در کارنامه حجت الاسلام فراشی ببینید؛

اقدامات جهادی در روستای جهان آباد که سرمشق دیگران شد+عکس

اقدامات جهادی در روستای جهان آباد که سرمشق دیگران شد+عکس
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۹ اسفند ۱۴۰۰
حجت الاسلام فراشی در روستای جهان آباد سه گروه جهادی تشکیل داده است که در زمینه های مختلف فعالیت می کنند و الگویی شده اند برای تشکیل گروه های جهادی در شهرستان نهاوند.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام محمد علی فراشی امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) روستای جهان آباد از توابع شهرستان نهاوند و برگزیده مهرواره اوج است.
قبل از پیدا شدن سر و کله کرونا نسبت به تشکیل یک گروه اقدام می کند. این گروه در ابتدا با ۵ نفر از جوانان پای کار و مؤمن تشکیل شد و هریک از آن ها موظف شدند برای خود ۵ نیرو را جذب کنند و در مجموع یک گروه ۳۰ نفره ایجاد می شود که کارهای روستا را پیش می برند.

ارتباط صمیمانه ای بین افراد این گروه شکل می گیرد. پس از شیوع کرونا هم کارهای مختلفی را اعم از ضدعفونی، حضور در کنار کادر درمان در بیمارستان ها و نظایر آن را در قالب همین گروه انجام می دهند.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) در خصوص حضور خود در بیمارستان برای کمک به کادر درمان می گوید: با وجود خطرات و نگرانی هایی که وجود داشت ۱۰ نفر از این گروه شدیم و به بیمارستان آیت الله علی مرادیان رفتیم تا به کادر درمان کمک کنیم.
او ادامه می دهد: ماسک را از مرکز استان تهیه می کردیم و علاوه بر روستای خودمان به روستاهای اطراف نیز می رساندیم. این کارها بدون دریافت هزینه بوده است.
به گفته حجت الاسلام فراشی از ابتدای کرونا بیش از ۲۰ مرحله بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است که در هر مرحله به ۸۰ خانوار این بسته ها اهدا شده است. قربانی ۷ گوسفند، تهیه ۳ تبلت و لوازم التحریر برای دانش آموزان و تعمیرات منازل از جمله خانه عالم بخش دیگری از فعالیت های او است.
او در خصوص برنامه های نیمه شعبان نیز می گوید: در این روز ۱۰۰ بسته معیشتی تدارک دیده شده که بین نیازمندان توزیع می شود. 
حجت الاسلام فراشی ماجرای تأسیس گروه های جهادی متعدد روستا را چنین روایت می کند: سه گروه جهادی پیروان ولایت، شهید زمانیان و فاطمیون در این روستا به ثبت رسیده است و یک گروه جهادی به نام کمیل هم در شهرستان نهاوند فعالیت می کند. گروه جهادی پیروان ولایت جوان و نوجوان بودند. گروه جهادی فاطمیون متشکل از بزرگسالان است که به شناسایی خیرین می پرداختند و بسته های معیشتی و کمک ها را جمع آوری می کردند و توزیع آن را به گروه شهید زمانیان که بزرگان روستا بودند می سپردند. چون آن ها نیازمندان را می شناختند.
گروه جهادی کمیل زیر مجموعه قرارگاه کمیل است. یکی از برنامه های فرهنگی این گروه برگزاری دعای کمیل در سحرهای جمعه در امامزاده (شاهزاده) محمد نهاوند است.
وی به دیگر فعالیت گروه جهادی کمیل نیز اشاره می کند و می گوید: با کمک خیرین به سوپر مارکت ها مراجعه می کنیم و بخشی حساب دفتری برخی از خانواده های نیازمند را بدون اطلاع آن ها پرداخت می کنیم.
برنامه های اردویی، سفرهای زیارتی مشهد و اربعین و تهیه لباس گرم، یخچال، بخاری و حتی کمک به کادر مرکز نگهداری معلولین شهرستان در نظافت و ایزوگام این مرکز بخش دیگری از فعالیت های گروه جهادی کمیل است.
یکی دیگر فعالیت های حجت الاسلام فراشی به برنامه های ورزشی اختصاص دارد. او در روستای جهان آباد یک تیم فوتسال تشکیل داده است که سه بار در شهرستان قهرمان شده است.
او دلیل گسترش فعالیت های خود از روستا به شهرستان نهاوند را ارائه الگوی موفق از برنامه گروه های جهادی می داند و می گوید: دوستان ما در شهرستان پس از مشاهده اقدامات ما در روستا از ما خواستند تا گروه مشابهی را در شهرستان نهاوند تشکیل دهیم. این دعوت منجبر به تشکیل گروه جهادی کمیل شد.

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!