معاون راهبری بنیاد هدایت مطرح کرد؛

اهداف و دستاوردهای سفرهای مستمر راهیاران منطقه‌ای بنیاد هدایت

اهداف و دستاوردهای سفرهای مستمر راهیاران منطقه‌ای بنیاد هدایت
مجتبی عظیمی
0
۲۲ اسفند ۱۴۰۰

حجت الاسلام محلاتی هدف اصلی سفرهای راهیاران منطقه‌ای به استان‌ها را توانمندسازی شبکه امامت دانست و گفت: برای ارتقا امامان، به جای ابلاغیه و اجبار گفت و گو را برای ارتباط با امام برگزیده‌ایم.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام امید محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت، از سفرهای راهیاران منطقه‌ای به استان‌های مختلف خبر داد و گفت: مدل راهیاری مدل ارتقا و توانمندسازی است که بنیاد هدایت برای امامان محله و روستا از آن استفاده می‌کند.
معاون راهبری بنیاد هدایت افزود: در این مدل یک شبکه راهیاری داریم که متشکل از راهیاران منطقه‌ای و استانی و شهرستانی است. راهیاران منطقه‌ای هریک چند استان را در زیر مجموعه خود دارند. هر استان نیز یک راهیار استانی دارد و مدیران شهرستانی سازمان تبلیغات نقش راهیاران شهرستانی بنیاد هدایت را ایفا می‌کنند.
وی عنوان کرد: در مورد راهیاری ما برای رشد و ارتقا امامان محله به جای استفاده از ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌ها به این نتیجه رسیدیم که باید در میدان حضور پیدا کنیم و به صورت چهره به چهره با امامان گفت و گو کنیم. اگر بخواهیم بر دانش افزایی امامان تأکید کنیم باید در کنار این افزایش دانش به افزایش انگیزه امامان توجه کنیم.
حجت الاسلام محلاتی ادامه داد: به این نتیجه رسیده ایم که به جای اینکه امامان را جمع کنیم و برای آنها آموزش برگزار کنیم. باید با توجه به محیطی که امام در آن قرار گرفته است و متناسب با رشد و توانمندی امام برنامه‌ای را به او پیشنهاد دهیم. باید در میدان امام را ببینیم تا بتوانیم عارضه یابی دقیقی داشته باشیم و چالش‌ها و مسائل سر راه او را شناسیم.
معاون راهبری بنیاد هدایت اضافه کرد: همه شبکه راهیاری یک وظیفه مشترک دارند و آن هم رشد و ارتقا امامان است و این افراد سرکشی میدانی از امامان را به عهده دارند تا این شبکه پویایی خود را حفظ کند و ارزیابی شود.
وی تصریح کرد: کسانی که عهده دار راهیاری منطقه‌ای شده اند افرادی هستند که از دانش و تجربه خوبی برخوردار هستند و نسبت به سرفصل‌های مربوط به توانمندسازی امام توجه خوبی دارند. بسیاری از این عزیزان سابقه امامت دارند و سال‌ها است در حوزه الگوی امامت مطالعه و تجربه دارند.

تجلیل از برگزیدگان مهرواره اوج در دستور کار راهیاران منطقه‌ای قرار گرفت
حجت الاسلام محلاتی در تشریح اهداف سفرهای راهیاران منطقه‌ای گفت: وقتی راهیار منطقه‌ای در مناطق حاضر می‌شود. بخشی از وقت خود را به منظور توانمندسازی شبکه راهیاری صرف می‌کند؛ سلسله جلساتی در قالب مباحثات و گعده ها برگزار می‌کند که منجر به تقویت شبکه راهیاری می‌شود.
معاون راهبری بنیاد هدایت افزود: هدف بعدی از سفر راهیاران منطقه‌ای برگزاری گعده ها و کارگاه‌های مختلف برای امامان محله، روستا و امامان پایگاه‌های اجتماعی است. هر راهیاری در منطقه خود به عارضه یابی می‌پردازد و کارگاه‌هایی بر طبق نیاز آن منطقه برگزار می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: در این سفرها به برگزاری دوره‌ها و کلاس‌ها اکتفا نمی‌شود. یکی از کارهایی که راهیاران در سفرها به آن اهتمام دارند ارزیابی و سرکشی از امامان است. در هر یک از این برنامه‌ها چندین امام از نزدیک مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. تلاش می‌کنیم هم به مسجد امام سر بزنیم و هم به خانه امامان و از نزدیک عرض خدا قوت به آنها داشته باشیم.
حجت الاسلام محلاتی برنامه دیگر سفرهای راهیاران را برگزاری اردوها و تجلیل از امامان موفق دانست و گفت: در ضمن این کارها رایزنی‌ها و گفت و گو هایی نیز با مدیران شهرستانی و استانی سازمان تبلیغات در راستای اهداف و برنامه‌های شبکه امامت اتفاق می‌افتد. اگر طرح و برنامه‌ای هم در دست برگزاری بود که لازم باشد امامان مطلع شوند از نزدیک نسبت به آنها توجیه می‌شوند.
معاون راهبری بنیاد هدایت با اشاره به سفرهای مختلف در جریان مهرواره اوج تأکید کرد: بنای ما این است که به جای نامه و اجبار برویم و از نزدیک با امامان گفت و گو کنیم. این سفرها کار جدیدی نیست، تنها در اسفندماه این سفرها منظم شد و سر و سامانی گرفت و این سفرها در سفرهای راهیاران منطقه‌ای خلاصه نمی‌شود بلکه این برنامه جاری راهیاران استانی و شهرستانی است.
وی خاطرنشان کرد: راهیاران منطقه‌ای در هر ماه به دو استان سرکشی می‌کنند که گاهی این سفرها به چهار استان در ماه می‌رسد و هر سفر سه روز به طول می‌انجامد. یک روز از این سفرها ویژه امامان مناطق هدف بنیاد علوی، و به هریک از امامان پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی و امامان محله و امامان روستا یک نصف روز اختصاص می‌دهند. بخشی از این سفرها نیز برای رایزنی با مدیران سازمان تبلیغات صرف می‌شود.
حجت الاسلام محلاتی در پایان عنوان کرد: در سفرهای اخیر نیز تجلیل از برگزیدگان مهرواره اوج نیز در دستور کار راهیاران منطقه‌ای قرار گرفت.

در دیگر رسانه ها ببنید:
خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!