نگاهی به فعالیت های حجت الاسلام درویش زاده؛

اقدامات جهادی برای آبادانی روستاهای محروم

اقدامات جهادی برای آبادانی روستاهای محروم
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۵ فروردین ۱۴۰۱
حجت الاسلام درویش زاده نزدیک به ۵ سال است در روستاهای اطراف فهرج مشغول خدمت رسانی است و اقدامات مختلف نظیر تشکیل گروه جهادی، کار در فضای مجازی و مبارزه با آسیب های اجتماعی در راستای آبادانی این مناطق تلاش می کند.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام علی درویش زاده امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای جهان آباد از توابع شهرستان فهرج و برگزیده مهرواره اوج است. چند ماهی بیشتر نیست در این روستا مستقر شده و پیش از آن در حدود ۴ سال در روستای دهنوی اسلام آباد مشغول خدمت به مردم بوده است.
این برگزیده مهرواره اوج در خصوص اقدامات خود در روستای دهنو می گوید: در اولین اقدام یک گروه جهادی را راه اندازی کردیم. در این گروه جهادی افراد با تخصص های مختلف نظیر برقکاری، لوله کشی و سایر تخصص ها با ما همکاری می کنند.
با کمک همین گروه جهادی کارهای عمرانی روستا پیش می رود. از تکمیل خانه عالم گرفته تا ضبط و ربط نیازهای عمرانی مسجد مانند تکمیل سرویس بهداشتی ۶ سرویس بهداشتی توسط گروه جهادی برای مسجد ساخته شده که هزینه آن از محل زکات و کمک های مردمی تأمین شده است.
موضوع زائر اولی ها هم که این سال ها مورد توجه قرارگرفته از نظر حاج آقای درویش زاده به دور نمانده و با کمک های صورت گرفته و تلاش های او ۲۰ نفر از کسانی که تا آن زمان موفق به زیارت مضجع شریف آقا علی بن موسی الرضا(ع) نشده بودند عازم زیارت شدند. حتی به هر نفر ۵۰۰ هزار تومان نیز داده شد تا بتوانند در این سفر خرید  کنند.
او اقدامات جالبی را هم برای جذب دانش آموزان به مسجد داشته است. حجت الاسلام درویش زاده در این خصوص می گوید: کلاس هایی برای دانش آموزان راه اندازی کردیم برای اینکه جذابیت کلاس ها را بالا ببریم نیمی از ساعت کلاس ها صرف ورزش  و بازی های محلی می شد. 
با انتشار تصاویر و کلیپ از این کلاس ها در فضای مجازی این کلاس ها مورد استقبال فوق العاده دانش آموزان شد. به گونه ای که حتی دانش آموزان روستاهای اطراف که تصاویر را دیده بودند برای شرکت در کلاس ها مراجعه کردند و کلاسی که در روز اول ۵ نفر در آن شرکت می کرد مخاطبانش تا ۴۰ نفر هم رفت.
به گفته این روحانی تلاشگر طرح قرائت حدیث کساء در منازل و در ایام فاطمیه یکی دیگر از اقدامات او است که با استقبال خوب خانواده ها روبرو شد و خود زمینه جذب افراد به مسجد را فراهم کرد.
او برای جذب جوانان به مسجد روش های قدیمی را جوابگو نمی داند. و معتقد است باید برای جذب آن ها در دلشان جا کرد. برای همین توپ فوتبال و والیبال تهیه و همراه با آن ها به ورزش می پردازد و این خود عاملی برای جذب آن ها به مسجد شده است.
حجت الاسلام درویش زاده در حوزه فضای مجازی نیز فعال است و بیش از ۱۰۰ کلیپ صوتی و تصویری از خود را در بسترهایی نظیر آپارات منتشر کرده است.
این امام جماعت در خصوص کمک خیرین نیز می گوید: با توجه به مشکلات معیشتی مردم منطقه نمی توان چندان از آن ها انتظار کمک داشت. برای همین تلاش می کنیم از ظرفیت خیرین خارج از منطقه استفاده کنیم. یکی از اقداماتی که با کمک خیرین صورت می گیرد قربانی است. هرماه یک گوسفند ذبح و بین نیازمندان توزیع می شود.
حجت الاسلام درویش زاده در حوزه آسیب های اجتماعی نیز اقداماتی را انجام داده است. به گفته او یکی از مشکلات این منطقه توزیع مشروبات الکلی است که با اقدامات صورت گرفته توزیع مشروبات الکلی در این روستا کنترل شده است.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!