قائم مقام بنیاد هدایت تبیین کرد:

مسجد ملجأ پیر و جوان

مسجد ملجأ پیر و جوان
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۸ اسفند ۱۴۰۰

قائم مقام بنیاد هدایت گفت: مسجد باید ثمر بخش باشد و برای جوانی که در حال ازدواج است نقش ایفا کند، باید برای پیرزنی که نیازمند است اثر بخش باشد. خانه به خانه و نفر به نفر باید جریان ولایت با محوریت مسجد برنامه داشته باشیم.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت، امروز در نشست تجلیل از امامان محله آذربایجان شرقی گفت: یکی از ویژگی‌های شاخص در سیره نبی اکرم (ص) توجه ویژه ایشان به مسجد و آبادانی مساجد بود. توجه نبی اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) به کارکردهای مسجد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود.

وی با تاکید بر اینکه طبق روایات حضور در مسجد برکات فراوانی دارد، افزود: حضور در مسجد که پایگاه توحید و ذکر است باعث تربیت انسان‌های مؤمن و نورانی شدن قلب می‌شود.

قائم مقام بنیاد هدایت با اشاره به اینکه محوریت نظام توحیدی مسجد است، بر اهمیت و موضوعیت مساجد و توجه به کارکردهای آن در حکمرانی اسلامی تاکید کرد.

غلامی سپس به سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مساجد اشاره کرد و افزود: امام راحل فرمودند مسجد سنگر است، مقام معظم رهبری نیز دو سال قبل از صدور بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند مسجد می‌تواند پایگاه خودسازی، انسان سازی و جامعه سازی باشد و می‌تواند زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی باشد، محور مسجد امام مسجد است.

وی ادامه داد: بعد از این سخنرانی مقام معظم رهبری دو سال بعد در گام دوم انقلاب اسلامی بر روی سه اصل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی تاکید کردند که مسجد در این خصوص جایگاه ویژه و ممتازی دارد.

قائم مقام بنیاد هدایت با تاکید بر اینکه ۹۸ درصد شهدای انقلاب اسلامی تربیت یافته مسجد بودند، به کارکردهای مساجد در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مسجد نقش تأمین امنیت محلات و پشت جبهه را داشت، پشتیبانی از جبهه و جنگ و تأمین نیروها را نیز مسجد بر عهده داشت.

حجت الاسلام غلامی ابراز داشت: مسجد باید محله محور حرکت و مسئولیت اجتماعی مردم و جامعه پردازی نوین اسلامی باشد، اگر زیست اجتماعی مردم بر اساس معیارها و نرم افزارهای مدیریت اسلامی باشد شاهد شکل گیری تمدن نوین اسلامی خواهیم بود.

وی گفت: در ابتدای دوران شیوع کرونا متأسفانه به دلیل رویکردهای غلط، شاهد تعطیلی مساجد بودیم درحالیکه مسجد سنگر و پایگاه اصلی برای ذکر، توسل، خدمات اجتماعی و مقابله با این بیماری و این هجوم بود که با تلاش و نقش آفرینی طلبه‌های جهادی، مسجد قلب تپنده محله شد و کارکردهای مساجد دوباره بر اساس نیازهای جامعه احیا شد.

قائم مقام بنیاد هدایت افزود: طرح مواسات و خدمت رسانی با محوریت مساجد دوباره با تاکید مقام معظم رهبری نیز اجرا شد.

وی گفت: مسجد باید ثمر بخش باشد و برای جوانی که در حال ازدواج است باید نقش داشته باشد، باید برای پیرزنی که نیازمند است باید نقش ایفا کند. خانه به خانه و نفر به نفر باید جریان ولایت با محوریت مسجد برنامه و نقش داشته باشیم.

وی اظهار کرد: دشمن برای نابودن کردن خانواده برنامه دارد و برای این منظور تلاش می‌کند. در این شرایط باید جریان صله‌رحم با محوریت مساجد احیا شود.

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری مهر 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!