ثمرات تلاش‌های 15 ساله امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل؛

زدودن آفت اعتیاد از دامن ۱۲ جوان

زدودن آفت اعتیاد از دامن ۱۲ جوان
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۷ اسفند ۱۴۰۰

حجت الاسلام  طاووسی در نزدیکی شهرستان اصفهان، قریب به ۱۵ سال است که در این روستا خدمت به مردم در لباس روحانیت را پیشه خود ساخته است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید مهدی طاووسی امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای مزرعه گورت و از برگزیدگان مهرواره اوج محور فعالیت خود را مبارزه با آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد و طلاق قرار داده است. تلاش می کند تا اختلافات خانوادگی را حل کند و یا افراد مبتلا به اعتیاد را حمایت و آن ها را از منجلاب این بلای خانمان سوز نجات بخشد.
کنگره شصت که به صورت سراسری در کشور برای کمک به درمان افراد معتاد برگزار می شود نیز در این روستا برپا می شود و با حمایت خیرین و حمایت های حاج آقای طاووسی این افراد در کنگره شرکت می کنند. تا کنون ۱۲ نفر از مبتلایان به کمپ معرفی و موفق به ترک اعتیاد شده اند.
امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به ساخت بیت الزهرا(س) اشاره می کند و می گوید: این ساختمان در ۴ طبقه و با حمایت مردم و خیرین ساخته شد. برخی از طبقات به مطب، مجالس مذهبی و مراسمات ازدواج اختصاص داده شد و در طبقه چهارم دو واحد مسکونی ساخته شده است که در اختیار جوانان تازه ازدواج کرده قرار می گیرد تا دو سال به صورت رایگان از آن بهرمند شوند.
به گفته حجت الاسلام طاووسی با کمک خیرین بیش از ۳۰ میلیون تومان برای تهیه جهیزیه خانواده های نیازمندان اختصاص پیدا کرده است. بسته های لوازم التحریر نیز برای بچه های بد سرپرست و بی سرپرست تهیه و بین آن ها توزیع شده است.
امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) می گوید: یکی از خدمات دیگری که توسط خیرین و مسجد ارائه شده است تهیه چند تخت بیمارستانی و تعدادی ویلچر است که به صورت امانی در اختیار بیماران قرار می گیرد.
این روحانی تلاشگر در باره منابع کمک های خیرخواهانه نیز می گوید: هیچ نهاد دولتی هیچ کمکی به ما نکرده اند و همه این خدمات با کمک خیرین ارائه می شود.
وی فعالیت های خود را در زمینه اشتغالزایی چنین روایت می کند: نیمی از مساحت ۹۰۰ متری بیت الزهرا(س) را در چند سال گذشته در اختیار کارگاه قالیبافی و خیاطی قرار دادیم. پیش از شیوع کرونا ۱۵ نفر در خیاطی و در حدود ۲۰ نفر هم در کار قالیبافی مشغول به فعالیت بودند که متأسفانه به دلیل شیوع کرونا کار تعطیل شد اما امیدواریم بتوانیم دوباره کارگاه را احیا کنیم.
به گفته حجت الاسلام طاووسی صندوق قرض الحسنه انصار الحسین با ۱۲۰ عضو در مسجد فعالیت می کند و هر فرد ماهیانه بین ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان می پردازند و می توانند بدون ضامن از وام این صندوق بهره ببرند. مرکز خیریه ولایت نیز در مسجد مشغول به فعالیت است که در جمع آوری نذورات مردمی و البسه بلا استفاده و تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان در تلاش است. تاکنون ۱۰ تلفن همراه برای استفاده آموزشی نیز توسط این مرکز برای دانش آموزان نیازمند تهیه شده است.

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری رسا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!