گزارش ۵ ماهه معاون راهبری بنیاد هدایت از اجرای طرح ۳۱۳؛

۱۶ هزار مورد بازدید و پیگیری مسائل و مشکلات خانواده های محروم توسط امامان محله

۱۶ هزار مورد بازدید و پیگیری مسائل و مشکلات خانواده های محروم توسط امامان محله
مجتبی عظیمی
0
۰۹ اسفند ۱۴۰۰

حجت الاسلام محلاتی گفت: در قالب طرح ۳۱۳ بیش از ۱۶ هزار مورد سرکشی و پیگیری مسائل و مشکلات خانواده های تحت پوشش کمیته امداد انجام شد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام امید محلاتی در تشریح طرح ۳۱۳ بیان کرد: این طرح یک تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد هدایت است. براساس این طرح در ۳۱۳ منطقه‌ای که کمیته امداد مشخص کرده است ۳۱۳ امام اقداماتی را آغاز می‌کنند و به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد که این سازمان معرفی می‌کند خدماتی را ارائه می‌دهند.

معاون راهبری بنیاد هدایت گفت: این خانواده‌ها باید ویژگی‌های خاصی را دارا باشند؛ از جمله اینکه جمعیت جوان داشته باشند، حتماً دارای فرزند باشند، تحت پوشش کمیته امداد باشند و شاخص‌های دیگری که مد نظر کمیته امداد بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های طراحی شده برای خانواده‌های هدف اظهار کرد: در ۵ ماهه نخست این طرح که هم اکنون در پایان آن هستیم، ۵ خانواده به هر امام معرفی شدند. طرح می‌تواند با همین خانواده‌ها ادامه پیدا کند و یا ۵ خانواده جدید را کمیته امداد معرفی کند.

حجت الاسلام محلاتی خاطر نشان کرد: در دو حوزه کلی این خانواده‌ها بهره مند می‌شدند. اولین اقدام این بود که برای ارتقا سطح معنوی و هویت بخشی دینی به این خانواده‌ها روضه‌های خانگی در منازل آن‌ها با رعایت شرایط کرونایی توسط امام و همسر وی ترتیب داده می‌شود و اگر به دلیل محدودیت‌های کرونایی و یا هر دلیل دیگری امکان برگزاری مراسم در منزل فراهم نبود از طرف این خانواده‌ها روضه‌ای به نام آن‌ها در مسجد یا حسینیه و یا حتی در محله برگزار می‌شود.

معاون راهبری بنیاد هدایت: برنامه دیگری که در دستور کار قرار گرفت، انجام سه فعالیت در هرماه از جنس سرکشی از خانواده‌ها توسط امام با همراهی شریکه الامام برای پیگیری امور این خانواده‌ها و یا ارائه مشاوره و تلاش برای رفع مشکلات و مسائل این خانواده‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس این توافقنامه همکاری پس از ۵ ماه امامان فعال و تعداد برنامه‌های انجام شده و به تفکیک استان‌ها و موضوعات و مسائلی که پیگیری و شناسایی شدند و هدایا و کمک‌هایی که در ضمن دیدارها و سرکشی‌ها اعطا شده‌اند استخراج شده است.

حجت الاسلام محلاتی ادامه داد: در این طرح در مجموع ۲۸ ناظر جهت ارزیابی و بهبود عملکرد امامان فعالیت دارند. تعداد خانواده‌های تحت پوشش ۱۴۹۰ خانواده است که استان خوزستان با ۳۱۰ خانواده تحت پوشش در صدر و قم با ۶۰ خانواده در پایین‌ترین رده قرار دارد.

معاون راهبری بنیاد هدایت گفت: در مجموع ۱۶ هزار و ۱۱ سرکشی و پیگیری امور خانواده‌ها صورت گرفته است و بررسی‌ها و آمار استخراج شده نشان می‌دهد بیشترین مسائل و مشکلات به بیکاری و کار گریزی افراد مستعد اشتغال تعلق دارد که به ۲۶ درصد از کل مسائل را به خود اختصاص داده است. ۷۲۷۴ مورد روضه خانگی نیز برگزار شد.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!