تلاش‌های زوج طلبه برای پیشگیری از عارضه ای که تلفاتش بیشتر از کروناست

تلاش‌های زوج طلبه برای پیشگیری از عارضه ای که تلفاتش بیشتر از کروناست
مجتبی عظیمی
1
۱۲ اسفند ۱۴۰۰

محسن رضایی آدریانی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ماه گذشته در نشست تخصصی بررسی مسئله سقط‌ جنین در ایران، پرداخت و اعلام کرد: مرگ‌ومیر ناشی از سقط‌ جنین در کشور پنج برابر کروناست.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، فاطمه حامد مقدم، در سال ۱۳۶۱ در مشهد متولد می‌شود و در سال ۱۳۸۴ با حجت الاسلام محسن قدمگاهی ازدواج می‌کند.

وی به اتفاق همسرش از سال ۱۳۸۸ فعالیت‌های تبلیغی خود را در اطراف نیشابور آغاز می‌کنند و اکنون به همین منظور در سلمانشهر مازندران (متل قو) ساکن و مشغول به فعالیت هستند؛ منطقه‌ای که به گفته این بانو به دلیل مهاجر پذیر بودنش از لحاظ فرهنگی بسیار آسیب پذیر است.

یکی از معضلات این منطقه که به دلیل نامناسب بودن وضعیت اقتصادی خانواده‌ها وجود دارد، آمار بالای متقاضیان سقط‌های غیرقانونی جنین است که این زوج دغدغه‌مند در این منطقه تلاش‌های ارزشمندی جهت جلوگیری از این اتفاق و منصرف کردن افراد در این زمینه داشته‌اند.

خانم حامدمقدم در ابتدا به‌دلیل ارتباطی که با یک بانوی ماما در محله برقرار کرد و در طی رفت و آمدهای خود به مطب این بانو، با مواردی مواجه شد که به دلایل مختلف بویژه فقر و ضعف مالی به این پزشک مراجعه می‌کردند و تصمیم بر سقط غیرقانونی جنین خود را داشتند اما این پزشک ماما به دلیل اعتقادات محکمی که داشت از انجام چنین کاری پرهیز می‌کرد.

بیشتر بخوانید: زوج طلبه‌ای که با اهدای اعضای فرزند خود جان چند نفر را نجات دادند

خانم حامدمقدم با توجه به عوارض مختلفی که این‌کار هم به‌لحاظ پزشکی و هم به‌لحاظ اجتماعی و شرعی دارد، اقدام به برگزاری جلسات مشاوره کرد و علاوه بر تبیین آثار مخرب انجام این‌کار برای روح و جسم افراد، با پرداختن به مسائل دینی و بیان آیات قرآن و روایات، سعی کرد آن‌ها را منصرف و نگرانی‌های‌شان برای تأمین مادیات این فرزندان را رفع نماید.

حالا به گفته خانم حامد مقدم تعدادی از فرزندان خانواده‌هایی که تصمیم بر سقط جنین داشتند، متولد شده‌اند و دیدن این بچه‌ها احساس رضایتمندی وافری به او می‌بخشد و از اینکه توانسته با تلاش‌های خود از این اتفاق که موجب از بین رفتن یک موجود زنده می‌شود، جلوگیری کند بسیار خرسند است.

وی از مرداد ماه سال جاری به طرح شریکه الامام پیوسته و علی‌رغم مشغله‌هایی که برای خانه‌داری و تربیت دو فرزندنش دارد؛ با قدرت و جدیت تمام پیگیر انجام اقداماتی برای این منطقه می‌باشد.

این بانوی پرتلاش خود نیز دارای مدرک سطح دو حوزوی است و در زمینه پاسخگویی به احکام بانوان نیز فعالیت‌هایی داشته و بعد از برگزاری نمازجماعت در مسجد، پاسخگوی سؤالات آن‌ها در زمینه‌های مختلف می‌باشد.

