نگاهی به اقدامات امام محله مسکن مهر اسلام آباد غرب؛

فعالیت هایی که با آن محرومیت رنگ می بازد

فعالیت هایی که با آن محرومیت رنگ می بازد
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۸ اسفند ۱۴۰۰
حجت الاسلام تنافور پس از تلاش های چندساله خود توانسته است با فعالیت های متنوع خود از قبیل اشتغالزایی، مبارزه با اعتیاد و پیگیری حل مشکلات زیرساختی مناطق حاشیه ای اسلام آباد غرب محرومیت را از چهره این مناطق بزداید.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام امیر حسین تنافور امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله مسکن مهر شهرستان اسلام آباد غرب است. او که بیست و پنج سال از عمر خویش را در تبلیغ دین سپری کرده چند سال است که در این منطقه مستقر شده و از دو سال پیش تاکنون امام پایگاه فرهنگی اجتماعی مسجد امیرالمؤمنین (ع) است.
حجت الاسلام تنافور با توجه به محرومیتهای محله و حاشیه شهر اسلام آباد غرب اقدام به تشکیل چند کمیسیون برای رفع مشکلات محله به خصوص نیازمندان کرده است. کمیسیون عمرانی که این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی تشکیل داده در این سال ها توانسته است با پیگیری های فراوان در منطقه تپه عباس علی که خانه های غیرمجاز ساخته بودند و امکانات شهری وجود نداشت امکانات لازم مانند آب و برق و گاز آسفالت فضای سبز و پارک در این محله را پیگیری و به مرحله اجرا در بیاورند.
این امام محل برای پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی اقدامات فراوانی را به اجرا درآورده است؛ از جمله این اقدامات معرفی معتادین به کمپ های ترک اعتیاد است. از ۳۵ نفری که به کمپ معرفی شده اند نزدیک به ۸۰ درصد موفق ترک و مشغول به کار شده اند.
 او در ایامی که معتادین در کمپ‌های ترک اعتیاد بودند با کمک هایی که از جانب خیرین می رسد از خانواده‌های معتادین حمایت کرده و نیازهای معیشتی و سایر نیازهای آن ها را برطرف می‌کند. در پی این تلاش ها آسیب اجتماعی اعتیاد رو به کاهش گذاشته است.
 حجت الاسلام تنافور که خود مشاور دادگستری است. در مرکز بهداشت منطقه هفته‌ای دو روز برای جوانانی که در آستانه ازدواج قرار دارند برنامه مشاوره برگزار می کند علاوه بر این مشاوره های چهره به چهره توسط این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی رقم خورده است
حجت الاسلام تنافور می گوید: در هر محله یک نماینده داریم و مشکلات محله را گزارش می دهد و ما پیگیری می‌کنیم.
از اقدامات باارزشی که توسط این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی رقم خورده است ایجاد تعداد زیادی اشتغال برای افراد جویای کار می باشد. در یک مورد با معرفی به مراکز فنی و حرفه ای ۳۰ نفر از بانوان در قالی بافی خیاطی و غیره آموزش دیده و مشغول به کار شده اند.
 همچنین بیش از ۴۰ نفر در کارگاه های مختلف معرفی شده یا خود اشتغالی را انتخاب کرده اند. او همچنین همکاری خوبی را با شهرداری برای ساماندهی دستفروشان انجام داده است.
حجت الاسلام تنافور در ایام کرونا با احساس وظیفه در برابر مردم آسیب دیده با حضور در بیمارستان از کادر درمان و از سوی دیگر به تغسیل و تکفین اموات کرونایی می پرداخت. 
علاوه بر این در این ایام از طریق نهادها و خیرین کمک‌های مردمی تعداد زیادی بسته های معیشتی را به صورت ماهانه تهیه و بین نیازمندان محله تقسیم کرده است.
 بخش دیگری از فعالیت‌های او در ایام کرونا پای کار آوردن جمعی از معلمین خیر و اقدام به برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزان بود. حتی در مواردی که امکان برخی دانش آموزان امکان شرکت در کلاس ها را در بیرون از منزل نداشتند معلمین در منازل آن ها حضور پیدا کرده و آن ها را آموزش می دادند.
بخش دیگری از فعالیت‌های حجت الاسلام تنافور کمک به ازدواج جوانان است. با پیگیری های او تعداد قابل توجهی جهیزیه برای دختران دم بخت و نیازمند با کمک نهادها و خیرین تهیه شد. او همچنین برای تسهیل ازدواج تعدادی از جوانان قدم‌های موثری برداشته شده است.
حجت الاسلام تنافور علاوه بر برگزاری نماز و مراسمات مذهبی در مسجد پنجشنبه های هر هفته نیازمندان محله را اطعام می کند.
یکی دیگر از کمیسیون های تشکیل شده در این محله کمیسیون بانوان است که همسر این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی مسئولیت آن را به عهده دارد و این بانوی شریکه الامام در کنار فعالیت های همسر خود به برگزاری کلاس های آموزشی احکام، قرآن و همچنین ارتباط با بانوان و دختران می پردازد. همچنین کمک به بانوان بی سرپرست و بدسرپرست یکی دیگر از فعالیت‌های او است.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!