نیم نگاهی به اقدامات حجت الاسلام داودیان پناه؛

حمایت از ۱۰۰ خانواده نیازمند و اشتغالزایی برای ۱۰ جوان

حمایت از ۱۰۰ خانواده نیازمند و اشتغالزایی برای ۱۰ جوان
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۰ اسفند ۱۴۰۰
حجت الاسلام داودیان پناه اقدامات مؤثری را در رفع مسائل ۱۰۰ خانواده های نیازمند رقم زده و از سوی دیگر زمینه اشتغال بیش از ۱۰ نفر از جوانان روستا را فراهم کرده است.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام علی داوودیان پناه امام جماعت روستای مال ملا از توابع شهرستان لنده کهگیلویه و بویراحمد و برگزیده مهرواره اوج است که از سال ۹۳ در قالب روحانی طرح هجرت در این روستا فعال است.

 علاوه بر کارهای فرهنگی در مسجد مدرسه فعالیت های اجتماعی فراوانی نیز برای خدمت‌رسانی به مردم روستا انجام می دهد. او در قالب اشتغالزایی در روستا در زمینه فرشبافی، دام و طیور و زنبور داری فعالیت های متفاوتی را انجام داده و با همراهی جوانان حدود ۱۰ نفر در شغل های مختلف مشغول به کار شده اند؛ از گاوداری گرفته تا پرورش طیور و مشاغل مجازی تعدادی نیز استخدام شده اند.

 یکی دیگر از فعالیت‌های اشتغال محور او آموزش مشاغل مختلف است که در این زمینه بیش از ۲۰۰ نفر آموزش دیده اند که پنجاه نفر آن ها به صورت مستمر و کاربردی از این آموزش ها استفاده کرده اند.راه اندازی مشاغل خرد خانگی نیز یکی دیگر از فعالیت‌های اشتغال محور حجت الاسلام داودیان پناه است. 
او نسبت به تشکیل گروه جهادی و اردوهای جهادی اقدام کرده و فعالیت‌های متفاوتی را در روستا از این طریق انجام می دهد از کمک به کشاورزان در ایام تابستان تا فعالیتهایی مانند ساختمان سازی و امثال آن.

حجت الاسلام داوودی پناه با توجه به توانایی های خود در ساخت و ساز و تعمیرات فعالیت های فراوانی در کمک به مردم نیازمند روستا داشته است. همچنین در زلزله سرپل ذهاب نیز مدتی را در قالب گروه جهادی در مناطق زلزله زده مشغول به فعالیت بوده است.
این روحانی تلاشگر در ایام کرونا برای حدود ۱۰۰ خانواده نیازمند روستا با کمک نهادها در بیش از ۱۰ مرحله بسته های معیشتی  توزیع کرده است. ذبح بیش از ۲۰ گوسفند و توزیع گوشت آن بین محرومین از دیگر اقدامات صورت گرفته است. 
با تلاش های این امام جماعت چند جهیزیه برای دختران دم بخت اهدا شده و تعدادی گوشی و تبلت و لوازم تحریر نیز برای دانش آموزان نیازمند خریداری و تحویل شده است در اقدامی داوطلبانه خود او ۱۵ دانش آموز نیازمند روستا نیز به صورت شخصی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون در سال کمک می کند.
 فعالیت های این امام جماعت منحصر در اقدامات اجتماعی نبوده و برنامه های زیادی برای ارتقای فرهنگی روستا به کار برده است قصه خوانی برای کودکان با رویکرد تربیت مربی و برگزاری کلاس های قرآنی از این اقدامات است. همچنین با تلاش های خود پیاده روی اربعین را از شش سال پیش در این روستا راه‌اندازی کرده است که یکی از عزاداری های معروف این منطقه می باشد که در آن از روستاهای مجاور و شهرستان نیز عده زیادی شرکت می‌کنند.
 می توان گفت پناه راز موفقیت حجت الاسلام داودیان پناه ارتباط فراگیر او با تک تک مردم روستاست به گونه‌ای که خود او می‌گوید: به هر خانه‌ای بیش از ۵۰ بار سرزده و رفت آمد داشته‌ام و با همه مردم استان ارتباط دارم و در همین زمینه با مشکلات و مسائل مردم آشنا و در حل آن ها تلاش می کنم.
 به گفته او این روستا در این سال ها با توجه به فعالیت‌های فرهنگی یکی از امن ترین روستاهای منطقه است و خیلی از معضلات نظیر اعتیاد طلاق کمترین آمار را دارند با این وجود بیش از ۲۰ مورد از پرونده های طلاق به وسیله او منجر به صلح و آشتی شده و در ماه بیش از ۵۰ مورد برنامه مشاوره برای مردم روستا برگزار می کند. محور فعالیت های او در ماه های محرم و صفر نیز تبیین مسائل خانواده و مبارزه با آسیب های اجتماعی است.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!