقع شده است و مردم آن بیشتر به فعالیت های کشاورزی مشغول هستند و ۶ سالی است که حجت الاسلام علویان امامت این محله را بر عهده دارد.
حجت الاسلام علویان با ورود در این روستا و در سال ۹۴ اقدام به تأسیس هیئت اندیشه ورز محله کرد؛ هیئتی که شامل روحانی طلاب و روحانیون محله، فرهنگیان و جمعی از پاسداران و بسیجیان و خیرین و معتمدین است.
وی با کمک این هیئت اندیشه ورز اقدام به شناسایی و آسیب ها و مشکلات محله کرده و با کمک گرفتن از بسیج، سپاه و دیگر نهادها برای رفع آن ها اقدام می کند و موفقیت های مختلفی را در این سال ها داشته است .
پای کار آوردن برخی از جوانان فعال برای خدمت رسانی در جایگاه هیئت امناء توانست امکانات و شرایط خوبی را برای مسجد برقرار کند به گونه ای که با راه اندازی پایگاه بسیج و هیئت خواهران و سپس پایگاه بسیج برادران و گروه جهادی زمینه خدمات رسانی بیشتر برای مردم محله فراهم تر شد.
حجت الاسلام علویان در راستای فعالیت های محرومیت زدایی و کمک به فقرا اقدام به تهیه و توزیع بسته های معیشتی در چند مرحله برای حدود ۱۰۰ خانواده نیازمند این محله کرده است.

او علاوه بر این در ایام کرونا به عنوان مسئول گروه جهادی این محله در دفن اموات کرونایی و تغسیل و تدفین اموات کرونایی که با کمک ۵نفر از افراد دیگر فعالیت می کردند نقش فعالی در این راه داشت و با حضور در بیمارستان ها در کنار گروه‌های جهادی و خدمت به بیماران کرونایی به عنوان همراه بیمار نشان داد که برای خدمت به مردم و احساس تکلیف واهمه ای از خطرات ندارد و امام مردم نمی تواند نسبت به گرفتاری های آن ها بی تفاوت باشد.

این امام محله با سرکشی از خانواده های کرونایی و همچنین شناسایی افراد کرونایی نیازمند از طریق مددکار اجتماعی و پرداخت هزینه‌های بیماران نیازمند با کمک خیرین علاوه بر همدردی با آن ها سعی کرده است تا باری از دوش آن ها بردارد.
او برای پیشگیری و درمان اعتیاد تا کنون حدود ۱۰۰ نفر را به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی کرده و هم اکنون نیز در صدد راه اندازی کمپ داخل شهرستان برای درمان معتادان است. کارگاه های پیشگیری و درمان اعتیاد برای خانواده ها و معتادانو ارتباط چهره به چهره با آن ها و حمایت از خانواده‌های معتادین یکی دیگر از فعالیت‌های این امام محله است.
حجت الاسلام علویان با همراهی و کمک گرفتن از مشاورین در مسجد برنامه های مختلفی را نیز برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته و با شناسایی مشکلات آنها را به نهادهای مربوطه ارجاع و رفع مشکل می‌کند.
او برای ایجاد اشتغال در این محل فعالیت های فراوانی را انجام داده است. ایجاد مشاغل سنتی برای خانواده های بی سرپرست وآسیب دیده که به گفته او بیش از ۳۰ نفر از بانوان محله و ۲۰ نفر از برادران در این فعالیت‌ها شاغل شده‌اند.
پیگیری و معرفی برای دریافت وام برای تعداد زیادی از افراد جویای کار و همچنین معرفی بیش از بیست نفر به کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و رایزنی با آن ها برای آموزش رایگان در رشته های خیاطی گلدوزی برقکاری و نجاری و کارهایی از این دست از دیگر فعالیت های این امام محله است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!