توسط برگزیده استانی مهرواره اوج در باغملک رقم خورد؛

از پیگیری ساخت زمین چمن مصنوعی تا ساخت پل ارتباطی بین دو روستا

از پیگیری ساخت زمین چمن مصنوعی تا ساخت پل ارتباطی بین دو روستا
مجتبی عظیمی
0
۱۵ اسفند ۱۴۰۰

حجت الاسلام شهریاری توانسته است از طریق خیرین دو هزار متر زمین برای احداث زمین چمن مصنوعی برای ورزش و جوانان تهیه کند و با همکاری مردم اقدام به ساخت پل و تعریض جاده روستا کرده است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام بهروز شهریاری امام جماعت روستای چلچلک از توابع شهرستان باغملک استان خوزستان و برگزیده استانی مهرواره اوج است از سال ۸۹ در این روستا مستقل و در قالب روحانی طرح هجرت حوزه علمیه مشغول به فعالیت فرهنگی تبلیغی است. او علاوه بر این روستا به پنج روستای اطراف نیز رفت و آمد و فعالیتهای تبلیغی انجام می دهد

این برگزیده استانی مهرواره اوج با همکاری خود مردم فعالیت‌های بزرگی را در راستای خدمات رسانی به آن ها و فعالیت‌های اجتماعی انجام داده است؛ پیگیری اهدای زمین به متراژ ۲۰۰۰ متر برای ساخت مجموعه چمن مصنوعی که زمین آن با کمک خیر و ساخت آن توسط اداره ورزش و جوانان انجام گرفته، از جمله این اقدامات است.

اقدام دیگر این روحانی پیگیری ساخت پل عابر پیاده بین دو روستا بوده که در حال ساخت است. این روحانی تلاشگر همچنین با توجه به باریک بودن جاده روستایی و مشکلاتی که برای مردم داشت با همکاری و همیاری مردم پیگیری هایی را برای تعریض جاده روستا به متراژ ۱۸ متر و آسفالت دو هزار متر مربع انجام داده که به نتیجه رسیده است. این کار با همکاری و همراهی فوق العاده مردم در عقب نشینی و آماده سازی فضا صورت گرفته است.

 امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) روستای چلچلک برای ایجاد اشتغال با رایزنی با فنی و حرفه ای اقدام به برگزاری کلاس های آموزش خیاطی و قالی بافی و سایر کلاس ها کرده است. اکنون ۱۵۰ نفر در این کلاس ها آموزش های مختلف را دیده و ۱۲ نفر نیز موفق به دریافت وام اشتغالزایی شده اند.

حجت الاسلام شهریاری در ایام کرونا علاوه بر روستای خود برای ۱۳ روستای اطراف نیز بسته های معیشتی و سبد غذایی به صورت ماهانه از طریق خیرین جمع آوری و بین نیازمندان این روستا ها تقسیم کرده است. در این زمینه او با تشکیل گروه خیرین از اهالی روستا اقدام به حمایت از محرومین می‌کند. تهیه لوازم تحریر دانش آموزان نیازمند و معرفی تعدادی از آن ها برای دریافت تبلت و گوشی به کمیته امداد از فعالیت های دیگر او است. برای تعداد از دختران دم بخت نیز برای معرفی به کمیته امداد و نهادهای دیگر برای دریافت جهیزیه اقدام کرده است.

 حجت الاسلام شهریاری در اقدامی دیگر اقدام به برگزاری اردوهای جهادی که پنج شنبه ها و جمعه های هفته در روستاهای اطراف به فعالیت می پردازند. تاکنون این گروه جهادی موفق به ساخت و ساز و تعمیر بیش از ۳۰ مورد سرویس بهداشتی حمام برای محرومین شده است و در این گروه علاوه بر ۸ نفر از اعضای ثابت افراد دیگری نیز در مواقع مختلف گروه جهادی را همراهی می کنند.

این روحانی پرتلاش به حل اختلافات روستا نیز می پردازد. فعالیتهای این روحانی برگزیده استانی مهربانی اوج خلاصه در امور اجتماعی نیست و همزمان فعالیت های فرهنگی متنوعی را برای ارتقای فعالیت های فرهنگی روستا تدارک می بیند. برگزاری دعای ندبه، برگزاری کلاسهای قرآن و حضور در مدارس، تفسیر قرآن و نهج البلاغه و همچنین پیگیری و برگزاری اردوها دانش آموزی و حضور در سالن های ورزشی برای ارتباط با جوانان از دیگر فعالیت های او است.

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!