مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

«گفتمان سازی» مسئله امامت در راستای تحقق تمدن اسلامی است

«گفتمان سازی» مسئله امامت در راستای تحقق تمدن اسلامی است
مجتبی عظیمی
0
۱۶ اسفند ۱۴۰۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: لازمه اصلی مسئله اصلی هدایت، رشد و ارتقا و توانمندسازی امامان و شریکه الامامان(همسران امامان محله) برای تحقق جامعه پردازی است.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در همایش مجاهدان عرصه تبلیغ که با حضور امامان روستا و محله و شریکه الامامان استان برگزار شد، اظهار کرد: در حقیقت عملیات اصلی سازمان تبلیغات اسلامی، تحقق مسئله امامت و جریان سازی آن است که بحمدالله به مسئولان بنیاد هدایت این مسئله در حال گفتمان سازی و جریان سازی این مسئله‌اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: بعضاً برای روحانیون مستقر و ائمه جماعات مساجد بااحتیاط کلمه امام را به کار می‌بردیم و تنها به بیان مبانی و اقتضائات آن اکتفا می‌کردیم اما در حال حاضر دیگر نهادها و حتی خود مردم هم این مسئله را باور دارند و در واقع این جریان اتفاق افتاده است این در حالی است که ما به دنبال دعوای لفظی نیستیم و برای اسم و عنوان کار نمی‌کنیم؛ بلکه مسئله ما مطالبه رهبری در بیانیه گام دوم و تحقق آن است.
وی اظهار کرد: در یک برهه از زمان مسئله امامت، تنها اقامه نماز و تبیین مذهب و بیان احکام بود؛ اما امروز مسئله امامت فراتر از این مسائل است و هر کاری که مرتبط با مسئله فرهنگی، مذهبی، دینی، اجتماعی و.. . باشد، در حوزه فعالیت روحانیون و امامان قرار دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: توقع و انتظار مردم و استدلال مسئولان از توان امامان روستا و محلات یک‌لایه بالاتر و فراتر از اطاعت است و بر تمام ما لازم است بعد از خودسازی برای رسیدن به جامعه پردازی و تحقق تمدن اسلامی فعالیت کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در لباس روحانیون و به‌عنوان امام روستاها و محله، چاره‌ای جز این نداریم که نسبت به خودسازی همت داشته و برای جامعه‌پردازی و رسیدن به تمدن اسلامی به‌صورت شبانه‌روزی تلاش جهادگونه داشته باشیم و در این حوزه نباید منتظر دستور بود و این یعنی جریان سازی اطاعت از ولی بر اساس فرامین و نگاه‌ها و تفکر و اندیشه امامین انقلاب.

در دیگر رسانه ها ببینید:
وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!