در دیدار حجت الاسلام میرمحمدیان با رئیس جامعة المصطفی خراسان مطرح شد؛

بررسی ظرفیت های جامعه المصطفی در حوزه گفتمان امامت

بررسی ظرفیت های جامعه المصطفی در حوزه گفتمان امامت
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۸ اسفند ۱۴۰۰

حجت الاسلام میرمحمدیان با رئیس جامعه المصطفی خراسان دیدار کرد. در این دیدار گفتمان امامت محله و ظرفیت های جامعهالمصطفی در این حوزه به بحث گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت با حجت الاسلام محمدرضا صالح رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان دیدار و گفت و گو کرد.
موضوع این جلسه همکاری های مشترک در حوزه گفتمان امامت محله و ظرفیت های جامعه المصطفی در این خصوص بود.
در این دیدار مدیرعامل بنیاد هدایت به تبیین مدل امامت پرداخت و گفت: شکل گیری تمدن اسلامی اقتضائاتی دارد. مهمترین نرم افزار تمدن اسلامی نرم افزار امامت و ولایت است و برای تحقق آن باید به سراغ قرآن برویم و از قرآن مدل حکمرانی قرآن محور را استخراج کنیم.
وی به مهمترین کارهای امام اشاره و خاطرنشان کرد: مراحل کار اصلی امام شامل تقویت نهاد امامت، تقویت پیوندهای اجتماعی و حل مسائل مردم با کمک مردم است. دیدن، تجربه نگاری و الگوسازی از امامان موفق، مکان پایه عمل کردن بر محور مسجد جایگزینی چرخه سود به چرخه خیر، برگزاری نمایشگاه ها با اقتضائات طلاب جامعه المصطفی و آموزش ها برای این طیف از مخاطبان از جمله کارهایی است که برای رسیدن به این نقطه ضروری است.

 

حجت الاسلام صالح در ادامه این نشست به سابقه ۳۰ ساله المصطفی اشاره و عنوان کرد: این مجموعه ترکیبی از حوزه و دانشگاه است. مخاطب متنوعی دارد و در کشورهای مختلفی فعالیت می کند، اما در عین حال در کشورهای مختلف مسجد موضوعیت و محوریت دارد و ما نباید از این محوریت عدول کنیم.

رئیس جامعه المصفی خراسان معماری ایرانی مسجد تاج محل را یادآور شد و گفت: معابد یکی از ارکان اصلی ادیان هستند. معبد آکشاردام در هند در مقابل مسجد تاج محل تأسیس شده است. این نشان دهنده اهمیت معابد و مساجد در ادیان مختلف است.
وی به آسیب های متوجه جریان تشیع پس از انقلاب پرداخت و بیان کرد: مهمترین آسیب نداشتن مدیر است و افرادی که انتخاب می شوند باید آزموده شوند.
حجت الاسلام صالح به اهمیت خدمات اجتماعی، حمایت از اقشار آسیب پذیر و صندوق های قرض الحسنه پرداخت و گفت: باید مردمی ماندن و حفظ استقلال مساجد مورد توجه قرار گیرد. ارائه مهارت های مدیریت مسجد به طلاب در قالب یک بسته و دوره منسجم نیز نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!