با پیگیری امام محله و کمک خیرین صورت گرفت؛

بهره مندی بیش از ۴ هزار نفر از خدمات رایگان دندانپزشکی در مناطق محروم

بهره مندی بیش از ۴ هزار نفر از خدمات رایگان دندانپزشکی در مناطق محروم
مجتبی عظیمی
0
۲۲ فروردین ۱۴۰۱

حجت الاسلام صمدی با کمک خیرین و دعوت از پزشکان متخصصی از تهران برای درمان رایگان نیازمندان تلاش های را صورت داده است. یکی از نتایج این تلاش ها بهره گیری بیش از ۴ هزار نفر از نیازمندان از خدمات رایگان دندانپزشکی است.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام علیرضا صمدی امام محله بلوار شهید غفاری از سال ۱۳۸۲ در مناطق مشترک شیعه و اهل سنت استان خراسان جنوبی کار تبلیغی خود را شروع کرده است. اکنون هم در شهر حاجی آباد از توابع زیرکوه به کار خود ادامه می دهد.
مرکز فعالیت او در مسجد فاطمه الزهرا(س) است که در واقع بخشی از یک مجتمع فرهنگی است و یک مرکز نیکوکاری را نیز در درون خود دارد. بیش از دو سال است که در این محله به خدمت رسانی به مردم اشتغال دارد.
به گفته این امام محله فعالیت های فرهنگی و قرآنی و ورزشی بخشی از برنامه هایی است که در این مسجد و مجتمع فرهنگی صورت می گیرد.
برگزیده استانی مهرواره اوج در آغاز فعالیت های خود تغییراتی را در روند فعالیت های مسجد ایجاد کرده است. ابتدا نسبت به ایجاد گروه جهادی شهید مهدی رضایی اقدام کرده که این گروه در ساخت و سازهای جهادی، رنگ آمیزی مدارس، تعمیرات منازل نیازمندان به مسجد کمک می کند. بیش از ۵۰ نفر در این گروه جهادی همکاری می کنند.
بخشی از فعالیت مساجد در ایام کرونا به جمع آوری و توزیع بسته های معیشتی اختصاص دارد مسجد فاطمه الزهرا(س) نیز از موضوع مستثنی نیست. در این مدت بیش از ۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرده است.
امام محله بلوار شهید غفاری می گوید: کمک به دختران دم بخت نیز در دستور کار این مسجد قرار دارد. کمک جهیزیه هایی برای این افراد تهیه می شود و موارد این کمک ها در سال به بیش از ۵۰ مورد می رسد. خیرینی از داخل و خارج استان و حتی خارج از کشور ما را در این امر کمک می کنند.
تهیه و توزیع غذای گرم هم در دستور کار مسجد در ایام کرونا بوده است که به گفته حجت الاسلام صمدی این در سال گذشته بیش از ۶۰ هزار پرس غذای گرم بین مردم به خصوص نیازمندان توزیع شده است و تدارک تهیه بیش از ۷۰ هزار غذا نیز در ماه رمضان امسال دیده شده است.
با توجه به محرومیت منطقه مردم با مشکلات درمانی در حوزه های مختلف چشم پزشکی، قلب و عروق، دندانپزشکی و دیگر حوزه ها دارند. این امام محله در این خصوص می گوید: به منظور رفع این نیازها ۲۰ متخصص را از تهران دعوت کردیم. بیش از ۴ هزار نفر از خدمات دندانپزشکی بهره مند شدند.
بالغ بر ۵۰۰ عینک مجانی با کمک خیرین در اختیار بیماران نیازمند قرار گرفت. دارالشفای حضرت آمنه نیز با کمک خیرین ساخته شده است که در ۳۵۰ متر زمین و ۳ طبقه ساخته شده است و ۱۱۵۰ متر زیربنا دارد. دارای اتاق عمل و داروخانه است.
شناسایی خانواده های نیازمند و ارائه کمک های مستمر به آن ها و ارائه کمک به خانواده های بیماران کرونایی بخش دیگری از فعالیت های مسجد فاطمه الزهرا(س) است.
او خودش هم دستی در کار کشاورزی دارد و به کشت زعفران و زرشک می پردازد. شم اقتصادی او سبب شده تا در هر مسجدی که حضور داشته کاری برای ارتقاء اقتصادی آن صورت دهد. نمونه آن حمام قدیمی در شهر نیم بلوک است که تبدیل به چندین مغازه شده محل در آمدی برای مسجد شده است.
با توجه به اینکه حجت الاسلام صمدی سال ها است که در این منطقه مشغول به فعالیت است تبدیل به یک چهره سرشناس شده است. او از این حسن شهرت برای حل اختلافات موجود در خانواده ها بهره برده است.
ترک اعتیاد نیز یکی دیگر از مسائلی است که مناطق مختلف را درگیر خود ساخته است و این امام محله برای مقابله با آن در تلاش است و تاکنون برای نجات چندین نفر اقدام کرده است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!