نماینده بنیاد هدایت در طرح ۳۱۳ تبیین کرد؛

توانمندسازی امامان محله برای حل مشکلات نیازمندان در طرح ۳۱۳

توانمندسازی امامان محله برای حل مشکلات نیازمندان در طرح ۳۱۳
مجتبی عظیمی
0
۲۷ اسفند ۱۴۰۰

احمدی کلیسانی گفت: هدف ما از طرح ۳۱۳ توانمندسازی امامان برای حل مشکلات مردم و ارتباط هر چه بیشتر با آنان است.
احمد احمدی کلیسانی نماینده بنیاد هدایت در طرح ۳۱۳ در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در طرح ۳۱۳ گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ طرح ۳۱۳ کلید خورد و تاکنون این طرح در دو مرحله و طی تفاهمی با کمیته امداد انجام گرفته است.
نماینده بنیاد هدایت در طرح ۳۱۳ ادامه داد: در مرحله اول این طرح که از ابتدای شهریور ماه تا پایان بهمن ادامه داشت، ۳۱۳ نفر از امامان روستا با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور محرومیت زدایی و توانمندسازی نیازمندان زحمات بسیاری کشیدند؛ در این مرحله هر امام می بایست ۵ خانواده نیازمند را تحت پوشش حمایتی قرار داده و در هر ماه ۴ بار به آنها سرکشی کنند. برگزاری یک روضه خانگی و سه جلسه سرکشی برای شناسایی مشکلات، پیگیری و رفع و رجوع نیازهای آنها برنامه ریزی شد.
وی افزود: در این طرح امام روستا به همراهی همسر خود با حضور در منازل این خانواده های نیازمند که تحت پوشش کمیته امداد هستند، مشکلات آنها را در زمینه‌های تحصیلات فرزندان و ترک تحصیل آنها معیشت، اختلافات، ازدواج و مسکن احصا کرده و درصدد آن برمی‌آیند.
احمدی کلیسانی نتایج حاصل شده از این طرح در طول این چند ماه را ستودنی خواند و افزود: تعداد زیادی از مشکلات این خانواده ها در این طرح رفع شده است.
نماینده بنیاد هدایت در طرح ۳۱۳ با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح ۳۱۳ بیان داشت: در مرحله دوم ۵ خانواده جدید تحت پوشش امام و مددکاری او قرار می گیرند اما ارتباط امام با ۵ خانواده قبلی نیز قطع نمی شود؛ با درخواست کمیته امداد در این مرحله از طرح قرار شد تعداد امامان از ۳۱۳ امام به ۷۰۰ نفر برسد.
وی با اشاره به اینکه امام باید هر ماه خدمت رسانی به این خانواده ها را ثبت کند، افزود: در مرحله اول ۲۷ هزار جلسه توسط امامان برای خانواده‌های تحت پوشش طرح ۳۱۳ برگزار شده است.

احمدی کلیسانی در توضیح چگونگی آغاز این طرح عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) با توجه به کمبود مددکار و بالا بودن هزینه این کار و از طرفی حضور امامان روستاها و برنامه های محرومیت زدایی آنان و همچنین ایجاد پیوست فرهنگی و معنویت افزایی در خانواده های نیازمند با همکاری بنیاد هدایت طرح «فلاح» را در قالب طرح ۳۱۳ کلید زد. این طرح برکات فراوانی دارد و علاوه بر رفع مشکلات مردم ارتباط بیشتر روحانی با مردم شکل می‌گیرد.
نماینده بنیاد هدایت در طرح ۳۱۳، این طرح را زمینه طرح تثبیت مدل امامت دانست و گفت: هدف ما توانمندسازی امامان برای حل مشکلات مردم و ارتباط هر چه بیشتر امامان محلات و روستاها با مردم است؛ این طرح امامان ما را برای این هدف توانمند می کند و با توافقاتی صورت گرفته قرار است در مراحل بعدی نیز ادامه پیدا کند.
وی یادآور شد: در مرحله اول، طرح ۱۱ استان قزوین، گیلان، زنجان، همدان، کردستان، ایلام، مرکزی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و بوشهر اجرا شد و در مرحله دوم نیز قرار است این تعداد تا پایان اسفند به ۲۰ استان افزایش پیدا کند و در همین روزها استان کهکیلویه و بویر احمد، اصفهان و خراسان شمالی نیز در حال همراه شدن با این طرح هستند.
احمدی کلیسانی بیان داشت: ۲۹۷ امام روستا در ۱۱ استان در قالب این طرح فعالیت می کنند که در مجموع ۲۸ ناظر بر کیفیت کار امامان نظارت می کنند. تعداد خانواده های تحت پوشش طرح ۱۴هزار ۹۰ خانواده می رسد که بیشترین خانواده های تحت پوشش مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که به ۳۱۰ خانواده می رسد.
نماینده بنیاد هدایت در طرح ۳۱۳ ادامه داد: بیشترین خدمات انجام شده توسط امامان در بخش تهیه بسته های حمایتی بوده است و در مجموع ۱۵ هزار و ۴۹۴ اقدام نظیر اشتغالزایی، تهیه وسایل کمک آموزشی و نظایر آن در راستای حل مشکلات خانواده های تحت پوشش صورت گرفته است. تعداد روضه های خانگی برپا شده به رقم ۷ هزار و ۲۷۴ می رسد و بیشترین پیگیری برای رفع حل مشکلات خانواده ها در استان خوزستان رقم خورده است.
وی در پایان یادآور شد حسن انجام این کار حمایتی توسط امامان در این است که بر خلاف رویه قبلی و حضور مددکاران کمیته امداد امام به صورت دائم و حضوری در کنار مردم قرار دارند.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!