مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

لزوم سپردن کار به مردم/ به دنبال تصدی‌گری در محلات نیستیم

لزوم سپردن کار به مردم/ به دنبال تصدی‌گری در محلات نیستیم
مجتبی عظیمی
0
۰۹ اسفند ۱۴۰۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تاکید بر لزوم سپردن کار به مردم، گفت: در اقدامات محله محور به دنبال تصدی‌گری نیستیم.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام مهدی قدرتی در گفت‌وگویی به لزوم بهره گیری امامان محله و روستا از ظرفیت حلقه‌های میانی پرداخت و گفت: به دنبال این هستیم تا حلقه‌های میانی و مردم پای کار محله بیایند و کار توسط آنها پیش رود و همان فعالیت‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی در اداره هیئت‌ها و مؤسسات قرآنی انجام می‌دهد را در محله به عهده بگیرند.
وی تصریح کرد: هدف ما تصدی گری نیست و با تعاملات با نهادهای دیگری که طرح‌های محله محور را دنبال می‌کنند، تلاش می‌کنیم همه را بر سر یک سفره بنشانیم، تفاوتی در گفتمان ما با این نهادها وجود ندارد و آنچه ما در شورای فرهنگی محله می‌گوئیم آنها بیان می‌کنند. اختلاف سلایقی وجود دارد که قابل حل است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان کرد: تا آنجایی که شالوده کار به هم نخورد سازمان تبلیغات از سلایق خود کوتاه می‌آید، اما نکته این است که محور باید امام باشد، برخی از دوستان معتقد بودند که دفاتر تسهیل گری باید محور باشد اما کارها به امام ختم می‌شود و اوست که مورد رجوع مردم است، این موضوع هم نیاز به بحث و گفت و گوی بیشتری دارد.
حجت الاسلام قدرتی اظهار کرد: در ارتقا جایگاه امام مهم‌ترین کار را بنیاد هدایت انجام داده است که نمونه آن نشست ملی «کوثر هدایت» است، بنیاد هدایت ادبیاتی را تحت عنوان ادبیات راهیاری راه اندازی کرد، راهیاران استانی هستند و علاوه بر این مدیران شهرستانی سازمان و حتی همسران آنها باید راهیار باشند، این خود یک شبکه است، اینها سبب شده است تا امام تقویت شود.
وی ادامه داد: یکی از کارهایی که به صورت پایلوت در شهرستان خرم آباد آغاز شده است بحث شورای فرهنگی است که در ذیل آن همه پایگاه‌های بسیج، هیئت‌ها، کانون‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی با هم باشند و محور آن امام باشد و جایگاه امام در محله دیده شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به کارهای خوب صورت گرفته توسط بنیاد هدایت نیز اشاره کرد و افزود: چند کار خوب توسط بنیاد هدایت انجام شد، مهرواره «محله همدل» و مهرواره «اوج» از جمله این کارها بود و موجبات برکات خوبی شد و ارتقا شبکه امامت را در پی داشت.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!