با تلاش‌های امام محله کوی فلسطین صورت گرفت؛

حل ریشه ای مشکل ۱۲۰ خانوار کوی فلسطین زنجان

حل ریشه ای مشکل ۱۲۰ خانوار کوی فلسطین زنجان
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۶ اسفند ۱۴۰۰
حجت الاسلام علی زاد در مدت حضور ۴ ساله خود در محله محروم کوی فلسطین اقدامات زیادی را در جهت مشکات مردم انجام داداه است. یکی از این کارها پیگیری انتقال ۱۲۰ خانوار این محله به دلیل مشکل رطوبت بالای زمین این منطقه است.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام مهدی علی زاد امام محله کوی فلسطین زنجان است ۴ سال پیش و بدون هیچ چشم‌داشتی وارد محله حاشیه نشین و محروم کوی فلسطین شده است
حجت الاسلام علی زاد با ورود به این محله و مشاهده مشکلات فراوان و محرومیت هایی که در این حاشیه شهر وجود داشت به فکر محرومیت زدایی و رفع مشکلات مردم افتاده پیگیری‌های فراوانی را برای رفع و رجوع کرده است.
او می‌گوید مسئولین در قبال این محله و مشکلات آن پاسخگو نبودند و دولت قبل نیز در عمل کاری را انجام نداد. این محله به خاطر موقعیت جغرافیایی با مشکلاتی روبروست. از جمله اینکه زمین های این محله‌که نزدیک ۱۲۰ واحد خانواده در آن زندگی می کنند با رطوبت شدید مواجه است. بنابراین لازم بود یا زمین ها زهکشی شود و یا برای جابجایی کل محله اقدامی صورت بگیرد.
بالاخره پیگیری‌های فراوان این امام محله جواب داد و در سفر اخیر حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور  قرارشد جابجایی ساکنین محله به منطقه دیگر اتفاق بیفتد و و کار در حال انجام است و این امام محله نیز پیگیر وضعیت آن می باشد
امام جماعت مسجد انصار الحسین (ع) مقابله با آسیب‌های اجتماعی و برنامه های مختلفی را در این محله داشته است. از برگزاری جلسات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و دعوت اساتید شناسایی خانواده ها دارای آسیب. 
برای برخی از معتادین که موفق به ترک اعتیاد شدند ایجاد اشتغال شده است رفع اختلافات و نزاع ها فعالیت دیگری است که توسط این امام محله صورت گرفته است. با تلاش های او در دو مورد از نزاع ها که شرایط وخیم تری داشت و منجر به فوت یکی از اهالی نیز شده بود رفع اختلاف شد و خانواده متوفی اعلام رضایت کرد.
فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز بخش دیگری از فعالیت‌های این امام محله است. او با همکاری قرارگاه خاتم الاوصیاء(ع) و خود جوانان محل اقدام به آماده سازی زمین فوتبال برای جوانان کرده است. همچنین با توانایی های فردی خود کمک های عمرانی برای تعمیر و ساخت و ساز منازل محرومین انجام داده است.
حجت الاسلام علی زاد در ایام کرونا نیز اقدامات گوناگونی را انجام داده است. در وهله اول برگزاری مراسمات دعا و نیایش و دعای هفتم صحیفه سجادیه بود که به توصیه رهبر معظم انقلاب و به نیت برای رفع بلا و بیماری از اهالی و تمام مردم محل صورت گرفت.
 در قدم بعدی یک تیم چهار نفره توسط وی تشکیل شد که به شناسایی خانواده های مستضعف محله پرداختند و در دو مرحله کمک های معیشتی از طریق نهادهای مختلف و خیرین جمع آوری و به آن ها طبق اولویت بندی توزیع شد.
این امام محله از فعالیت‌های فرهنگی در این محل غافل نبوده است. با ورود وی به این محله مسجد که امام نداشت فعال شد و نماز جماعت هر سه وعده در این مسجد برقرار است او هیئت ها را نیز فعال کرده است و زمینه فعالیت جوانان در این هیئت نیز فراهم است و مراسمات مختلفی با یاری مردم محله و پیشگامی او اتفاق افتاده است.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!