در روستای آب مشکین رقم خورد؛

حل مشکل آب روستا با کمک امام روستا و مسئولین محلی

حل مشکل آب روستا با کمک امام روستا و مسئولین محلی
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۴ اسفند ۱۴۰۰
حجت الاسلام رجبی با همکاری مسئولین روستا و بسیج جوانان نسبت به حل مشکل آب روستای آب مشکین اقدام کرده است.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سعید رجبی امام روستای آب مشکین کبودر آهنگ است و از سال ۹۹ امامت مسجد امام حسین(ع) این روستا را به عهده دارد. قبل از این هم مدت ۴ سال در شهرستان فامنین مشغول به خدمت بوده است.
این امام روستا در خصوص برنامه های تربیتی خود می گوید: در این سال ها که با قرارگاه پیشرفت و آبادانی همکاری می کنیم برای سنین مختلف کودک و نوجوان برنامه هایی را مختص به هر سن داریم.
به گفته حجت الاسلام رجبی یکی از مشکلات روستای آب مشکین مشکل آب بود که اکنون با تلاش های وی حل شده است. هم نسبت به ساخت منبع اقدام شده است و هم لوله کشی لازم صورت گرفته است.
او در این خصوص می گوید: ما با همکاری شورا و دهیار و جوانان مردم را بسیج کردیم تا قسمتی از کار که مربوط به کندن مسیر لوله ها بود را خودشان انجام دهند. آب به نقاط بالا دست روستا نمی رسید اما در حال حاضر این مسئله حل شده است.

یکی دیگر از کارهای خوب این امام روستا برنامه درختکاری بود که در سال گذشته انجام شد و به گفته او این برنامه را در روز درختکاری ادامه خواهد یافت. در این طرح درختان مثمر نظیر هلو، بادام و دیگر درختان میوه کاشته شده است.
وی با اشاره به اینکه کارگروه های مختلفی برای حل مسائل متنوع تشکیل شده است می گوید: یکی از این کارگروه ها به موضوع اشتغال می پردازد. در این کارگروه فرصت های شغلی که در این روستا وجود دارد بررسی و ایده های مختلف شغلی مطرح می شد. در تلاش بودیم تا از این راه زمینه را برای مهاجرت معکوس فراهم کنیم.
با تلاش های صورت گرفته دو نفر در پرورش اردک فعالیت خود را آغاز کردند و اکنون کار آن ها به ثمر رسیده است. یک نفر هم به پخت نان محلی اشتغال دارد و تولیداتش متقاضی زیادی هم دارد. برخی افراد هم توسط این روحانی برای دریافت وام به کمیته امداد معرفی شده اند.
به گفته حجت الاسلام رجبی با همکاری جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام دوره های آموزشی کاشت محصولات مختلف کشاورزی نظیر کلزا، نخود دیم و زعفران برای اهالی ترتیب داده شده است و مردم به طور عملی از این آموزش ها استفاده می کنند.
امام روستای آب مشکین در خصوص برنامه های فرهنگی خود نیز می گوید: با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان همدان کاروان دوستی با کتاب راه اندازی شد  مختلفی بین گروه های هدف که عمدتا دانش آموزان بودند، عرضه شد. در کنار این برنامه های شاد و متنوعی اجرا شد و بیش از ۵۰۰ نفر در این برنامه شرکت کردند.

یکی از اقدامات او برای جذب جوانان تشکیل گروه جهادی عاشقان صاحب الزمان(عج) است و از این طریق هم جوانان به کارهای عام المنفعه جذب می شوند و هم مشکلات عمرانی خانواده های نیازمند برطرف می شوند. به این ترتیب که افرادی که مهارت های مختلفی دارند را به خانواده هایی که مشکلات ساختمانی و تأسیساتی نظیر برقکشی، لوله کشی و نظایر آن دارند معرفی می کنیم و از این طریق مشکلات آن ها رفع می شود.
توزیع بسته های معیشتی و قربانی برای نیازمندان و تأمین لوازم التحریر برای دانش آموزان نیز انتخاب سفیر سلامت و برگزاری کلاس های آموزشی طب سنتی و مبارزه با طلاق و اعتیاد نیز بخش دیگری از فعالیت های این امام روستا است.

 

 

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!