وی می‌گوید: به‌ دلیل تحصیل در حوزه و استفاده از امکانات آن، وظیفه خود می‌دانم که اگر کاری از من ساخته است، در حد توان انجام دهم و وقتی در محیطی که هستم مردم از نظر احکام شرعی مشکل دارند و نیاز به کمک به آن‌ها احساس می‌شود سعی می‌کنم با صرف زمان برای آن‌ها دین خود را ادا کنم.

وی تا قبل از پیوستن به طرح شریکه الامام نیز در کنار همسرش فعالیت‌هایی داشته اما حالا بعد از پیوستن به این طرح به صورت جدی‌تر به این امر می‌پردازد و روزانه حداقل ۴ ساعت از زمان خود را صرف انجام چنین کارهایی می‌کند.

خانم حامدمقدم در خصوص دشواری‌های ارتباط گیری با مردم می‌گوید: برقراری ارتباط با افراد سختی‌هایی دارد؛ چراکه مردم همیشه پذیرای تو نیستند و در این مسیر با برخوردهای ناپسند هم مواجه می‌شوی، اما وقتی انجام چنین کارهایی به دغدغه‌ات تبدیل می‌شود، دشواری‌های آن نیز قابل تحمل می شود.

وی با برقراری ارتباط دوستانه با بانوانی که در مغازه‌های محله مشغول به کار هستند، سعی در برپایی امر به معروف و نهی از منکر دارد و توانسته در بسیاری از مسائل با همین ارتباط صمیمی و دوستانه خود بر افکار و رفتار آن‌ها تأثیر گذار باشد و موجب ترک یکسری از اعمال نامناسب آن‌ها به‌ویژه در زمینه حجاب شود.

بیشنر بخوانید: مادری که داشتن ۳ کودک مانع فعالیت تبلیغی‌اش نشد

یکی از موفقیت‌های ارزشمند او در این زمینه، برقراری ارتباط دوستانه با یکی از بانوان مغازه‌داری بود که لباس‌های نامناسب و به دور از شأن بانوان را برای فروش عرضه می‎کرد. برقراری ارتباط مستمر و دوستانه و صحبت‌های مکرر با این بانو موجب شد او اکنون در خریدهایش برای مغازه تجدید نظر کند و در انتخاب اجناس برای مغازه خود، به مسئله حجاب بانوان نیز توجه داشته باشد.

ایجاد کانالی در فضای مجازی با همکاری بانوان جوان محله جهت پیگیری کارهای خیر و جمع آوری کمک‌های مردمی، از دیگر فعالیت‌های این بانوی طلبه در این منطقه می‌باشد. او از همین راه ارتباطی توانست هزینه ترخیص از بیمارستان یک بانوی نیازمند و هزینه درمان یک کودک را فراهم نماید.

این بانوی دلسوز در زمینه انجام کمک‌های مؤمنانه به افراد در دوران کرونا، تأمین جهیزیه برای نیازمندان و ایجاد مشاغل خانگی برای آن‌ها در زمینه بافت تابلو فرش و تهیه ترشی و سبزیجات خانگی نیز تلاش‌هایی داشته و ماهانه با جمع آوری صدقات و مبالغی از اقوام و آشنایان، در حد توان به تسویه حساب‌های نیازمندان در مغازه‌های محله اقدام می‌کند.

یکی دیگر از مهمترین اقدامات او مقابله با فرقه‌های انحرافی و خرافات شدیدی است که در این منطقه رایج هستند که در جلسات مختلف به آگاه‌سازی بانوان می‌پردازد و در مدارس به‌ویژه در دبیرستان‌ها نیز این مسئله را تبیین می‌نماید. خانم حامدمقدم در این راستا در هیئت ثارالله شهرستان که متعلق به جوانان مذهبی منطقه است، به ترویج فرهنگ مهدوی، مقابله با این خرافات و روشنگری افراد می‌پردازد.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری حوزه

بحث و تبادل نظر
    علیرضا
    مارس 5, 2022

    مرحبا
    خیلی خوب و مثمر ثمر ان شاء الله
    خدا به کارتون برکت بده

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!